روش های سرمایه گذاری موفق و هوشمند

هنر سرمایه گذاری درست و اصولی هر چند با مبالغ اندک، در سراسر دنیا به عنوان راهی برای مبارزه با تورم در نظر گرفته می شود. در واقع می توان گفت اگر افراد بتوانند بازارهای جهانی مالیِ پرسود را شناسایی کرده و در آنها سرمایه گذاری کنند، می توانند حتی با سرمایه اندک، به راحتی از داخل ایران به کسب درآمد بپردازند. یکی از این بازارها که در واقع بزرگترین بازار مالی در جهان از نظر میزان تعداد شرکت کنندگان و حجم معاملات است، بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس است.

روش های سرمایه گذاری موفق

سرمایه گذاری هوشمندانه با معامله کردن در فارکس

فارکس (Forex) بازاری غیرمتمرکز است که در سراسر جهان گسترش یافته است و نهاد خاصی قادر به کنترل کردن و دستکاری در معاملات آن نیست. در این بازار که به بازار بین بانکی هم شهرت دارد، بانکهای مرکزی، کمپانی های بزرگ و سرمایه گذاران شخصی در‌ آن ارزهای خارجی مثل دلار و یورو را به صورت جفتی در برابر یکدیگر معامله کرده و از این طریق سود زیادی به دست می آورند. اما این افراد چطور زمان مناسب برای خرید جفت ارزها در فارکس را تشخیص می دهند؟

تشخیص زمان مناسب برای سرمایه گذاری در فارکس

فارکس برخلاف بازار بورس، دوطرفه است یعنی شما در صورت پیشبینی افزایش قیمت می توانید یک جفت ارز (مثلا یورو به دلار) را بخرید تا با افزایش قیمت آن در آینده، سود کنید و یا با پیشبینی کاهش قیمت، می توانید یک جفت ارز را بفروشید (بدون این که از قبل آن را خریده باشید) یا پیش فروش کنید و زمانی که قیمت ها کاهش پیدا کردند، آن را خریده و بعد معامله خود را ببینید.

در حالت اول شما اول یک جفت ارز را می خرید و با فروش آن در قیمت بالاتر سود به دست می آورید اما در حالت دوم شما ابتدا یک جفت ارز را پیش فروش کرده و با خرید آن در قیمت های پایین‌تر، سود می کنید.

واقعیت این است که زمان خاصی برای سرمایه گذاری در فارکس به عنوان بهترین زمان سرمایه گذاری وجود ندارد چون در هر زمان که شما اراده کنید، می توانید از فرصت های معاملاتی‌ای که در جفت‌ارزهای بیشمار این بازار وجود دارد، چه در جهت کاهش قیمت ها و چه در جهت افزایش آنها استفاده کنید اما نکته مهم به دست آوردن دانش معامله کردن در فارکس است. بدون دانش قبلی، افراد نمی توانند پیشبینی کاهش یا افزایش قیمت ها را به درستی انجام دهند و ممکن است به جای سود گرفتن از بازار، فقط ضرر کنند.

نحوه اصولی پیشبینی قیمت ها در بازار فارکس

دانش مربوط به فارکس را می توانید از طریق دوره فارکسِ سایت آموزش بورس و یا مراجع معتبری که در این زمینه متخصص هستند، کسب کنید. در یک دوره جامع فارکس، افراد می توانند بدون هیچ پیش زمینه‌ای از دانش اصولی و کاربردی معامله کردن بهره مند شوند. متاسفانه افراد زیادی هستند که از سوددهی بازار فارکس مطلع‌اند اما با استفاده از یادگیری چند تکنیک ساده، به صورت غیراصولی کار کردن در این بازار را شروع کرده و البته جز ضرر و زیان، چیزی عایدشان نمی شود.

در دوره فارکس مجموعه آموزش بورس روشهای اصولی مدیریت ریسک و سرمایه در کنار تحلیل تکنیکال به افراد آموزش داده می شود. بسیاری از حرفه ای های بازار معتقدند که افراد متضرر در بازار فارکس، مدیریت ریسک را نادیده گرفته و به همین دلیل متضرر می شوند اما کسانی که از آموزشهای کامل فارکس که شامل تحلیل تکنیکال، بنیادی، روان شناسی، مدیریت سرمایه، مدیریت ریسک و مدیریت پوزیشن است، استفاده می کنند، می توانند یک سرمایه گذاری موفق در این بازار انجام دهند.

