نکات مهم در انتخاب فرش آشپزخانه

شاید سوالاتی نظیر، در انتخاب فرش آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ یا انواع فرش مناسب برای آشپزخانه کدام است؟ ذهن‌تان را درگیر کرده باشد.

افرادی هستند که در آشپزخانه خود دوست دارند از گلیم، قالی و فرش استفاده کنند و افراد دیگری نیز وجود دارند که آشپزخانه را بدون فرش و قالی می‌پسندند.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع فرش برای آشپزخانه و نکاتی که باید حین خرید فرش برای آشپزخانه بدانید را به شما ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب فرش آشپزخانه

برای آشپزخانه خرید فرش بهتر است یا موکت؟

همان­طور که گفته شد افرادی از گلیم، موکت، فرش و قالی استفاده می‌کنند. و افراد دیگری خالی­بودن کف آشپزخانه را ترجیح می‌دهند.

اگر بخواهیم توضیحی درمورد موکت به شما ارائه دهیم، در بازار فرش موکت‌هایی وجود دارند که برای آشپزخانه مناسب هستند و لیز نمی‌خورند.

از مزایای موکت می­توان به وزن کمی که دارد، حمل­ونقل آسان، پرزهای کوتاه، جلوگیری از نفوذ مواد آلوده در الیاف و دیده­شدن آسان ذرات ریخته­شده روی آن اشاره کرد.

لازم به ذکر است که موکت‌ها دوام کمتری نسبت به فرش‌های مناسب آشپزخانه دارند و بعد از چند بار شستشو کیفیت خود را از دست می‌دهند.

نکاتی که باید هنگام خرید فرش آشپزخانه به آنها دقت کنید

خرید فرش برای آشپزخانه بسیار دشوار است که اگر دقت کافی به­خرج ندهید، فرشی که خریداری کرده‌اید قطعا زیاد باب میل شما نخواهد بود. از مهم­ترین این نکته­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان شستشو فرش و تمیزی آن: قبل از خرید فرش آشپزخانه بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که چون فرش در آشپزخانه پهن می­شود، احتمال کثیف­شدن آن در اثر روغن یا هرچیز دیگر بسیار زیاد است. پس توصیه می­شود فرشی را خریداری کنید که قابلیت شستشو زیاد را داشته باشد و خراب نشود. بهتر است در این مورد از فروشنده سوال بپرسید. زیرا برخی از فرش‌ها مقاومت بالایی ندارند و برخی دیگر هم در اثر یک بار شستشو رنگ خود را از دست می­دهند.
  • انتخاب رنگ فرش: فرش‌های روشن زیاد مناسب آشپزخانه نیستند و بهتر است سمت آنها نروید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که فرش نباید زیاد تیره باشد، زیرا کثیفی و آلودگی روی آن دیده نمی‌شود. با این حال تمیزی فرش بسیار مهم است. چراکه روی سلامت شما و خانواده‌تان تاثیر می‌‌گذارد و دیرتر به فکر می‌افتید که آن را بشورید.
  • تراکم فرش: فرش‌هایی که تراکم بیشتری دارند، برای آشپزخانه مناسب هستند. هرچه تراکم فرش کم باشد آلودگی در بافت‌های فرش بیشتر دیده می‌شود و برعکس هرچه تراکم بیشتر باشد آلودگی نمی‌تواند در فرش نفوذ کند. همچنین فرش‌هایی با تراکم بالا سنگین هستند. ازاین­رو لیز نمی‌خورند و برای شستشو استحکام زیادی دارند.
  • هنگام خرید فرش به رنگ آشپزخانه دقت کنید: بهتر است برای خرید فرش آشپزخانه اول به دکوراسیون و رنگ­آمیزی محیط آشپزخانه دقت کنید. فرشی که خریداری می‌کنید باید با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.
  • به پوشش زیر فرش توجه داشته باشید: اتفاقاتی مانند کشیده­شدن و تند راه­رفتن باعث می‌شوند که فرش بر روی زمین حرکت کند. این حرکت در آشپزخانه بسیار خطرناک است. فرش‌هایی که جنس نخ آنها آکلریک است مقاومت بالایی در برابر لیزخوردن دارند و برای آشپزخانه مناسب‌تر هستند. همچنین فرش‌هایی که تراکم آنها بالاست، سنگین‌تر هستند و باعث جلوگیری از لیزخوردن و حرکت فرش می‌شوند. باید اضافه کرد که از چسب یا ترمز فرش نیز می‌توانید برای پیشگیری از لیزخوردن استفاده کنید .

