نرم افزار هلو و ویژگی فروخته شده ای که وجود ندارد!

متاسفانه یکی از عوامل بی اعتمادی به محصولات ایرانی نداشتن صداقت و شفافیت در کار است. غول های بزرگ نرم افزاری دنیا قبل از ارائه محصول به بازار،  بارها و بارها نرم افزار ها را تست می کنند. تا با کمترین باگ و مشکل به دست مصرف کننده برسد. اما در نرم افزارهای ایرانی مخصوصاً نرم افزارهای حسابداری مشکلات عدیده ای وجود دارد و خریدار مدام باید با پشتیبانی برای رفع معایت در تماس باشد. برای استفاده از خدمات پشتیبانی هم باید هزینه سالیانه بدهید.
پایگاه خبری رسا نشر – بیش از ۲ سال است که از ارائه نرم افزار حسابداری هلو نسخه ۸ می گذرد. این نرم افزار حسابداری به گفته شرکت طرفه نگار ۸ ویژگی نسبت به نسخه قبلی خود داشته است. یکی از ویژگی های این نرم افزار که روی آن مانور زیادی داده شده است، امکان اتصال نرم افزار تحت شبکه هلو ۸ به فروشگاه های اینترنتی می باشد.
 

در صفحه معرفی ویژگی هلو ۸  چنین آمده است (اینجا):

ارتباط با فروشگاه اینترنتی

قابلیت جدید نرم‌افزار حسابداری هلو اتصال به فروشگاه اینترنتی است. شما با وارد کردن اطلاعات کالا و محصولات خود، می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را نیز همزمان مدیریت کنید. هر تراکنش مالی در فروشگاه اینترنتی شما به صورت اتوماتیک در نرم‌افزار حسابداری لحاظ خواهد شد.

اکنون پس از ۲ سال نتنها چنین امکاناتی در این برنامه وجود ندارد، بلکه هربار با پشتیبانی هلو تماس گرفته می شود وعده ی چند ماه آینده را می دهند. نکته مهم این است زمانیکه شما میخواهید برنامه را تهیه کنید به شما می گویند که همه امکانات در برنامه موجود است. اما عملاً چنین بخشی در هلو ۸ وجود ندارد. چگونه است که ۲ سال از عمر این محصول می گذزد و هنوز این امکان فراهم نشده است. و اگر اصلاً چنین امکانی در این برنامه وجود ندارد چرا هنوز در صفحه معرفی این محصول این بخش را حذف نکرده اند ؟ آیا این اقدام طرفه نگار فریب مشتریان نیست؟
متاسفانه یکی از عوامل بی اعتمادی به محصولات ایرانی نداشتن صداقت و شفافیت در کار است. غول های بزرگ نرم افزاری دنیا قبل از ارائه محصول به بازار،  بارها و بارها نرم افزار ها را تست می کنند. تا با کمترین باگ و مشکل به دست مصرف کننده برسد. اما در نرم افزارهای ایرانی مخصوصاً نرم افزارهای حسابداری مشکلات عدیده ای وجود دارد و خریدار مدام باید با پشتیبانی برای رفع معایت در تماس باشد. برای استفاده از خدمات پشتیبانی هم باید هزینه سالیانه بدهید. این هم یکی دیگر از راههای کسب درآمد پس از فروش نرم افزار در ایران است. به هر دلیلی شما در نرم افزار به مشکل بخورید باید برای دریافت حتی یک راهنمایی ساده اشتراک سالیانه بپردازید. بدین ترتیب شما یک بار پول نرم افزار را می دهید. هر سال هم برای استفاده از بروز رسانی ها و پشتیبانی مبلغی را پرداخت می کنید.
بعنوان کسی که شخصاً پیگیر این موضوع بودم و تنها به دلیل استفاده از این امکان هلو ۸ مجبور به استفاده از این برنامه شده ام، احساس می کنم کلاه بزرگی بر سرم رفته است. چراکه با وجود هزینه از دست رفته و عدم داشتن چنین امکاناتی بر روی این برنامه حسابداری، هلو ۸ هیچ کارایی دیگری برای من ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.