معرفی ایده‌های خاص برای تزئین گلدان سفالی

مقدمه

تزئین گلدان سفالی یکی از کارهای ساده‌ای است که می‌تواند جلوه بیشتری به گلدان بدهد و فضای خانه را زیباتر کند. این کار می‌تواند با استفاده از ساده‌ترین وسایل موجود در خانه انجام شود اما تغییر و تحول خاصی در خانه ایجاد کند. در اینجا قصد داریم با ایده‌های فوق العاده زیبا برای تزئین گلدان سفالی آشنا شویم و با کمترین هزینه، زیباترین تزئین را اجرا کنیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی ایده‌های خاص برای تزئین گلدان سفالی

ایده‌های ساده و زیبا برای تزئین گلدان سفالی

اگر به دنبال کادو کردن گلدان گل با استفاده از وسایل در دسترس و ارزان قیمت هستید در ادامه با چند ایده کاربردی و ساده در این زمینه آشنا می‌شویم:

۱) تزئین با اسپری رنگ

آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین ایده برای تزئین گلدان سفالی، استفاده از اسپری رنگ است. اسپری‌های رنگ در رنگ‌های متنوعی در بازار موجود هستند. کافیست رنگ مورد علاقه خود را خریداری کنید و آن را بر روی گلدان اسپری کنید. بهتر است رنگ اسپری را نزدیک به رنگ سایر المان‌های خانه انتخاب کنید تا هارمونی بیشتری بین اجرای داخل خانه برقرار شود. برای رنگ کردن گلدان سفالی می‌توانید از ترکیب چند رنگ که با هم همخوانی دارند نیز استفاده کنید. رنگ‌های پاستیلی انتخاب خوبی برای اجرای این ایده هستند.

۲) نقاشی کردن روی گلدان سفالی

یکی دیگر از ایده‌های زیبا برای تزئین گلدان سفالی، نقاشی کردن روی آن است. از خلاقیت خود کمک بگیرید و طرح‌های خلاقانه بر روی گلدان ایجاد کنید. می‌توانید انواع طرح‌های گل، برگ، طبیعت و نقوش زیبا را بر روی گلدان بکشید و زیبایی آن را دو چندان کنید.

۳) تزئین با صدف

با استفاده از صدف می‌توان یک ایده فوق العاده زیبا را روی گلدان سفالی اجرا کرد. برای این کار باید صدف‌ها را با استفاده از چسب قطره‌ای روی گلدان بچسبانید. در نحوه چیدمان صدف‌ها روی گلدان خلاقیت داشته باشید و طرح‌هایی زیبا خلق کنید. می‌توانید صدف‌ها را به شکل گل بچسبانید و یا روی گلدان را به طور کامل صدف بچسبانید.

۴) استفاده از تور یا گیپور

می‌توان با مقداری تور یا گیپور گلدان را تزئین کرد. برای این کار بخشی از گلدان را به صورت عمودی یا افقی با گیپور بپوشانید و با چسب آن را محکم کنید. می‌توانید از طرح مختلف برای شکل دادن به گیپور نیز استفاده کنید.

معرفی ایده‌های خاص برای تزئین گلدان سفالی

ایده‌های خاص برای تزئین گلدان سفالی

تزئین گلدان سفالی را می‌توان با وسایل مختلفی انجام داد. برخی از مدل‌ها نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد اما نتیجه نهایی زیبا، خاص و لوکس می‌شود. در ادامه با این ایده‌ها آشنا می‌شویم:

۱) استفاده از تکه‌های کاشی

با استفاده از تکه‌های کاشی می‌توان گلدان سفالی را تزئین کرد. برای این کار می‌توان خرده‌های کاشی‌های رنگی را به ابعاد دلخواه برش زد و سپس آن را بر روی گلدان با فواصل دلخواه چسباند. حتی می‌توان طرح‌های خاصی با آن ایجاد کرد. برای فواصل بین کاشی‌ها نیز از چسب چوب استفاده کنید. این ایده می‌تواند جلوه خاصی به گلدان سفالی بدهد.

