روش تمیزکردن کولر خودرو

حفظ محیطی تازه و دلپذیر در داخل ماشین شما برای یک تجربه رانندگی راحت بسیار مهم است. یکی از جنبه هایی که اغلب نادیده گرفته می شود، تمیزی سیستم کولر ماشین شما است. استفاده از اسپری تمیز کننده کولر و موتور شوی ماشین بر روی تمیزی و عملکرد کولر شما تاثیر دارد. در این پست وبلاگ، فرآیند تمیز کردن کولر خودرو، نحوه از بین بردن بوهای نامطبوع، علل احتمالی این بوها، دفعات تمیز کردن توصیه شده و کارهایی که می توانید برای حفظ یک فضای تازه در این مدت انجام دهید را بررسی خواهیم کرد.

چرا تمیز کردن ضروری است؟

تمیز کردن سیستم کولر خودرو به طور موثری هر گونه بوی نامطبوعی را که ممکن است در طول زمان ایجاد شده باشد از بین می برد. تمیز کردن کامل باعث می‌شود که ریشه‌های این بوها برطرف شود و از عود آنها جلوگیری شود. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

کپک و کپک

محیط تاریک و مرطوب سیستم کولر می تواند باعث رشد کپک و کپک شده و در نتیجه بوی کپک ایجاد کند.

رشد باکتری

باکتری ها می توانند در هسته اواپراتور رشد کنند و منجر به ایجاد بوی بد در کابین شوند.

گرد و غبار انباشته شده

با گذشت زمان، گرد و غبار، گرده و سایر آلاینده ها می توانند در فیلترهای هوا و اواپراتور جمع شوند و باعث ایجاد بوی کهنه شوند.

روش تمیزکردن کولر خودرو

تمیز کردن تهویه مطبوع خودرو: هر چند وقت یکبار؟

بسیاری از تکنسین های کولر خودرو به شما می گویند که این کار را در فواصل زمانی منظم انجام دهید . آنها احتمالاً هر دو سال یا یک سال در میان توصیه می کنند. قبل از اینکه به شما توصیه کنم که هر چند وقت یکبار باید کولر گازی خود را تمیز کنید، اجازه دهید به شما بگویم که برای افزایش و طولانی شدن فواصل این روش چه کاری می توانید انجام دهید . برای خودرویی که روزانه استفاده می شود:

  1. حداقل هر دو ماه یکبار کندانسور را با آب پرفشار اسپری کنید . این یک فرآیند واقعا آسان است. دفعه بعد که در کارواش هستید، از آنها بخواهید که کندانسور را با آب پرفشار منفجر کنند تا پاک شود. کندانسور معمولاً در جلوی رادیاتور، پشت مشبک، در جلوی خودرو نصب می شود. این کار گرد و غبار، برگ ها و زباله ها را بیرون می راند و به آن اجازه می دهد عملکرد خود را بهتر انجام دهد.
  2. فیلتر کابین خود را حداقل هر سال عوض کنید . اگر خودتان می توانید این کار را انجام دهید، فیلتر کابین را خارج کرده و حداقل هر شش ماه یکبار آن را تمیز کنید. این به جلوگیری از آلودگی بیشتر اواپراتور شما از گرد و غبار و زباله کمک می کند.

اگر بتوانید این دو کار را به طور منظم انجام دهید، فواصل زمانی را که باید به طور حرفه ای کولر خودروی خود را تمیز کنید، طولانی تر خواهید کرد. با این حال، حتی اگر به طور منظم و با جدیت فیلتر کابین را تمیز و تعویض کنید، اواپراتور به دلیل تراکم که به طور اجتناب ناپذیر ایجاد می شود، به ناچار کپک و کپک ایجاد می کند . محیط تاریک و محصور در محفظه اواپراتور زیر داشبورد، sهمراه با میعانات، محل مناسبی برای رشد کپک و کپک است که در نهایت جمع شده و باله ها را مسدود می کند. این تجمع کپک و کپک مستلزم آن است که اواپراتور به سمت پایین کشیده شده و تمیز شود. برای تمیزی خود از محصولات تخصصی مانند شیشه شوی ماشین و رینگ شوی ماشین استفاده کنید.

نقل قول از پیاکو:

” شستشوی کولر خودرو با عباراتی نظیر “شستشوی کولر پراید” و “پاکسازی کولر خودرو”، راه حلی اساسی برای حفظ تازگی و کیفیت هوا در داخل خودروها فراهم می‌کند.

تیم ما با تخصص در ارائه محصولاتی مرتبط با شستشوی دقیق کولرهای ماشین،  به شما کمک می‌کند تا از هوای تمیز و خنک در سفرهای خود لذت ببرید.”

نظافت تهویه مطبوع خودرو چگونه انجام می شود؟

یک کار حرفه ای اواپراتور و کندانسور را پایین می کشد تا آنها را تمیز کند و این شما باید مطمئن شوید که آنها انجام می دهند. گاهی اوقات، یک مغازه تنبل فقط اواپراتور را پایین می کشد و نه کندانسور. باید مطمئن شوید که هر دو قسمت را پایین می کشند تا به درستی تمیز شوند. این یک فرآیند زمان بر و پرهزینه است. با فرض اینکه سخت کوش بوده اید و نظافت منظمی را که در بالا توصیه کردم را دنبال کرده اید، در یک ماشین کاملاً جدید که به عنوان راننده روزانه استفاده می شود، توصیه می کنم این نظافت حرفه ای را بعد از چهار یا پنج سال از نو  و سپس هر سه بار انجام دهید. سال پس از آن در این زمان باید از وضعیت کمپرسور نیز بررسی کامل بخواهید.

