ترس یا تنفر؟

مخالفان روحانی چرا خواستار حذف او هستند؟

انتشار خبر ثبت نام حسن روحانی در انتخابات خبرگان واکنش های فراوانی به همراه داشته است.

روحانیپایگاه خبری رسا نشر – درست ار زمان انتشار خبر ثبت نام حسن روحانی به عنوان نامزد انتخابات مجلس خبرگان ۱۴۰۲، واکنش های بسیاری از طرف حامیان و بعضاً مخالفان او در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. صدا و سیمای ملی که انگار خود را یکی از بزرگترین مخالفان جدی شیخ حسن می پندارد در یک برنامه ضمن تحقیر رد صلاحیت داماد حسن روحانی، موضع تندی نسبت به ثبت نام رئیس جمهور سابق ایران گرفت و به صورت تلویحی از شورای نگهبان خواست تا روحانی را رد صلاحیت کند!

علاوه بر این رسانه، افزاد و رسانه های دیگری نیز خواستار رد صلاحیت روحانی شده اند. این درخواست ابهامی را به وجود می آورد که مگر شورای نگهبان برای تایید و یا رد صلاحیت افراد ضابطه و چارچوب قانونی ندارد، و نظرات افراد و رسانه ها را بررسی می کند؟ گویی این افراد خود را فرای قانون می دانند . چراکه از فهوای کلامشان اینگونه بر می آید که می خواهند برای شورای نگهبان تکلیف مشخص کنند. اگر این افراد و رسان های وابسته قائل به قانون هستند، بهتر نیست با اعتماد به شورای نگهبان، اجازه دهند صلاحیت روحانی توسط این نهاد قانونی بررسی شده و اگر حائز شرایط نبود، بدون تعارف و مصلحت اندیشی خودشان کاندیدا را رد صلاحیت کنند. از آنطرف هم اگر این شورا روحانی را تائید کرد، به قانون تمکین کنند و برای تخریب روحانی از روش های دیگری که در چند سال گذشته از آن بهره می بردند، استفاده نمایند.

البته شدت حملات به رئیس جمهور سابق در این زمینه به قدری بالاست که نمی شود فهمید از او متنفرند یا می ترسند با توجه به ناامیدی و گلایه مردم از شرایط اقتصادی کشور، باز جامعه به روحانی اقبال نشان دهد و در انتحابات با آراء بالایی پیروز شود؟ که اگر مورد دوم صحیح باشد، باید گفت حق دارند برای تخریب و رد صلاحیت شیخ حسن این همه دست و پا بزنند!

نظرات بسته شده است.