تاثیر حمله به اوکراین در قیمت بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت‌کوین از زمانی که توجه‌ها به اتفاقات اوکراین معطوف شده، رشد ۱۴ درصدی داشته است. رقمی که از بازدهی سالانه این ارز دیجیتال بیشتر محسوب می‌شود و برای اتریوم، دومین گزینه محبوب سرمایه‌گذاران حدود ۱۰ درصد به‌شمار می‌رود

در همین زمینه

بیت‌کوین در یک هفته اخیر پراشتها نشان داده است. رشد معروف‌ترین ارز دیجیتال دنیا طی این مدت که مصادف با حمله نظامی روسیه به اوکراین محسوب می‌شود، به حدود ۱۴ درصد رسیده و از بازدهی یک‌ساله آن فراتر رفته است. سرمایه‌گذاری روی اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب هم در همین بازه زمانی کار منطقی محسوب می‌شود. ارز دیجیتالی که امروز چهارشنبه یازدهم اسفند، نزدیک به ۴۰ درصد کمتر از اوج قیمت خود ارزش دارد، اما از زمان اتفاقات اوکراین ۱۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

تاثیر حمله به اوکراین در قیمت بیت‌کوین

به گزارش فرارو، بیت‌کوین در یک هفته حدود شش هزار و ۵۰۰ دلار گران شده است. ارز دیجیتالی که حالا سهم آن از کل معاملات بازار کمی بیشتر از ۴۱ درصد برآورد می‌شود، طی این مدت رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرده و این بازدهی نسبت به بازه یکساله فراتر رفته است؛ چون این رقم را باید ۱۰ درصد درنظر بگیریم. امروز چهارشنبه یازدهم اسفند که یک هفته از شروع حمله نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد، ارزش بیت‌کوین به ۴۴ هزار و ۱۰۰ دلار رسیده درحالی که چهارشنبه شب چهارم اسفند و قبل از آغاز این وقایع مشهورترین ارز دیجیتال ۳۷ هزار و ۵۰۰ هزار دلار ارزش داشت. پنجشنبه شب ارزش بیت‌کوین هزار و ۳۰۰ دلار بالا آمد و قیمت آن به ۳۸ هزار و ۸۹۰ دلار رسید. تا یکشنبه در بازار ارز‌های دیجیتال ارزش بیت‌کوین تغییر محسوسی نداشت و دوباره از دوشنبه شاهد رشد چشمگیر آن بودیم. ظرف روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و تا ساعت ۱۴ امروز چهارشنبه درمجموع ارزش بیت‌کوین پنج هزار ۶۹۰ دلار دیگر افزایش پیدا کرده است. به‌این ترتیب رقم ۴۴ هزار و ۱۰۰ دلار امروز بیت‌کوین بیشترین ارزش این ارز دیجیتال از ۲۸ بهمن امسال به‌شمار می‌رود.

تغییر قیمت بیت‌کوین بعد از حمله به اوکراین

تاریخ قیمت به دلار
چهارشنبه چهار اسفند ۳۷ هزار و ۵۷۰ دلار
پنجشنبه پنج اسفند ۳۸ هزار و ۸۹۰ دلار
جمعه شش اسفند ۳۸ هزار و ۷۸۰ دلار
شنبه هفت اسفند ۳۹ هزار و ۲۹۰ دلار
یکشنبه هشت اسفند ۳۸ هزار و ۴۱۰ دلار
دوشنبه ۹ اسفند ۴۱ هزار و ۴۸۰ دلار
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۴۳ هزار و ۸۳۰ دلار
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۴۴ هزار و ۱۰۰ دلار

تاثیر حمله به اوکراین در قیمت اتریوم

اتریوم نزدیک به ۴۰ درصد با روز‌های اوج قیمت خود فاصله دارد اما در یک هفته گذشته ۱۰ درصد بازدهی داشته است. طی بازه زمانی یاد شده قیمت آن از دو هزار و ۶۳۰ دلار حرکت کرده و لحظه نگارش این مطلب پا به محدوده سه هزار دلار گذاشته است. ارزی که با رقم تقریبی ۱۷.۵ درصد دومین سهم بزرگ در بازار را به خود اخصاص داده، پنجشنبه شب و چند ساعت بعد شروع اتفاقات اوکراین ۷۰ دلار ارزان شده و ارزش آن به دو هزار و ۵۶۰ دلار کاهش پیدا کرد. اتریوم جمعه و شنبه در مسیر صعودی، درمجموع رشد ۲۵۰ دلاری را به‌ثبت رساند و ارزش آن به دو هزار و ۸۱۰ دلار رسید. یکشنبه ۱۴۰ دلار ریزش داشت و از روز دوشنبه با شیب قابل توجهی گران شد. دوشنبه، سه‌شنبه و تا ظهر امروز چهارشنبه نزدیک به ۳۳۰ دلار به ارزش اتریوم اضافه شده است و قیمت به سه هزار و دو دلار ارتقا پیدا کرده است.

تغییر قیمت اتریوم بعد از حمله به اوکراین

تاریخ قیمت به دلار
چهارشنبه چهار اسفند دو هزار و ۶۳۰ دلار
پنجشنبه پنج اسفند دو هزار و ۵۶۰ دلار
جمعه شش اسفند دو هزار و ۶۹۰ دلار
شنبه هفت اسفند دو هزار و ۸۱۰ دلار
یکشنبه هشت اسفند دو هزار و ۶۷۰ دلار
دوشنبه ۹ اسفند دو هزار و ۸۰۷ دلار
سه‌شنبه ۱۰ اسفند دو هزار و ۹۶۰ دلار
چهارشنبه ۱۱ اسفند سه هزار و دو دلار
منبع: فرارو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.