اهمیت تمیز کردن کولر خودرو

کولر یکی از اجزای ضروری خودرو است که فضای داخلی خودرو را در دمای راحت نگه می دارد و از راننده و سرنشینان در برابر هوای گرم محافظت می کند. با این حال، با گذشت زمان، کولرهای خودرو می‌توانند به گرد و غبار، خاک، میکروب‌ها و باکتری‌ها آلوده شوند و بر راندمان کارکرد و عمر مفید کولر گازی و همچنین سلامت رانندگان و سرنشینان تأثیر بگذارند. بنابراین تمیز کردن کولر خودرو بسیار مهم است.

چگونه از اسپری تمیز کننده AC ماشین استفاده کنیم؟

تمیز کردن خروجی کولر گازی اولین قدم در تمیز کردن کولر خودرو می باشد. از یک پارچه برای پاک کردن گرد و غبار و آلودگی از خروجی هوا استفاده کنید، سپس از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن سطح خروجی استفاده کنید تا کثیفی های باقی مانده را پاک کنید. در نهایت، از یک جاروبرقی برای مکیدن گرد و غبار از خروجی هوا برای اثر تمیز کنندگی بهتر استفاده کنید.

المنت فیلتر تهویه مطبوع یکی از مهم ترین قسمت های سیستم تهویه مطبوع می باشد و کار نظافت آن کلید نظافت کولر خودرو می باشد. ابتدا باید فیلتر کولر گازی را خارج کنید و سپس فیلتر را با آب تمیز بشویید تا گرد و غبار و کثیفی روی سطح پاک شود.

روش تمیزکردن کولر گازی خودرو

آیا تمیز کردن کولر خودرو برای شما مشکل ساز است؟

می توانید از اسپری تمیز کننده کولر ماشین استفاده کنید . اسپری تمیز کننده ضد باکتری کولر محصولی ویژه است که مخصوص تمیز کردن کولر گازی استفاده می شود و معمولا حاوی مواد ضد باکتری است. این می تواند به طور موثر آلودگی و باکتری های داخل و خارج کولر گازی را از بین ببرد و کولر گازی را تمیز و سالم نگه دارد.

موثرترین روش برای تمیز کردن کولر خودرو:

  1. تمیز کردن سیستم کولر خودرو یک فعالیت شکننده است که نیاز به توجه، مراقبت و بدیهی است که موارد صحیح را می طلبد. یک اصل اساسی برای تمیز کردن دقیق آن این است که اغلب جایگزین کانال های گرد و غبار شود. کانال ها حاوی تمام خاک، گرد و غباری هستند که اضافه کاری ایجاد کرده اند و بدون فیلتر می توانید نفس بکشید.
  2. فیلترها را پیدا کنید آنها معمولا در محفظه موتور یا داخل ماشین، زیر محفظه دستکش هستند. در حال حاضر کارتریج را با کانال بیرون بیاورید و آن را تکمیل کنید. با وجود این، پس از تمیز کردن کانال ها، برای تضمین پشتیبانی صحیح از سیستم هوای اجباری. علاوه بر این باید از یک ضد عفونی کننده استفاده کنید تا میکروب هایی را که بدون توجه به کانال هایی که ممکن است در داخل خودرو پخش می شوند، تخلیه کنید. ضدعفونی‌کننده نیز عطر فوق‌العاده‌ای را در خودرو تضمین می‌کند، در امتداد این خطوط، رایحه‌های وحشتناک را از بین می‌برد.

چگونه کولر ماشین خود را تمیز کنیم

تلاش برای تمیز کردن کولر خودرو تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد، هرچند مهم است که به یاد داشته باشید که تمیز کردن حرفه ای نتایج کامل تر و ماندگارتری به همراه خواهد داشت. در اینجا راهنمای مراحلی است که می توانید انجام دهید:

  • مرحله ۱: موتور را خاموش کرده و شیشه های ماشین را باز کنید.
  • مرحله ۲: دریچه های ورودی هوا را که معمولاً در نزدیکی شیشه جلو قرار دارند، پیدا کنید.
  • مرحله ۳: با استفاده از یک برس نرم یا جاروبرقی، هر گونه زباله یا برگ را از دریچه ها جدا کنید.
  • مرحله ۴: فیلتر هوای کابین را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. فیلتر کثیف می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع شود.
  • مرحله ۵: یک شوینده ملایم یا یک پاک کننده تخصصی تهویه مطبوع را طبق دستورالعمل محصول با آب مخلوط کنید.
  • مرحله ۶: یک پارچه یا اسفنج تمیز را به محلول تمیز کننده آغشته کنید و به آرامی سطوح داخلی دریچه های هوا را پاک کنید.
  • مرحله ۷: موتور را روشن کرده و سیستم تهویه مطبوع را روی بالاترین سرعت فن و سردترین دما تنظیم کنید.
  • مرحله ۸: محلول تمیز کننده را مستقیماً در دریچه های ورودی هوا اسپری کنید در حالی که شیشه های ماشین را بسته نگه دارید.
  • مرحله ۹: اجازه دهید سیستم کولر ماشین چند دقیقه کار کند تا محلول تمیز کننده به گردش در آید.
  • مرحله ۱۰: در نهایت موتور را خاموش کنید، شیشه ها را باز کنید و اجازه دهید ماشین قبل از رانندگی هوا خارج شود.

نظرات بسته شده است.