۴۰ بیمارستان منطقه ۶ تهران اخطاریه ایمنی دریافت کرده اند

مدیر بحران منطقه ۶ شهرداری تهران گفت: به حدود ۴۰ بیمارستان خصوصی و دولتی بزرگ مثل بیمارستان امام خمینی و شریعتی که در سطح منطقه هستند، هشدار داده ایم؛ هر کدام حداقل سه اخطار را دریافت کرده و با مسوولان آنها جلسات متعددی برای حل مشکلات شان برگزار کرده ایم.

۴۰ بیمارستان منطقه ۶ تهران اخطاریه ایمنی دریافت کرده اند

مدیر بحران منطقه ۶ شهرداری تهران گفت: ۴۰ بیمارستان این منطقه بخاطر ناایمن بودن وضعیت ساختمان‌ها تاکنون سه بار اخطار ایمنی دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، خسروانی با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در بیمارستان گاندی تهران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه مدیریت بحران ایمنی ساختمان‌های پرتردد و با اهمیت زیاد است که بیمارستانها و مراکز درمانی هم از جمله ساختمان‌های با درجه اهمیت خیلی زیاد است.

وی با اشاره به بازدیدهای متعدد از بیمارستان گاندی در گذشته و صدور اخطارهای لازم در این زمینه که مستندات آن موجود است، ادامه داد: سه جلسه هم با مدیریت این بیمارستان داشته‌ایم.

به گفته وی، آخرین جلسه مدیریت بحران شهرداری منطقه در بیمارستان دی و با حضور مدیر بیمارستان گاندی برگزار شد که در آن مسوولان این بیمارستان‌ها مجاب شدند که در آتش‌نشانی تشکیل پرونده دهند.

مدیر بحران منطقه ۶ شهرداری تهران افزود: در این حلسات مقرر شد که مسوولان بیمارستان گاندی یک مشاور برای چگونگی اجرای به‌روزترین سیستم‌های اطفا و اعلان حریق به منظور رعایت ایمنی در فازبندی‌های مختلف داشته باشند.

خسروانی تاکید کرد: همه بیمارستان‌ها و مراکز مهم اعم از خصوصی، دولتی و مجتمع‌های بزرگ و مهم برای مدیریت بحران در اولویت اول قرار دارد؛ اینکه ساختمان وزارتخانه یا شهرداری باشد، تفاوتی ندارد.

وی یادآور شد: همواره ضمن بازدید از همه این ساختمان‌ها، دستورالعمل لازم را با مالکان ارائه می‌دهیم که مستندات آن موجود است.

خسروانی ادامه داد: به حدود ۴۰ بیمارستان خصوصی و دولتی بزرگ مثل بیمارستان امام خمینی و شریعتی که در سطح منطقه هستند، هشدار داده ایم؛ هر کدام حداقل سه اخطار را دریافت کرده و با مسوولان آنها جلسات متعددی برای حل مشکلات شان برگزار کرده ایم.

وی یادآور شد: سیستم ایمنی حریق مختص آتش نشانی است و بازدید این بخش توسط کارشناسان آنها انجام می‌شود؛ موضوع بعدی هم سازه است که همه بیمارستان‌ها از این نظر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مدیر بحران منطقه ۶ شهرداری تهران افزود: هر ساختمان که از نظر ایمنی یا سازه شرایط نامتعادلی داشته باشد در کمیته بررسی و با حضور شهردار منطقه تشکیل جلسه می‌دهیم؛ همچنین اخطارهای لازم و متعدد به آنها داده می‌شود.

خسروانی با اشاره به اینکه مراکز درمانی یکی از مراکز خدمات رسان هستند که تعطیل بردار نیستند، تاکید کرد: ایمنی این مراکز در اولویت اول مدیریت بحران قرار دارد؛ همچنین طی هماهنگی با وزارت بهداشت هر بیمارستانی که نتواند تأییدیه ایمنی آتش نشانی را بگیرد، پروانه آنها تمدید نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها با توجه به نیازی که به پروانه کار دارند، خودشان پیگیر موضوعات مربوط به ایمنی ساختمان هستند، گفت: در کنار بیمارستان‌ها دیگر مراکز درمانی، پزشکی، ساختمان پزشکان و رادیولوژی در این لیست قرار دارند چون ایمنی و امنیت و تاب آوری مراکز درمانی به خصوص بیمارستان‌ها برای مدیریت بحران خیلی مهم است.

خسروانی اضافه کرد: خوشبختانه مدیریت مهار حادثه آتش سوزی شب گذشته در بیمارستان گاندی همزمان با جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی به دیگر بخش‌ها و انتقال تمام بیماران به خوبی انجام شد و به کسی آسیب نرسید.

نظرات بسته شده است.