رای مثبت کمیسیون فرهنگی مجلس به تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال

 نمایندگان کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از باشگاه های پرسپولیس و استقلال را با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال بررسی و به آن رای مثبت دادند. به گزارش خانه ملت، نشست کمیسیون فرهنگی مجلس امروز- سه‌شنبه- با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس […]

 نمایندگان کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از باشگاه های پرسپولیس و استقلال را با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال بررسی و به آن رای مثبت دادند.

به گزارش خانه ملت، نشست کمیسیون فرهنگی مجلس امروز- سه‌شنبه- با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به منظور بررسی طرح تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و طرح سوال دو نماینده درخصوص پروژه‌های نیمه کاره ورزشی برگزار شد.

سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در ابتدای این جلسه توضیحاتی درخصوص اقدامات انجام شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی ارائه داد و گفت: سهم وزارت ورزش از ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده با وجود گذشت ۱۰ماه از سال و کشمکش‌های بسیار ردیف‌های مربوطه دریافت به استان‌ها اختصاص یافت.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اگر تخصیص های مصوب بموقع و به درستی اختصاص یابد، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام ورزشی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل خواهند شد.

سلطانی فر با بیان اینکه حدود ۴ هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد در پاسخ به سوال دهمرده نماینده سیستان و بلوچستان درخصوص اقدامات انجام شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، توضیح داد: طی ۴ ماه گذشته به منظور رسیدگی به وضعیت پروژه های نیمه تمام استان سیستان و بلوچستان جلسات متعددی با مسئولان مربوطه برگزار و تصمیماتی به منظور اقدامات ویژه‌تر گرفته شد تا این پروژه‌ها سریع‌تر تکمیل شوند.

وزیر ورزش ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بخشی با عنوان مشارکت و اقتصاد ورزش راه اندازی کرده‌ایم تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

در ادامه این نشست در حالی که دهمرده نماینده زابل از پاسخ‌های سلطانی‌فر قانع نشد سوال وی ملی تشخیص داده شد.

طرح تحقیق و تفحص از باشگاه پرسپولیس و استقلال کلید خورد

در ادامه این جلسه بنا به تقاضای جمعی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از منابع ومصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۰ سال اخیر در صحن کمیسیون فرهنگی مطرح و پس از توضیح دلایل خود برای این تفحص، توضیحات وزیر و رئیس فدراسیون را جویا شدند.

بنابراین گزارش نمایندگان کمیسیون فرهنگی طی یک رای گیری به تحقیق و تفحص از دو باشگاه اسنقلال و پرسپولیس رای موافق دادند.

امضاءکنندگان این طرح معتقدند در ۱۰ سال اخیر شفافیت لازم بر نحوه مدیریت و عملکرد این دو تیم و موضوعات مرتبط با فدراسیون فوتبال وجود نداشته است. به همین دلیل کمیته‌ای از نمایندگان امضاءکننده طرح و نمایندگان کمیسیون فرهنگی به منظور انجام این تحیق و تفحص تشکیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.