مقایسه نرم‌افزارهای KMPlayer و VLC Player

نرم‌افزارهای KMPlayer و VLC Player هر دو پلیرهای محبوبی هستند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آنها برای پخش فایل‌های چندرسانه‌ای خود بر روی رایانه استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی KMPlayer و VLC Player در این است که KMPlayer نسخه پرتابل ندارد و سورس کد آن در دسترس کاربر (open source) نیست، درحالی‌که VLC Player هر دوی این ویژگی‌ها را دارد.

نرم‌افزار پخش‌ چند‌رسانه‌ای KMPlayer

KMPlayer یک پخش‌کننده رایگان است که به نمایش آگهی‌ می‎پردازد. این نرم‌افزار قابلیت پخش فرمت‌های ویدیویی زیادی را روی سیستم‌عامل ویندوز دارد. این پخش‌کننده برای اولین بار در اول اکتبر سال ۲۰۰۲ عرضه شده است و اکنون از ۳۰ زبان بین‌المللی پشتیبانی می‌کند. KMPlayer از سیستم‌های عامل‌ ویندوز، iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند. این پخش‌کننده ویدیویی، با بهره‌گیری از قدرت کارت گرافیک، ویدیوهای سه‌بعدی را بدون این‌که مقدار زیادی از حافظه پردازنده را درگیر کند، به نمایش در می‌آورد. البته نسخه مخصوص سیستم‌عامل مک OS X آن هنوز در مرحله توسعه قرار دارد.

نرم‌افزار پخش‌ چند‌رسانه‌ای VLC Player

VLC Player برخلاف KMPlayer فاقد تبلیغات آزار‌دهنده بوده و به‌صورت رایگان و متن‌باز ارائه می‌شود. این پخش‌کننده که دارای نسخه پرتابل نیز هست، توسط پروژه VideoLAN توسعه یافته است. از VLC Player همچنین می‌توان به‌عنوان یک پخش‌کننده تحت شبکه یا حتی برای تبدیل فرمت‌های مختلف به همدیگر نیز استفاده کرد. VLC Player روی سیستم عامل‌های Linux، Mac OS X، BSD ،Windows Phone ،QNX ،Haiku ،Syllable ،OS/2 ،Windows 7 ،Windows XP ،Android و iOS قابل نصب است. برای آشنایی با کیفیت‌های رایج فایل‌های ویدئویی به اینجا مراجعه کنید.

تفاوت‌های اصلی

  1. KMPlayer دارای قابلیت‌هایی برای پخش بعضی ویدیوهای سه بعدی کمیاب است که VLC فاقد آنهاست.
  2. VLC Player برخلاف KMPlayer دارای نسخه پرتابل هم هست که برای اجرا احتیاجی به نصب ندارد.
  3. از VLC Player برخلاف KMPlayer می‌توان به‌عنوان یک سرویس پخش تحت شبکه هم استفاده کرد.
  4. KMPlayer حاوی آگهی‌افزار است درصورتی‌که VLC Player یک نرم‌افزار متن‌باز و کاملاً رایگان است.
  5. VLC Player از ۴۸ زبان و KMPlayer از ۳۰ زبان پشتیبانی می‌کنند.
  6. VLC Player با استفاده از روش رمزگذاری libdvdcss قابلیت پخش ویدیو در سیستم‌عامل‌های لینوکس و مک را هم دارد. VLC Player همچنین از سیستم‌عامل‌های Android و iOS هم پشتیبانی می‌کند. KMPlayer از سیستم‌عامل‌های ویندوز، iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند.
  7. کاربرانی که لپ‌تاپ دارند بهتر است از KMPlayer استفاده کنند زیرا قدرت صوتی بالای VLC Player می‌تواند به اسپیکرهای لپ‌تاپ آسیب بزند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.