چگونه عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

همه افراد به دنبال یافتن عطری مناسب با شخصیت و روحیات خود هستند که آن را به عنوان عطر امضای خود انتخاب نمایند؛ اما یافتن چنین عطری معمولا چندان ساده نیست. امروز در این مطلب قصد داریم به ما هم ببینیم که چگونه می توانیم عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟، پس اگر شما هم به دنبال عطری مناسب برای خود هستید و یا از عطر فعلی خود خسته شده اید، حتما تا پایان همراه ما باشید.

چگونه عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

عطر مناسب به چه معناست؟!

شاید با خودتان تصور کنید که منظور از عطر مناسب، عطری است که بتوانید آن را هر جا که خواستید و بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید، اما اصلا اینگونه نیست! اجازه دهید با یک مثال شما رو روشن کنیم؛ فرض کنید صبح قرار است برای برگزاری جلسه‌ای کاری به شرکت مراجعه کنید و پس از آن یک قرار عاشقانه دارید، در آخر نیز به یک دورهمی دوستانه دعوت شده اید؛ آیا مناسب است که در هر سه موقعیت از یک لباس استفاده نمایید؟!؟! پاسخ طبیعتا منفی است.

این موضوع در رابطه با عطر و ادکلن‌ها نیز صادق است و بهتر است که در هر موقعیتی یک عطر مناسب داشته باشید. مثلا پیشنهاد می شود که عطری که برای مهمانی و دورهمی ها استفاده می کنید، با عطری که برای جلسات رسمی استفاده می کنید متفاوت باشد. همچنین با توجه به سن و سال خود می توانید انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید.

هنگام خرید عطر مناسب به چه نکاتی باید دقت کرد؟

چگونه عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

اگر قصد خرید عطر زنانه یا ادکلن مردانه دارید، حتما به نکات زیر توجه فرمایید تا بتوانید یک انتخاب خوب و متناسب با شخصیت خودتان داشته باشید.

۱) توجه به رایحه عطر

عطرها دارای سه نت اولیه، میانی و پایانی هستند. نت‌های اولیه روایحی هستند که بلافاصله پس از اسپری کردن عطر به مشام‌تان می رسند. نت‌های میانی نیز پس از مدت زمان کوتاهی از اسپری کردن عطر از راه رسیده و جایگزین نت‌های اولیه می شوند. در پایان نیز پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی نت‌های پایانی سر رسیده و تا انتها همراه شما خواهند بود.

خیلی از افراد بدون در نظر گرفتن نت‌های میانی و پایانی، تنها با تست کردن نت اولیه عطر آن را خریداری می کنند. این موضوع ممکن است باعث شود که شما تنها از نت‌های اولیه خوشتان بیاید اما نت‌های میانی و پایانی را نپسندید و از خرید خود راضی نباشید.

علاوه بر این، طبق تجربه آقایان بیشتر از روایح تلخ و تند و بانوان از روایح شیرین خوششان می آید؛ بنابراین اگر قصد خرید ادکلن زنانه را دارید به سراغ عطرهای ملایم و شیرین بروید و اگر قصد خرید عطر مردانه را دارید به سراغ عطرهای تلخ و تند.

۲) توجه به طبع عطر

همانطور که شما در روزهای سرد سال از لباس های گرم و در روزهای گرم از لباس های خنک استفاده می کنید، این موضوع در دنیای عطر و ادکلن‌ها نیز وجود دارد! عطرهای گرم آن دسته از عطرهایی هستند که در ساخت آن‌ها بیشتر از نت‌های با طبع گرم استفاده شده است و حس گرما را پس از اسپری به شما منتقل می کنند. عطرهای خنک نیز دقیقا به صورت برعکس این موضوع هستند.

بدیهی است استفاده از عطرهای خنک در روزهای گرم تابستان و بهار و همچنین استفاده از عطرهای گرم در روزهای سرد پاییز و زمستان گزینه خوبی برای شما خواهد بود. همچنین استفاده از عطرها در فصل مناسب سبب بالا رفتن بازدهی عطر شما خواهد شد.

۳) توجه به غلظت عطر

عطرها به طور کلی از نظر غلظت به پنج دسته تقسیم می شوند. پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادوکلن و ادوفرش. هر چه از غلظت پرفیوم به سمت ادوفرش می رویم، از ماندگاری عطرها کاسته و به پخش بوی آن افزوده می شود. معمولا عطرهای ادوپرفیوم و ادوتویلت انتخاب بهتری برای خرید هستند، زیرا علاوه بر ماندگاری مناسب، آزاردهنده نیستند و سنگینی آن باعث اذیت دیگران نمی شود.

در همین زمینه

چه عطری مناسب شخصیت شما است؟!

