هالک ایرانی یا رستم دستان؛ سجاد غریبی چطور توجه عمومی را به خود جلب کرد؟/ داستان زندگی پسر اهوازی که شایعاتش از خودش بزرگتر است

سجاد غریبی یا همان هالک ایرانی ابتدا به عنوان جلاد داعش معرفی شد اما مدتی بعد به عنوان رزمی کار MMA شناخته شد. حالا هم قرار است ۱۳ فروردین ماه با ترسناک ترین مرد جهان رو به رو شود.

به گزارش خبر فوری، ماجرای سجاد غریبی یا همان هالک ایرانی بسیاری را شوکه کرد. رستم دستانی که قرار بود در یک مبارزه نفس گیر ترسناک ترین مرد جهان را شکست دهد، یک ماه قبل از مسابقه مقهور مارتین فورد انگلیسی شد و همین ماجرا بهانه دست کاربران فضای مجازی داد تا با این موضوع شوخی های ریز و درشتی کنند.

اکنون که این ماجرا به یک تراژدی یا شاید هم کمدی تبدیل شده بد نیست مروری به گذشته بیندازیم و ببینیم سر و کله هالک ایرانی چه زمانی پیدا شد و او چگونه به این سطح از شهرت رسید.

هالک ایرانی کیست؟

هالک ایرانی یا رستم دستان؛ سجاد غریبی چطور توجه عمومی را به خود جلب کرد؟/ داستان زندگی پسر اهوازی که شایعاتش از خودش بزرگتر است

سجاد غریبی متولد ۱۳۷۰ در اهواز است. او در بوشهر بزرگ شده و در رشته پاورلیفتینگ فعالیت کرده است، مدتی هم مشغول بوکس بوده اما در سطح آماتوری نه حرفه ای. آغاز شهرت سجاد باز می گردد به ابتدای دهه ۹۰. حجم عضلات او در عکس های منتشر شده باعث شد در اینستاگرام مشهور شده و طرفداران بسیاری پیدا کند.

خود سجاد در رابطه با آغاز شهرتش در یک مصاحبه گفته است: « عکس من را در فضای مجازی به عنوان اراذل و اوباش پخش کردند و متاسفانه کانال‌های مختلف هم برای عضوگیری هر لحظه خبر می‌زدند؛ لحظه دستگیری اراذل و اوباش معروف ایران که ۲۰دقیقه دیگر از کانال پاک خواهد شد! خودم تحریک می‌شدم و می‌رفتم ببینم چی هست. فاز دوم شهرت با جلاد داعش شروع شد که خیلی بد بود. من از داعش متنفرم ولی در آن دوره زمانی من را به‌عنوان جلاد داعش معرفی کردند. فاز سوم که بیشتر از طرف طرفدارهایم بود اعلام کردند که سجاد غریبی از داعش متنفر است و برای اعزام به سوریه ثبت‌نام کرده است. آخری هم لقب هالک ایرانی بود که شبکه‌های خارجی این عنوان را برای من انتخاب کردند.»

سجاد غریبی بعد از شهرت اعلام کرد که قصد دارد در مسابقات کشتی کج شرکت کند، وقتی این تقاضا پذیرفته نشد به سراغ MMA  رفت. همزمان با افزایش شهرت و پخش تصاویر سجاد در رسانه های خارجی مختلف، اعلام شد که قرار است به زودی با مارتین فورد، بدنساز مشهور بریتانیایی مبارزه کند؛ مبارزه ای که همه محافل و رسانه ها را به خود مشغول کرد و آنها این مبارزه را «سنگین ترین مبارزه تاریخ» لقب دادند. این اتفاق باعث شد نام سجاد غریبی بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتد.

چگونه سجاد غریبی به عنوان مبارز شناخته شد؟

هالک ایرانی یا رستم دستان؛ سجاد غریبی چطور توجه عمومی را به خود جلب کرد؟/ داستان زندگی پسر اهوازی که شایعاتش از خودش بزرگتر است

بعد از پخش تصاویر مربوط به بدن و اندام غریبی، در سال ۱۳۹۵ بود که آس روزنامه مشهور ورزشی مادریدی نوشت: سجاد غریبی مشهور به هالک ایران قصد دارد در مسابقات حرفه‌ای کشتی کج شرکت کند (اینجا بخوانید).

