قابلیت جدید امنیتی گوگل برای کاربران اندروید

گوگل با بروزرسانی Google Play Protect، مجوز‌های برنامه‌هایی را که مدتی بدون استفاده مانده‌اند حذف می‌کند.

قابلیت جدید امنیتی گوگل برای کاربران اندروید

گوگل در حال ایجاد تغییرات قابل توجهی در نحوه عملکرد Play Protect است و به طور خودکار مجوز‌ برنامه‌های استفاده نشده را حذف می‌کند. طبق آمار شرکت Statista، حدود ۲۵ درصد از برنامه‌های دانلود شده توسط کاربران تلفن همراه فقط یک بار استفاده می‌شوند و پس از آن دیگر هرگز استفاده نمی‌شوند.

با توجه به مجوز‌هایی که بسیاری از برنامه‌ها برای نصب نیاز دارند، این این امر می‌تواند در دراز مدت منجر به خطرات مهم حریم خصوصی و امنیتی شود. گوگل اکنون با بروزرسانی Google Play Protect، مجوز‌های برنامه‌هایی را که مدتی بدون استفاده مانده‌اند حذف می‌کند. Google Play Protect برای محافظت از دستگاه‌های اندرویدی در برابر برنامه‌های مخرب و سایر بدافزار‌ها طراحی شده است. Play Protect از این پس به محافظت از دستگاه‌ها در برابر برنامه‌های استفاده نشده کمک خواهد کرد.
قابلیت جدید امنیتی گوگل برای کاربران اندروید

اندروید ۱۱ و نسخه‌های جدیدتر این ویژگی را از قبل داشتند و دسترسی برنامه‌های بلااستفاده را از دوربین، میکروفون و موارد دیگر برای مدتی حذف می‌کردند. پس از این بروزرسانی نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز از این ویژگی حفاظتی بهره‌مند خواهند شد. بدیهی است که برخی از برنامه‌ها باید همیشه مجوز دسترسی به اندروید و عملکرد دستگاه را داشته باشند. توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها می‌توانند برنامه‌های خود را با عنوان محافظت‌شده در برابر ویژگی پاک‌سازی خودکار Play Protect پرچم‌گذاری کنند. این کار سبب می‌شود تا این برنامه‌ها بدون توجه به مدت زمان استفاده نشدن، دچار آسیب نشوند. کاربران برای اینکه ببینند مجوز کدام یک از برنامه‌هایشان لغو شده است، باید وارد پلی استور شده و Play Protect را انتخاب کنند. برنامه‌هایی که برای حذف مجوز در نظر گرفته شده‌اند در بخش ” Removing permissions for unused apps” فهرست شده اند.

منبع: فرارو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.