در این قسمت قصد داریم چندین عطر مردانه و زنانه با ویژگی های متفاوت را به شما معرفی نماییم تا شاید بتوانید از بین آن‌ها رایحه مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

۱) عطر دیور ساواج مردانه |  Dior Sauvage

چگونه عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

عطر دیور سوج که در ایران به اشتباه عطر ساواج تلفظ می شود، یکی از عطرهای پرطرفدار مردانه در جهان است که آقایان زیادی طرفدار آن هستند. جالب است بدانید که این عطر در سال ۲۰۲۲ در لیست بهترین ادکلن مردانه ۲۰۲۲ قرار گرفت.

شما می توانید این عطر به همراه سایر عطرهای معرفی شده در این مطلب را به همراه گارانتی مادام العمر اصالت از فروشگاه درین عطر (www.dorinatr.com) خریداری نمایید. عطر Sauvagr Dior در هر سه نسخه ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم در بازار ایران موجود است که شما با توجه به سلیقه خود می توانید انتخاب نهایی‌تان انجام دهید. این عطر به گونه‎‌ای طراحی شده که به جز فصل زمستان در مابقی روزها می تواند بازدهی حداکثری را برای شما داشته باشد.

  • نت‌های اولیه: فلفل – ترنج
  • نت‌‌های میانی: شعمدانی – فلفل صورتی – لامی – اسطوخودوس – خس‌خس – فلفل سیچوان – نعناع هندی
  • نت‌های پایانی: سدر – آمبرکسان – لابدانیوم

۲) عطر اجمل ساکریفایس زنانه |  Ajmal Sacrifice Women

چگونه عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

عطر ساکریفایس یا سکریفایس یکی از عطرهای مشهور کمپانی Ajmal است. این کمپانی اصالتا مربوط به امارات است اما کیفیت عطرهای این برند و همچنین قیمت مناسب آن سبب شده است تا بسیاری از آقایان و بانوان به استفاده از عطرهای برند اجمل روی آورند! ادکلن ساکریفایس در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد تا به امروز نیز در کشورهای زیادی از جمله ایران به فروش می رود. اگر به دنبال یک عطر قیمت مناسب برای خود و یا هدیه دادن هستید، اجمل ساکریفایس گزینه بسیار خوبی خواهد بود. نت‌های این عطر به گونه‌ای هستند که به جز فصل تابستان در مابقی فصول می توانید از آن استفاده و بهره وری ۱۰۰ درصد داشته باشید.

  • نت‌‌های اولیه: گل یاسمن – نت های آبی (اقیانوسی)
  • نت‌های میانی: وانیل – شکوفه پرتقال
  • نت‌های پایانی: مشک – عنبر

۳) ادکلن اپیک ادونچر مردانه |  Epic Adventure

چگونه عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

عطر ادونچر را می توان یکی از بهترین عطرهای مردانه ارزان قیمت دانست! این عطر علاوه بر ظاهر جذابی که دارد، دارای رایحه دلپذیری نیز می باشد و آقایان زیادی به خصوص در ایران آن را برای استفاده شخصی و یا هدیه خریداری می کنند. استفاده از ادکلن اپیک ادونچر در همه فصول به جز زمستان توصیه می شود. نت‌های بویایی عطر Epic Adventure عبارتند از:

  • نت‌های اولیه: پرتقال ماندارین – لیمو – گریپ فروت – درمنه
  • نت‌های میانی: سدر – ریحان – اسطوخودوس – نعناع هندی
  • نت‌های پایانی: خزه بلوط – عنبر – چرم

نتیجه گیری

یکی از نکات مهمی که حتما در هنگام خرید عطر لازم است به آن توجه فرمایید، خرید از یک فروشگاه مطمئن و مورد اعتماد است. متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها و مخصوصا پیج‌های اینستاگرامی، برای اینکه سود بیشتری به جیب بزنند، عطرهای تقلبی و تستر را با عنوان اورجینال به شما می فروشند! به دلیل ظاهر مشابهی که عطرهای تقلبی با نسخه اصلی دارد، شما تا پیش از استفاده و مشاهده کیفیت پایین آن عطر، به اصالتش شک نخواهید کرد.

یکی از بهترین فروشگاه‌های خرید عطر و ادکلن اورجینال در تهران که این روزها نامش بر سر زبان‌ها افتاده است، فروشگاه درین عطر است. درین عطر تمامی عطرهای موجود در بازار، از جمله عطرهای معرفی شده در مطلب فوق را به همراه کارت گارانتی مادام العمر اصالت به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت درین عطر به نشانی (www.dorinatr.com) مراجعه فرمایید.

 

نظرات بسته شده است.