ادعای جدید مهناز افشار در باره‌ نالوکسان و داریوش اقبالی: وقتی از او مدرک خواستم دیگر جوابم را نداد

مهناز افشار در تازه ترین ادعای خود نوشت: « آقای داریوش که همیشه فن صدایش بودم، از من خواست برای آمپول نالوکسان ویدیو ضبط کنم و گفتند مورد تایید وزارت بهداشت جهانی است۔ وقتی ویدیو و چیزی که ایشان از من خواسته بود را پُست کردم، … ایشان دیگر پاسخ من را نداد»

ادعای جدید مهناز افشار در باره‌ نالوکسان و داریوش اقبالی: وقتی از او مدرک خواستم دیگر جوابم را نداد

مهناز افشار، بازیگر ۴۶ساله سینما که مدت هاست خارج از ایران زندگی می کند در ایکس (توئیتر سابق) از ماجرای شکایت وزارت بهداشت از خودش به خاطر کاری که برای داریوش اقبالی انجام داده بود، نوشت.

به گزارش روزیاتو ، افشار نوشت: «یکی از پرونده های من در داخل ایران بخاطر آقای داریوش است۔ همیشه فن صدایش بودم، از من خواست برای آمپول نالوکسان ویدیو ضبط کنم و گفتند مورد تایید وزارت بهداشت جهانی است۔ وقتی ویدیو و چیزی که ایشان از من خواسته بود را پُست کردم، وزارت بهداشت از من شکایت کرد، چندین بار از ایشان خواستم نامه‌ای از وزارت بهداشت جهانی که گفته بودند نالوکسان قابل استفاده برای اوردوز در منزل هم هست را بفرستند تا بتوانم در دادگاه از خودم دفاع کنم که بدون مدرک این‌کار را نکردم و ایشان دیگر پاسخ من را نداد۔»

نالوکسان

در سال ۱۳۹۷ مهناز افشار در پستی اینستاگرامی نوشت: «متاسفانه سالانه بیش از شش هزار نفر از جوانان نازنین مملکت ما بر اثر سوء مصرف مواد جانشان را از دست می دهند در صورتی که این عزیزان می توانند با دریافت یک آمپول نالوکسان حیات بگیرند. هزینه این دارو بسیار ارزان است و در داروخانه ها هم در ایران موجود است. تنها نیاز به اطلاع رسانی در میان جوانان و خانواده ها دارد تا آن ها جهت استفاده به هنگام در زمان بروز عوارض ناشی از سو مصرف و تغییر سیاست گذاری کلان جهت ارائه این دارو در داروخانه ها به افراد بدون نیاز به دریافت نسخه پزشک می باشد.»

مهناز افشار، داریوش اقبالی را زیر این این پست تگ کرد.

نالوکسان

در آن زمان و در پی این اظهارات، سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، اظهارات مهناز افشار را رد کرد و از سلبریتی ها خواست در موضوعات پزشکی اظهار نظر نکنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: «اظهارات این بازیگر صحت ندارد و کسی غیر از صاحبان حرف پزشکی حق اظهار نظر در حوزه سلامت و درمان را ندارد. متاسفانه در کشور ما ظاهرا افراد وقتی‌که اشتغالات دیگرشان کمتر می‌شود، فورا به اظهار نظر در حوزه پزشکی و طب مبادرت می‌کنند که این کار فقط موجب بروز مشکلات برای مردم می‌شود و می‌تواند پیامدهایی را برای مردم به دنبال داشته باشد.

نظرات بسته شده است.