۲) تزئین با تکه‌های آینه

این روش همانند روش قبلی است با این تفاوت که باید از آینه‌های تکه شده در آن استفاده کرد. آینه‌ها را به صورت اشکال مختلف بر روی گلدان بچسبانید و طرح‌های زیبا خلق کنید. بین آینه‌ها را باید با چسب چوب بپوشانید تا کار کاملا یک دست شود. در غیر اینصورت کناره‌های آینه ممکن است دست را ببرد. این ایده یک گلدان لوکس برای شما به ارمغان می‌آورد.

۳) تزئین با یراق‌ها و نوارهای زینتی

یراق‌های زینتی مختلفی در بازار وجود دارد می‌توان نوارهای زینتی را تهیه کرد و با یک چسب دور تا دور گلدان سفالی چسباند. این کار می‌تواند گلدان را بسیار چشمگیر و زیبا کند. بهتر است از نوارهای طلایی یا نقره‌ای رنگ استفاده کنید تا جلوه کار بیشتر شود.

۴) تزئین با سنگ‌های کوچک

با استفاده از سنگ‌های کوچک می‌توان روی گلدان را کاملا پوشاند. سنگ‌ها را به گونه‌ای بچینید که فضای خالی بین آن‌ها کاملا پوشش داده شود. می‌توانید فقط قسمت‌هایی از گلدان را با این روش تزئین کنید و یا کل آن را بپوشانید. این کار حس طبیعت را در خانه تداعی می‌کند.

معرفی ایده‌های خاص برای تزئین گلدان سفالی

۵) خمیرهای عروسک سازی

با استفاده از خمیرهای عروسک سازی می‌توانید انواع عروسک‌های خمیری فانتزی و یا گل‌های زیبا را درست کنید و آن را بر روی گلدان سفالی بچسبانید. عروسک‌های خمیری و یا گل خمیری به صورت برجسته روی گلدان قرار می‌گیرد و زیبایی خاصی به آن می‌دهد.

۶) تزئین با مروارید و نگین

ریسه‌های مروارید و نگین را می‌توانید از خرازی‌ها تهیه کنید و سپس آن را بر روی گلدان قرار دهید. سعی کنید با استفاده از مروارید و نگین، طرح‌های زیبا خلق کنید و به گلدان سفالی جذابیت بیشتری بدهید. می‌توانید مرواریدها با صورت آویز بر روی گلدان قرار دهید و یا از مرواریدهای نصف شده استفاده کنید و کل گلدان را با آن بپوشانید. استفاده از مرواریدهای نصف شده کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

۷) استفاده از گچ

با استفاده از گچ می‌توانید گلدان را کاملا تغییر دهید. برای این کار بایدگلدان را به صورت سراسر از گچ بپوشانید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. پس از آن با استفاده از یک ابزار نوک تیز بر روی گچ طرح مورد نظر خود را حکاکی کنید تا به صورت برجسته نمایان شود. در نهایت طرح را رنگ آمیزی کنید. می‌توانید از طرح‌های گل، برگ، درخت، و سایر عناصر طبیعت استفاده و بعد آن را رنگ کنید؛ خروجی نهایی کار در این ایده بسیار زیا خواهد بود.

جمع بندی و نتیجه گیری

در اینجا با انواع ایده‌های جذاب برای تزئین گلدان سفالی آشنا شدیم. برای این کار می‌توانید به خلاقیت ذهنی خودتان تکیه کنید و با الهام گرفتن از روش‌های فوق، ایده‌ای جدید را نیز خلق کنید. استفاده از چنین ایده‌هایی علاوه بر این که تغییر و تحولی زیبا در خانه ایجاد می‌کند می‌تواند روحیه هنری شما را نیز تقویت کند و احساس بهتری برای شما به ارمغان بیاورد.

نظرات بسته شده است.