علت بازداشت « متین دو حنجره » چیست؟ + تصاویر

«انتشار موزیک ویدئوی “حضرت متین” دلیل اصلی بازداشت این خواننده ( متین دو حنجره ) عنوان شده است. نهادهای قضایی و انتظامی هنوز هیچ توضیحی درباره این بازداشت منتشر نکرده اند».

علت بازداشت « متین دو حنجره » چیست؟ (+عکس)

روزیاتو نوشت: بر اساس گزارش ها، محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره، شامگاه ۲۶ شهریور در تهران بازداشت شده است.

متین که از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده بود، چند سالی را هم خارج از ایران زندگی کرده بود، اما در نهایت به ایران بازگشت و فعالیت خود را در ایران ادامه داد. بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی، دیروز از بازداشت وی خبر داد.

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره،

بهمن بابازاده در توییتر (ایکس) خود نوشت: «انتشار موزیک ویدئوی “حضرت متین” دلیل اصلی بازداشت این خواننده عنوان شده است. نهادهای قضایی و انتظامی هنوز هیچ توضیحی درباره این بازداشت منتشر نکرده اند».

بیوگرافی متین دو حنجره با عکس

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره،

محمد مهدی معارفی متولد ۱۳ شهریور ۱۳۶۶ در کرج، سال ۸۴ اسمش سر زبان ها افتاد و با دو استایل صدایی متفاوت می خواند و همین هم باعث شهرتش در آن دوره شد. آهنگ هایش با نام متین دو حنجره پخش می شد و بعضی ها هم فکر می کردند که او واقعا دو حنجره دارد.

علاقه از کودکی

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره

دوران کودکی او با سختی های فراوان در یکی از محله های پایین شهر سپری شد. وی از اول به موسیقی علاقه بسیاری داشت و به دلیل مشکلات مالی فراوان حتی قادر به تهیه یک گیتارهم نبود. تا اینکه مادرش در حالیکه مخالف فعالیت متین در حوزه موسیقی بود، درسن شانزده سالگی، ساز مورد علاقه اش را برای او خرید و او پس از مدتی وارد کلاس های آموزش گیتار شد.

ماجرای دو حنجره

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره

اوایل کار متین یک حنجره داشت یعنی همان صدای نازکی که شما در کارهایش از او می شنوید ولی با نکته سنجی استادش به نام هومن قاضی متوجه شد که میتواند بر روی صدای بمش کارکند تا صدای نازکش جذابیت بیشتری داشته باشد و اینکه به مرور زمان متین متوجه شد که صدای بمش با صدای نازکش زمین تا آسمان فرق می کند و به این ترتیب در حال حاضر او را به عنوان متین دو حنجره می شناسند.

اولین آهنگ

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره

سال ۸۴ اولین آهنگش بیرون آمد و اصلا خودش هم خبر نداشت که معروف شده است. «آن موقع همه مرا به اسم متین می شناختند و جالب اینجاست که فکر می کردند من دو نفرم. یعنی فکر می کردند این آهنگ ها را دو نفر خوانده اند. هیچ کس نمی دانست متین صدایی بیس است یا صدای تریبل. یادم است همان موقع ها بود که برادرم اتفاقی اسمم را متین دو حنجره گذاشت و من هم از این اسم خوشم آمد. در واقع از کار سوم یا چهارم به بعدم بود که دیگر من را به این اسم شناختند».

علت خروج از ایران و بازگشت

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره

متین درباره علت خروجش از ایران گفته است: «راستش یکسری ها من را ترساندند. دائم می گفتند که متین همه دارند در موردت صحبت می کنند و یکی دو روحانی هم گویا در موردم حرف زده بودند. اکثر این حرفها هم به خاطر تیپ و ظاهرم بود. بعضی ها به من انگ شیطان پرستی هم زدند. چند سایت مذهبی هم مطالبی را علیه من نوشته بودند و حقیقتا من هم ترسیدم و تصمیم گرفتم از ایران بروم. وقتی هم که از ایران رفتم پیشنهادهای زیادی داشتم. شاید خیلی از خواننده هایی که از ایران رفتند و برگشتند به خاطر این بود که پیشنهادی نداشتند، اما من در نهایت نتوانستم دوام بیاورم و خودم برگشتم. من فقط دو سال ایران نبودم. مالزی بودم. دبی بودم، ترکیه بودم و … در کل این طور نبوده که چند سال ایران نبوده باشم. چون در رفت و آمد بودم»

فشار زیاد روی حنجره

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره

متین درباره حنجره خود گفته بود: «قسمت بیس صدای من خیلی خش دار است و قسمت اوج صدایم خیلی صدای چپ کوکی است. اصا صدای اوج من اصطلاحاً زنانه است. یعنی جزو پایین ترین صداهای مردانه به حساب می آید. کاری که من می کنم کار غیر ممکنی است و فشار زیادی هم به حنجره ام می آید».

تیپ و ظاهر

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره در کنار هنرپیشه مشهور

نظر متین درباره استایل متفاوتش: «باید بدانیم که هر سبکی از موسیقی یک مدل تیپ خاص رامی طلبد. مثلا یکی مثل آقای خواجه امیری نمی تواند تیپ فشن بزند. چون به سبک موسیقی اش نمی خورد، اما من که سبک موسیقی ام راک و متال است هم نمی توانم با کت و شلوار بخوانم. اگر مردم ظاهر خواننده ها را قضاوت نمی کردند خیلی خوب می شد. کاش کمی ظرفیت هایمان را بالاتر می بردیم».

اولین آلبوم

محمد مهدی معارفی، خواننده مشهور به متین دو حنجره

اولین آلبوم رسمی او به عنوان طناب دار یا EM می باشد که وی تلاش زیادی جهت گرفتن مجوز برای این آلبوم کرد ولی موفق به گرفتن مجوز نشد. او برای تنظیم اهنگ هایش، تعدادی از ملودی های خود را در بعضی از استودیوها می خواند که این کار او باعث لو رفتن تعدادی از ملودی ها و کارهایش شد که وی در آلبوم بعدی خود به نام سربداران، ترانه دزدا را خواند و آن را به تمامی سارقان ترانه های او و ترانه های دیگر خوانندگان تقدیم کرد!

آلبوم ها:

● دلشوره

● گرز

● حنجره سوم

● مشروب

● مواظب خودت باش اگه منو ندیدی

● روانشناس شوخ

● پدر راک

● سربداران

● تن به در

نظرات بسته شده است.