حمایت تسلیحاتی اسرائیل از معارضان سوری برای مقابله با ایران

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ روزنامه «هاآرتص» نوشت: رژیم صهیونیستی برای عقب راندن ایران در منطقه، حمایت‌هایش از معارضان سوری را افزایش داده. روزنامه هاآرتص اذعان کرد، رژیم صهیونیستی […]

روزنامه «هاآرتص» نوشت: رژیم صهیونیستی برای عقب راندن ایران در منطقه، حمایت‌هایش از معارضان سوری را افزایش داده.

روزنامه هاآرتص اذعان کرد، رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران، اکنون از ۷ گروه معارض سوری در بلندی‌های جولان، حمایت‌های تسلیحاتی می‌‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی افشا کرد رژیم صهیونیستی برای عقب راندن ایران در منطقه، حمایت‌هایش از معارضان سوری را افزایش داده و اکنون ۷ گروه مختلف را تحت پوشش دارد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به پیشرفت میدانی نیروهای دولتی و مقاومت سوریه و همچنین کاهش نفوذ و حضور آمریکا در منطقه، آمده است که این تحولات اسرائیل را مجبور کرده در سیاست‌هایش در بلندی‌های جولان، تغییرات اساسی ایجاد کند.

هاآرتص با بیان اینکه تغییرات واقعی در وضعیت میدانی بلندی‌های جولان در حال رخ دادن است، نوشت که دولت سوریه به سرعت در حال پیشروی در مناطق تحت کنترل معارضان در غوطه شرقی دمشق و همچنین شمال استان ادلب است. نیروهای دولتی سوریه همچنین به تدریج حضور خود در جنوب سوریه و نزدیک جولان اشغالی را تقویت می‌کنند.

این روزنامه درباره جزئیات توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه بین روسیه، آمریکا و اردن، می‌نویسد: «که شامل وعده‌ای برای دور نگه داشتن نیروهای وابسته به ایران از مرزهای اسرائیل است. اسرائیل می‌خواهد نیروهای واسته به ایران حدود ۶۰ کیلومتر از جبهه و در آن سوی جاده دمشق-درعا باشند. اما این توافق آنها را فقط ۵ کیلومتر از جبهه نبرد بین دولت و معارضان دور نگه می‌دارد.»

هاآرتص با اشاره به بازپس گرفتن منطقه «بیت جن» توسط نیروهای دولتی و مقاومت سوریه در یک ماه پیش، آن را تحولی بسیار مهم توصیف کرده و افزود: «مقامات ارتش اسرائیل معتقدند دیر یا زود بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) گامی برای پس گرفتن کنترل بر تمام جولان و مرز اسرائیل انجام خواهد داد.»

«الیزابت سورکوف» تحلیلگر آمریکایی که زمان زیادی را در بین معارضان سوری گذرانده، طی گزارشی بسیار مفصل، از تغییر دخالت اسرائیل در جنوب سوریه طی ماه‌های اخیر و در واکنش به موفقیت‌های دولت این کشور و حضور ایران در سوریه، خبر می‌دهد.

این روزنامه ادامه داد: «ده‌ها معارضی که با سورکوف مصاحبه داشته‌اند، تغییر قابل توجه حمایت‌هایی که از اسرائیل دریافت کرده‌اند را شرح دادند. علاوه بر این، ۷ گروه معارض در جولان سوریه به صورت مستقیم از اسرائیل مهمات، تسلیحات، منابع مالی و دیگر کمک‌ها را دریافت می‌کنند.»

هاآرتص تاکید کرد که اسرائیل همچنین کمک‌های درمانی به مناطق تحت کنترل معارضان را افزایش داده تا مانع پیشروی نیروهای دولتی سوریه به سمت مرزهای جولان اشغالی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.