بعد از انتشار این خبر بود که بسیاری از رسانه های خارجی به سراغ هالک ایرانی رفتند. در همان زمان، غریبی مصاحبه جالبی را با روزنامه گل انجام داد. او در این مصاحبه گفت: « من می‌توانم ۳۰۰ کیلو لیفت کنم ». غریبی در این  مصاحبه درباره لقبش هم گفت: «هالک نه. دوست دارم من را رستم صدا کنند. »

در اسفند ۱۳۹۷ بود که خبر رسید سجاد شانس رقابت در کشتی کج را از دست داده و  اکنون قصد دارد در رشته ی MMA مبارزه کند (اینجا بخوانید).

مدتی بعد اعلام شد که غریبی تقاضای مبارزه با روماریو دوس سانتوس آلوس برزیلی را داده و او نیز این تقاضا را پذیرفته است. سانتوس آلوس ۲۹ ساله که به هالک برزیلی معروف است در مصاحبه ‌های مختلف اعلام کرده بود دوست دارد با هالک ایرانی مبارزه کند. او در اظهار نظری از طریق انتشار یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی این چالش را تأیید کرد و گفت: «می‌خواهم به وزن ۱۲۰ کیلو برسم که این یک چشمک برای هالک ایرانی است… می‌خواهم سرش را بکنم.»

همچنین، پایگاه العربیه نیز توجهش را به هالک ایرانی جلب کرد و در گزارشی به زندگی و فیزیک بدنی سجاد غریبی پرداخت. این پایگاه در گزارش خود نوشت: «او شبیه هالک ابرقهرمان فیلم هاست. بدن عظیم وی باعث شهرتش در شبکه‌های اجتماعی شده است… سجاد ۳۰ ساله است و قد او ۱۸۴ سانتیمتر است. روزانه هفت تا هشت وعده غذایی می‌خورد.»

در آبان سال ۱۴۰۰ بود که راشا تودی اعلام کرد قرار است یک مسابقه بزرگ بین سجاد غریبی و مارتین فورد، بدنساز مشهور در ورزشگاه O2 لندن با ظرفیت ۲۰ هزار نفر (در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۱) برگزار شود. پیش‌تر قرار بود در سال ۲۰۱۸ این مبارزه برگزار شود و بعد مشخص شد که این مبارزه در نهایت دوم آوریل برگزار می شود، زمانی که یکی از بزرگترین سالن‌های لندن میزبان مسابقه بوکس خواهد بود (اینجا بخوانید).

بر اساس گزارش راشا تودی، هیچ کدام در هیچ رشته ‌ای مسابقه رسمی نداشته‌ اند اما گفته می شود فورد سال ها در MMA تمرین می کند و هالک دعوت های زیادی برای مبارزه دریافت کرده است.

رجزخوانی های دو غول؛ سرت را خرد می کنم/ با برانکارد تو را می برند!

هالک ایرانی یا رستم دستان؛ سجاد غریبی چطور توجه عمومی را به خود جلب کرد؟/ داستان زندگی پسر اهوازی که شایعاتش از خودش بزرگتر است

بعد از انتشار اخباری در رابطه با مبارزه مارتین فورد و سجاد غریبی، رجزخوانی دوطرف که به نوعی چاشنی مبارزات رزمی است، آغاز شد. مارتین فورد در مصاحبه ای از سجاد خواست که «شلوار بزرگش» را پایش کند. هنگامی که از او (فورد) پرسیده شد که آیا فیلم‌های رقیبش را تجزیه و تحلیل کرده است یا خیر، فورد پاسخ داد: «صادقانه بگویم چه چیزی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد؟ یک مقدار مسخره و شرم‌آور است. او یا فقط ویدئوهایی را منتشر می کند تا سعی کند من را گول بزند که واقعاً درست تمرین نمی ‌کند، یا واقعاً معتقد است که راه رو به جلو ضربه زدن به شکم با یک تکه چوب است. هیچ ترسی از او ندارم» (اینجا بخوانید).

