۳ دلیل آبفا برای رد شایعه انتقال کرونا از بهشت زهرا به آب شهری

در استانداردهای آبی به شکل مشخص آمده است که اگر حجم آلایندگی کمتر از حد اخطار باشد برای سلامت آب مشکلی ایجاد نمی‌شود.

یکی از مباحث مطرح شده انتقال ویروس کرونا از طریق آب تغسیل متوفیان کرونا در بهشت زهرا بود که آبفای تهران به آن واکنش نشان داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اویس ترابی کارشناس آبفای تهران و محیط زیست با اشاره به این نکته که خبر انتقال آب تغسیل اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا به آب‌های شهری منتقل می‌شود را از رسانه‌ها خواندم، گفت: به شکل کلی می‌توان گفت فرآیند تهدیدات بیولوژیک آب از بعد ارعاب عمومی در بین مردم تحقق پذیری بیشتری دارد.
کارشناس آبفای تهران و محیط زیست گفت: برای رد این فرضیه انتقال ویروس کرونا به منابع آبی شهری منتقل می‌شود ۳ دلیل می‌توان بیان کرد که یکی از آن‌ها این است احجام آب تهران به دلیل آن که بزرگ است برای آلودگی به حجم زیادی از آلاینده آبی نیاز دارد و به اصطلاح فنی دز آلایندگی آب باید زیاد باشد.
ترابی با اشاره به استاندارد های سلامت آب افزود: در استانداردهای آبی به شکل مشخص آمده است که اگر حجم آلایندگی کمتر از حد اخطار باشد برای سلامت آب مشکلی ایجاد نمی‌شود.
او در تشریح دیگر دلایل خود در حوزه رد شایعه انتقال آلودگی از آب غسالخانه بهشت زهرا به آب‌های شهری گفت: یکی دیگر از ادله ای که می توان مطرح کرد این است که به دلیل ماندگاری بالای آب در احجام شرکت آبفا بسیاری از آلودگی ها در همین زمان از بین می رود.
کارشناس آبفا و محیط زیست در بیان آخرین دلیل رد خبر آلودگی آب تهران به کرونا ادامه داد: دلیل آخر این است که تا به امروز گزارشی دریافت نشده که آلودگی از طریق معده و گوارش به فرد منتقل شده است و باید به این نکته تاکید کنم اگر آلودگی آب پشت منابع آب باشد مشکلی ندارد، زیرا در فرآیند تصفیه و گند زدایی با کلر زنی تمامی ویروس و میکروب‌ها از بین می‌رود.
ترابی ادامه داد: تنها درمواردی می‌توان نگران بود که آلودگی به شبکه توزیع شهری منتقل شود که آن هم درصد بسیار پایینی دارد، زیرا اگر نهاد و یا فردی بخواهد دست به چنین اقدامی بزند باید نقشه تمامی شبکه‌های آب را بداند که امری دشوار است، زیرا سازمان پدافند غیر عامل نسبت به این تهدیدها آمادگی لازم را دارد.
او با تاکید مجدد بر این نکته که اگر این دست از مسایل در بین مردم مطرح می‌شود باید گفت جنبه ارعاب عمومی آن بیشتر از تهدید واقعی آن است، بیان کرد: متولی مصرف آب شهری آبفاست و اگر قرار به انتقال کرونا به آب زیر زمینی باشد شرکت آبفای تهران وارد می‌شود و کار ضد عفونی شبکه را انجام می‌دهد.
او گفت: تامین آب بهداشتی برای شهروندان از وظایف شرکت آبفای تهران است و در زمینه آلودگی آب تهران با ویروس کرونا هیچ نگرانی وجود ندارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.