گلکسی A34، خوش قیمت و پرکاربرد

اگر بودجه‌ای ۱۰، ۱۱ میلیون تومانی را برای خرید گوشی جدید در نظر گرفته‌اید، گلکسی A34 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. گوشی A34 در مقایسه با گلکسی A33 پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و از هر جهت به دستگاهی مطمئن تبدیل شده است. با بررسی این موبایل خوش‌قیمت سامسونگ همراه باشید.

گلکسی A34

طراحی و ساخت

گلکسی آ ۳۴ از نظر طراحی شباهت زیادی به دیگر مدل‌های این نسل از گوشی های سری A سامسونگ دارد. در پنل پشتی دستگاه سه دوربین به‌صورت عمودی در یک خط قرار گرفته‌اند که همین نحوه‌ی چیدمان دوربین‌ها، آن را از نسل قبلی متمایز می‌کند. بدنه و فریم گوشی A34 از جنس پلاستیک است، اما ظاهر شیکی دارد و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. وزن ۱۹۹ گرمی این مدل برای دستگاهی در این ابعاد کمی زیاد به‌نظر می‌رسد. البته مقداری سنگینی باعث می‌شود گوشی در دستان شما خوب جای بگیرد و احتمال سقوط آن کاهش پیدا کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گلکسی A34 که آن را نسبت به رقبای هم‌رده در جایگاهی برتر قرار می‌دهد، گواهی IP67 است. این گواهی تایید می‌کند که گوشی میان رده سامسونگ در برابر گرد و غبار مقاومت کامل دارد و در صورت سقوط به آبی به عمق یک متر، تا ۳۰ دقیقه در مقابل نفوذ آب ایمن می‌ماند. روی هم رفته، اگر قیمت گوشی a34 را در نظر داشته باشیم، این گوشی از نظر طراحی و کیفیت ساخت نمره‌ی بسیار بالایی را دریافت خواهد کرد.

نمایشگر

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های گوشی سامسونگ A34 بهره‌گیری از یک نمایشگر بسیار باکیفیت است که لذت کار با گوشی را دو چندان می‌کند. این صفحه نمایش از نوع Super AMOLED است و ۶.۶ اینچ قطر دارد. رزولوشن نمایشگر این مدل، ۱۰۸۰×۲۳۴۰ و تراکم پیکسلی آن ۳۹۰ ppi است. نرخ نوسازی این صفحه ۱۲۰ هرتز و بیشینه‌ی روشنایی آن ۱۰۰۰ نیت است. گوریلا گلس ۵ هم از این نمایشگر محافظت می‌کند تا خیلی نگران خط و خش و آسیب‌دیدگی حاصل از ضربه خوردن نباشید.

صفحه نمایش گوشی A34 از همان برخورد اول، نگاه شما را به‌سوی خود جلب می‌کند. رنگ‌ها بر روی این نمایشگر زنده و شفاف هستند و دقت رنگ در سطح بالایی قرار دارد. نرخ نوسازی به‌صورت خودکار تغییر نمی‌کند و شما باید یکی از دو گزینه‌ی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز را انتخاب کنید. البته تطبیق‌پذیر بودن نرخ نوسازی قابلیتی نیست که در گوشی‌های دیگر به‌وفور یافت شود. در هر حال، بهتر است تنها هنگام تماشای فیلم‌های باکیفیت یا اجرای بازی‌های گرافیکی، این عدد را بر روی ۱۲۰ قرار دهید و پس از آن برای پایین آوردن مصرف باتری، نرخ نوسازی را به ۶۰ هرتز برگردانید.

در مجموع، نمایشگر Galaxy A34 را می‌توان یکی از بهترین‌های کلاس خود معرفی کرد. این صفحه نمایش برای تماشای فیلم ایده‌آل است؛ بازی‌ها را با کیفیتی خیره‌کننده به نمایش درمی‌آورد و با توجه به روشنایی قابل‌ملاحظه‌ای که دارد، حتی در تابش مستقیم خورشید هم امکان کار کردن با گوشی را به شما می‌دهد.

گوشی a34

دوربین

سامسونگ سه دوربین واید، اولتراواید و ماکرو را در پنل پشتی گوشی آ ۳۴ جای داده و دوربین عمق‌سنج نسل قبلی را کنار گذاشته است. این دوربین‌ها به‌ترتیب ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است و زاویه دید دوربین فوق عریض به ۱۲۳ درجه می‌رسد. دوربین اصلی گوشی به‌دلیل گشودگی بسیار خوب دیافراگم (f/1.8) توانایی بالایی در جذب نور دارد و از سوی دیگر، امکان فیلم‌برداری ۴K را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوربین سلفی این مدل از نوع واید و ۱۳ مگاپیکسلی است و قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K را نیز دارد؛ امکانی که معمولا در گوشی‌های این کلاس پیدا نمی‌شود.

