کیفیت قالب وافل چه تاثیری بر نتیجه اجرای سقف های وافل دارد؟

این روزها مردم بیشتر به دنبال زیبایی و در عین حال امنیت بالا در سازه های خود میگردند. و امنیت جزء جدایی ناپذیر از ساخت و ساز است. بکار گرفتن روش های نوین در صنعت ساختمان سازی در بین طراحان و معماران مشغول در این زمینه به طرز چشمگیری رواج پیدا کرده است و شما میتوانید به شکل واضحی در ساختمانی هایی که این روزا در سرتاسر شهر ساخته می شود ببینید.

کیفیت قالب وافل چه تاثیری بر نتیجه اجرای سقف های وافل دارد؟

یکی از این شیوه های نوین سقف های وافل است که البته نمی توان گفت به تازگی از آن در ساختمان ها استفاده می کنند زیرا قدمت این سازه ها به زمان هخامنشیان که برای ۲۵۰۰ سال پیش بوده است برمیگردد.

در ادامه قصد داریم شما را با انواع قالب های وافل و تاثیر کیفیت آن روی اجرای سقف صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع قالب وافل

دال وافل بیشتر برای سقف و یا کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که دارای شبکه مربعی با تیرک های عمیق است. که تحت عنوان سقف واقل شناخته شده اند. سقف های  وافل در ورودی هتل ها، مراکز خرید و رستوران ها عمدتا برای نصب نور مناسب و نور مصنوعی استفاده می شود.

قالب وافل عنصر اصلی برای اجرای سقف وافل است. این نوع سقف ها به دلیل داشتن مزیت های فنی و اقتصادی مورد توجه بسیاری از مهندسان ساختمانی قرار گرفته است و بسیار محبوب اند. در ادامه به معرفی انواع قالب وافل و ابعاد و کاربرد آنها می پردازیم.

قالب وافل یک طرفه

این قالب برای زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که بیشتر شدن فاصله ستون ها و یا حذف کردن تیرهای میانی اهمیت زیادی نداشته باشد. این نوع دال ها جایگزین مناسبی برای سقف های قدیمی تیرچه و یونولیت است. روش انتقال بار از طریق این نوع سقف ها به شکل یک طرفه می باشد. این نوع سقف ها از لحاظ مواد مصرفی مورد استفاده در ساخت و ساز کم هزینه تر از سایر قالب ها می باشد زیرا از میلگرد یا بتن کمتری استفاده می شود. اما در مورد کیفیت سازه با به کار بردن این نوع قالب از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

قالب وافل دو طرفه

از قالب های وافل دو طرفه همانطور که از نامش پیداست در ساخت سقف وافل دوطرفه استفاده می شود که انتقال بار را در دو جهت منتقل می کنند. در ساخت دال وافل دو طرفه از قالب های مکعبی شکل استفاده می شود که در آنها به دلیل وجود ابعاد دقیق و مربع شکل، انتقال بار بهینه شده است.

قالب های وافل دو طرفه را میتوان توسط قفل مخصوص به قالب های کناری خود متصل کرد. این نوع قالب ها برای سقف های بتنی مناسب هستند و کیفیت سازه در این قالب های دوطرفه نسبت به قالب یک طرفه بهتر است.

کیفیت قالب وافل چه تاثیری بر نتیجه اجرای سقف های وافل دارد؟

تفاوت قالب وافل یک طرفه با دو طرفه

یکی از تفاوت های سقف وافل یک طرفه با دو طرفه اندازه دهانه کاربرد آنهاست به عبارتی دهانه سقف وافل یک طرفه ۱۰ سانتی متر و دهانه سقف دو طرفه ۱۶ و حتی بیشتر است. که با توجه نوع سقف و بابری آن میتوانید یکی از این دو را انتخاب کنید.

انتقال بار از طریق قالب یک طرفه به دو تیر می باشد درحالی که برای قالب دو طرفه به چهار تیر است. علاوه بر این موارد نورپردازی در قالب دوطرفه بیشتر از یک طرفه است و در طراحی و نحوه اجرا با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. و در نهایت انتخاب هر نوع از این قالب ها، در هزینه ها و قیمت نهایی پروژه تاثیر قابل توجهی دارد.

ویژگی های قالب وافل چیست؟

در این بخش میخواهیم از خصوصیات قالب های وافل صبحت کنیم که به دلیل مزیت ها و ویژگی های خاصی که دارند محبوبیت آنها در بین افراد مختلف زیاد است. دارا بودن این مزیت ها در این نوع سقف ها روند را در اجرا و طراحی سقف وافل سریعتر و بهتر کرده است. در ادامه به طور خلاصه چند مورد از این ویژگی ها را برای شما شرح می دهیم.

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و شکستگی
  • حذف تیرچه و بلوک و کاهش هزینه ها
  • جنس پلاستیک فشرده که باعث آسانتر کردن مرحله جداسازی می شود
  • وزن سبک و قابل حمل
  • قابل بازیافت به قالب های جدید
  • زیباتر کردن نمای ساختمان
  • امکان نورپردازی در فضا
  • مقاومت در برابر حرارت
  • تنوع در ابعاد قالب ها
  • قابل اجرا برای دهانه های ۱۶ متر و بیشتر
  • استفاده کمتر از بتن و در نتیجه کاهش هزینه های ساخت

کیفیت قالب وافل چه تاثیری بر نتیجه اجرای سقف های وافل دارد؟

قیمت قالب وافل  در فرازمان

قیمت قالب های سقف وافل به عواملی مانند کیفیت، ابعاد و ساختار آنها بستگی دارد. که برای خرید قالب سقف وافل میتوانید به سراغ شرکت های معتبر بروید. فرازمان یک شرکت تولید کننده معتبر است که با انجام پروژه های موفق زیادی توانسته در این زمینه سالهاست فعالیت کند. مهندسان و مجریان شرکت فرازمان با هدف جلب رضایت مشتری در تلاشند تا سازه های مطمئن با امنیت بالایی ارائه دهند.

جمع بندی

در انتها باید اضافه کنیم اگر قصد دارید که برای سقف یا کف سازه های خود از این نوع قالب ها استفاده کنید حتما و حتما طرح ها و پروژهای خود را به تیم حرفه و متخصص که با دلسوزی از صفر تا صد ساخت و ساز شما را اجرا می کنند، بسپارید. زیرا نحوه اجرای این نوع سقف ها بسیار حساس است، و نیازمند دقت و زمان کافی است.

زیرا عنصر اصلی در صنعت ساختمان سازی سقف ها هستند و در صورت عدم اجرای صحیح آن باعث خسارت های جانی و مالی زیادی می شود. زیرا که کیفیت در قالب وافل در پایان پروژه تاثیرگذار است.

مزیت و رقابتی که در خرید ملزومات سقف وافل در فرازمان با سایر شرکت های مهندسی، شامل حال مشتریان محترم میشود این است که از طریق فروش قالب های دست دوم هزینه های شما را کاهش میدهند. و با توجه به گران بودن مصالح ساختمانی این موضوع به عنوان یک آپشن مثبت در انتخاب شرکت مورد نظر شما به حساب می آید.

برای اطلاع از نحوه همکاری و استعلام قیمت قالب های وافل میتوانید به سایت مراجعه کنید و با شماره های موجود در صفحه تماس بگیرید.

شماره های تماس: ۰۹۱۲۳۴۴۷۰۰۹ – ۰۹۱۳۴۴۴۷۰۰۹

نظرات بسته شده است.