انواع فرش آشپزخانه

فرش برای آشپزخانه تنوع بالایی دارد. باید با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیونی که باب میل‌تان است فرش‌ مورد نظر را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

فرش سنتی

فرش‌های دستباف سنتی بسیار گران­قیمت هستند. این فرش‌ها ظاهری کلاسیک­مانند دارند و با اکثر رنگ‌های کابینت و کف آشپزخانه در هماهنگی هستند.

پیشنهاد می‌شود از فرش‌های سنتی برای آشپزخانه استفاده نکنید، زیرا رفت­وآمد در آنجا بسیار زیاد است و این نوع فرش‌ها به مراقب زیادی نیاز دارند. با این حال اما اگر به فرش سنتی علاقه دارید می‌توانید آن را خریداری کنید.

فرش مدرن

فرش مدرن ظاهر آشپزخانه را دوچندان زیبا می‌کند. این فرش برای افرادی که زیاد با آشپزخانه کار دارند و رفت­وآمد زیادی دارند بسیار مناسب است.

نکات مهم در انتخاب فرش آشپزخانه

فرش مدرن از طرح، رنگ و انواع بسیاری برخوردار است که این امر باعث شده تا دست شما برای انتخاب فرش باز باشد.

همچنین فرش وینتیج یکی از انواع فرش‌های مدرن محسوب می‌شود. باید اضافه کرد که وینتیج علاوه‌بر فرش آشپزخانه برای فرش اتاق خواب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در انتخاب فرش آشپزخانه

فرش گلیم

گلیم فرش بین مردم ایران محبوبیت زیادی دارد. این فرش به­دلیل ارزان بودن قیمت، تنوع بسیار در طرح و رنگ و سبک­بودنش مورد پسند مردم ایران واقع شده است.

باید گفت که تعداد زیادی از مردم از این فرش برای آشپزخانه خود استفاده می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های گلیم فرش شستشو آسان آن است.

فرش گرد

فرش گرد فضای صمیمی بین خانواده برقرار می‌کند و گرما را به آشپزخانه می‌بخشد. فرش‌های گرد تنوع رنگی بسیار بالایی دارند که انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کنند.

از این نوع فرش می‌توانید برای زیر میز ناهارخوری کوچک استفاده کنید که در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار گرفته است. همچنین باید لحاظ کرد که قیمت فرش ماشینی گرد نیز مناسب است.

فرشینه

فرشینه یکی از جدیدترین مدل­ فرش مدرن بوده که به­تازگی وارد بازار کار شده و به­سرعت به دل مردم ایران نشسته است.

فرشینه با یک رویه مخمل و جذاب می‌تواند انتخاب خوبی برای دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. همچنین باید گفت که این فرش، دکوراسیون مدرن به شما تحویل می‌دهد.

فرش فرشینه سبک و نرم است. همچنین در طرح و رنگ محدودیتی ندارد. از جمله طرح‌های آن می‌توان ادویه، طرح کیک و وسایل آشپزخانه را نام برد.

نکات مهم در انتخاب فرش آشپزخانه

جمع‌بندی

در میان مردم افرادی هستند که برای خرید فرش آشپزخانه خود، حساسیت زیادی به­خرج می‌دهند و در مقابل آنها کسانی وجود دارند که هیچ اهمیت خاصی به وجود فرش در محیط آشپزخانه نمی­دهند.

پس طرف صحبت ما در این مقاله کسانی هستند که دنبال یک فرش مناسب برای آشپزخانه خود می‌گردند. این دسته از افراد هنگام خرید باید به نکاتی مثل تراکم فرش، رنگ آن، نظافت و هماهنگی فرش با دکوراسیون آشپزخانه دقت کنند.

از جمله فرش‌هایی که برای آشپزخانه مناسب هستند می‌توان به فرش گرد‌، فرش مدرن، گلیم فرش، وینتیج اشاره کرد.که البته هرکدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند جهت دیدن قیمت فرش به سایت فرش کوروش مراجعه کنید.

نظرات بسته شده است.