اگر نمونه عکس‌های گوشی A34 را مشاهده کنید، احتمالا باور نخواهید کرد که این تصاویر توسط یک دستگاه میان‌رده با قیمتی نسبتا پایین به ثبت رسیده‌اند. رنگ‌ها گرم و دلنشین هستند؛ میزان کنتراست بالاست و دامنه پویایی گستردگی خوبی دارد؛ جزئیات قابل مشاهده هستند و شدت نویز بسیار پایین است. حتی دوربین اولتراواید هم عملکرد خوبی دارد و به‌جز کمی اعوجاج که در تصاویر مشاهده می‌شود و برای گوشی‌های این کلاس کاملا طبیعی است، مشکل دیگری وجود ندارد. همان کنتراست و گرمی دوربین اصلی را می‌توانید در عکس‌های این دوربین هم مشاهده کنید. اگر از دوربین ماکروی گلکسی A34 توقع عجیب و غریبی نداشته باشید، احتمالا کیفیت تصاویر آن رضایت شما را جلب خواهد کرد. فوکوس این دوربین ثابت است و برای ثبت تصویر اشیا یا گل‌ها و حشرات باید فاصله‌ی ۴ سانتی‌متری با سوژه را حفظ کنید.

در مجموع، در شرایط نوری مناسب، دوربین‌های این گوشی عکس‌های باکیفیتی می‌گیرند. احتمالا در بین دستگاه‌های هم‌رده، موردی را نمی‌توانید پیدا کنید که توان عکاسی آن در حد گوشی ای ۳۴ باشد. ضمن اینکه دوربین اصلی این مدل در نور کم هم عکس‌های قابل‌قبول با نویز بسیار پایینی را به ثبت می‌رساند. حتی دوربین اولتراواید هم در عکاسی شب شما را ناامید نخواهد کرد.

کیفیت فیلم‌های ضبط شده توسط Galaxy A34 هم مانند عکس‌های آن، در سطحی بالاتر از این کلاس قرار دارند. اگر می‌خواهید دوربین را در جای ثابت قرار دهید، با انتخاب رزولوشن ۴K ویدیوهایی را تحویل خواهید گرفت که جزئیات مناسبی دارند؛ رنگ‌های گرم و دلنشینی را به نمایش می‌گذارند و میزان نویز آن‌ها بسیار پایین است. البته اگر می‌خواهید در حین حرکت ویدیو ضبط کنید، بهتر است لرزش‌گیر الکترونیک را فعال کنید تا کلیپ نهایی تماشایی‌تر باشد. البته در این صورت، رزولوشن ویدیو به فول اچ‌دی کاهش پیدا می‌کند. از دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید برای ضبط ویدیوهای ۴K استفاده کنید که این مورد برای فعالان شبکه‌های اجتماعی، قابلیتی جذاب به شمار می‌آید.

سخت‌افزار

سامسونگ گوشی خوش‌قیمت خود را به تراشه Dimensity 1080 مجهز کرده که برای دستگاهی در این کلاس عالی ارزیابی می‌شود. این چیپ به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای مجهز شده که سرعت عمل بالایی دارد. سه نسخه از این مدل در بازار موجود است؛ دو ورژن ۱۲۸ گیگابایتی با رم‌های ۶ و ۸ و یک ورژن ۲۵۶ گیگابایتی که ۸ گیگابایت رم دارد. اگر اجرای روان بازی‌ها و برنامه‌های برای‌تان اهمیت زیادی دارد، بهتر است یکی از نسخه‌هایی را که به ۸ گیگابایت رم مجهز شده‌اند، انتخاب کنید. اما در هر حال، گوشی سامسونگ A34 عملکرد خوبی دارد و در اجرای فرمان‌های مختلف شما را ناامید نمی‌کند. شاید تنها هنگام اجرای بازی‌های سنگین، شاهد کمی تاخیر باشید که این مسئله برای موبایلی با این قیمت کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد.

مشخصات a34

نرم‌افزار

گوشی A34 با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 به بازار آمد و طبق وعده‌ی سامسونگ قرار است چهار آپدیت بزرگ سیستم عامل و پنج سال پچ امنیتی دریافت کند. بنابراین با انتخاب این مدل خیال‌تان از بابت کارآیی گوشی تا ۵، ۶ سال آینده راحت خواهد بود. در حال حاضر هم این گوشی کاملا به‌روز است و با توجه به رابط کاربری جذاب و کاربردی، عملکردی روان و بی‌نقص را به نمایش می‌گذارد.

باتری

سامسونگ برای تامین انرژی گلکسی A34 یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته که با سرعت ۲۵ وات شارژ می‌شود. شاید سرعت شارژ این مدل در حد گوشی های شیائومی بالا نباشد، اما برای فول شارژ شدن بیش‌تر از یک ساعت و نیم شما را منتظر نگاه نخواهد داشت. شارژدهی این موبایل عالی است و در کاربری عادی، تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد، شما را همراهی خواهد کرد.

سخن پایانی

گوشی A34 سامسونگ نمونه‌ای عالی از گوشی‌های میان‌رده‌ی همه کاره است که از هر نظر می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. عملکرد این گوشی چه در پخش فیلم، چه در عکاسی و گیمینگ فوق‌العاده است و با توجه به پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی که از آن می‌شود، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی که می‌خواهند با حداقل هزینه، یک گوشی همه‌کاره داشته باشند، تبدیل می‌کند.

نظرات بسته شده است.