گسترش بازار فارکس و لزوم بهره گیری از روشهای موثر برای موفقیت در این بازار

بازار فارکس، بزرگترین بازار دنیا با حجمی به اندازه ۶.۶ تریلیون دلار در روز است. این حجم زیاد باعث شده تا بازار فارکس به عنوان یکی از نقدشونده ترین بازارهای دنیا به حساب بیاید. یعنی شما هر زمان که بخواهید، می توانید به سرعت، دارایی ارزی خود را به ریال تبدیل کنید.

مجموعه ای از شبکه های ارتباطات الکترونیکی (ECN) در سراسر دنیا دسترسی به بازار فارکس را برای سرمایه گذاران فراهم می کنند. به گزارش رویترز، با گسترش روزافزون معاملات در این بازار، تا سال ۲۰۲۵ استفاده از فناوری ابری (Cloud tech) در این بازار افزایش می یابد. فناوری ابری، روشی برای ارائه اطلاعات در قالب ابزارهای وب و اینترنت است که هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روشها دارد. در دنیای آینده که اکثر شغل ها مجازی می شوند، یادگیری سرمایه گذاری در بازار فارکس که دسترسی به آن از طریق اینترنت به راحتی ممکن است، گامی رو به جلو و پر از سود به سمت آینده محسوب می شود.

با این حال، رسیدن به سود در فارکس، میسر نمی شود مگر این که بتوانید به بهترین روش ممکن، سرمایه گذاری در این بازار را یاد بگیرید. در این مسیر، استفاده از یک استراتژی فارکس معتبر که شما را در بهترین قیمت وارد بازار کند و در بهترین محل خارج کند، کاملا ضروری است. در دوره ساخت استراتژی فارکس سایت آموزش بورس، روش ساخت این استراتژی های موفق و سودده به افراد آموزش داده می شود. یکی از ویژگی های این دوره، در نظر گرفتن یک مربی برای هر دانشجو است. در این روش، مربی سعی می کند به دانشجو کمک کند تا یک استراتژی جامع معاملاتی که با شخصیت دانشجو هماهنگ است، بسازد. اگر استراتژی معاملاتی شما با روحیات معامله گری‌تان سازگار نباشد، نمی‌توانید به مدت طولانی از بازار فارکس، کسب درآمد کنید. پس بهتر است از همین حالا، به دنبال یادگیری یک استراتژی شخصی باشید.

استراتژی CST یک استراتژی معاملاتی جامع است که با آن می توانید تمام نکاتی که برای داشتن یک معامله موفق در فارکس لازم است را یاد بگیرید. این استراتژی که سودده بودن آن مشخص شده است با استفاده از تکنیک های تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن، روند بازار و نقاطی که در آنجا بازار تغییر جهت می دهد را شناسایی کرده و با استفاده از قوانین مدیریت ریسک و روان شناسی، بهترین نقاط ورود و خروج از معامله در بازار فارکس را به شما نشان می دهد.

بنابراین، این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که لازمه یک سرمایه گذاری هوشمند، داشتن یک استراتژی معاملاتی موفق و منطبق با شخصیت شما است که سود ده بودن آن از طریق حساب های آزمایشی تست شده باشد.

روش تشخیص استراتژی های موفق در فارکس

همان طور که گفتیم داشتن یک استراتژی مشخص لازمه سرمایه گذاری در فارکس و یا هر بازار مالی دیگری است اما چطور می توان تشخیص داد که استراتژی شما سودمند است یا نه؟

اول از همه برای تشخیص سودمندی استراتژی تان باید از مراجع معتبر آموزشی و اساتید این حوزه استفاده کنید. بعد از آن می توانید با استفاده از حساب های دمو یا آزمایشی که در فارکس وجود دارد، استراتژی خود را تست کنید. در این روش، شما با پول مجازی و بر مبنای استراتژی خود معامله می‌کنید تا سودده بودن یا ضررده بودن آن مشخص شود.

در پایان دوباره به ضرورت کسب دانش برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق در بازار فارکس تاکید می کنیم. بازاری که نه در زمان کاهش قیمت ها و نه در زمان افزایش قیمت ها با رکود مواجه می شود.

 

نظرات بسته شده است.