فورد پیش از این به میرر گفته بود: «من فقط می ‌خواهم سرش را خرد کنم. این هیچ حس پیروزی یا غروری به من نمی ‌دهد، چون اساسا فکر نمی ‌کنم که او چیزی برای عرضه داشته باشد و کاری کند که من احساس غرور کنم. این مبارزه برای من برطرف کردن چرندیاتی است که در چند سال اخیر مطرح شده است.»

سجاد غریبی نیز در مقابل، پاسخ فورد را داد و به او هشدار دارد که مبارزه را روی برانکارد ترک خواهد کرد. سجاد غریبی در مورد مارتین فورد اظهار داشت: «این بازیگر یا شاید بهتر بگویم این جوک برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ و در یک ویدئو زنده به من بی ‌احترامی کرد. او باید با خاطر داشته باشد که این مبارزه، یک فیلم هالیوودی نیست و کارگردانی ندارد. او در روز مبارزه، هوک‌ها و مشت‌های کُشنده مرا حس خواهد کرد.»

ماجراهای دبی و حواشی آن

ماجرا تا اینجا خوب گذشت اما رویارویی غریبی و فورد در مراسم پیش از مبارزه در دبی همه چیز را به هم زد. در فیلم منتشر شده از این رویارویی (اینجا بخوانید) سجاد به طور واضحی از رقیب خود کوچک تر است. او همچنین با ضربه دست فورد چند متر به عقب پرت می شود و زمانی هم که می خواهد رقیب بریتانیایی را هل دهد، به وضوح عاجز است. این اتفاقات باعث شد بسیاری عکس های پیشتر منتشر شده سجاد را فتوشاپ بدانند و به صورت شوخی  یا جدی از او بخواهند هر چه سریعتر به ایران بازگردد.

سجاد غریبی اما در لایو اینستاگرامی خود علت زمین خوردن خود را غافلگیری دانست. او تاکید کرد که قرار نبود پیش از مسابقه برخورد فیزیکی وجود داشته باشد و فورد در این رابطه بدعهدی کرده است. غریبی در اینستاگرام خود گفت: «آن طور که همه دیدند مارتین فورد من را غافلگیر کرد و آن اتفاق افتاد در حالی که من اصلا آمادگی این جریان را نداشتم آن حرکت و فیلم آن واکنش های زیادی به دنبال داشت هر چند من معتقدم عزت و ذلت به دست خداوند است. آنجا من متوجه مقصود سازمان بوکس استار که این بازی را برگزار خواهد کرد شدم، حریف من، مارتین فورد آنقدر ترسو هست که جرأت نمی کرد یک لحظه بعد از آن اتفاق روبروی من قرار گیرد. در هر صورت این پایان ماجرا نیست.

هالک ایرانی یا رستم دستان؛ سجاد غریبی چطور توجه عمومی را به خود جلب کرد؟/ داستان زندگی پسر اهوازی که شایعاتش از خودش بزرگتر است

من با توجه به شرایطی که پیش آمد از دیروز تا حالا نتوانستم بخوابم، من شرمنده مردم ایران و آن روز آرزوی مرگ خود را کردم. دائم با خودم می گویم ای کاش مرده بودم اما این اتفاق هرگز نمی افتاد تا من را شرمنده مردم کشورم کند. من با خرج خودم به اینجا آمدم و هیچکس از من نپرسید حالت چطور است آیا برای رویارویی با حریف خود آماده ای؟ من خیلی تنها بودم و کسی نگفت در این تنهایی نیاز به کمک دارم یا خیر؟

این حق من نیست، با این همه ناسزایی که به من و خانواده ام گفته شد دلم شکسته و حق من این نبود که این‌گونه با من رفتار کنند. برای من یک بازی طراحی کرده بودند و بدون اینکه بدانم من را داخل آن بازی کردند، اما خب عیبی ندارد، هر چند تنها هستم اما من هم برای خودم خدایی دارم.»

غریبی همچنین گفت که ۳۵ کیلو وزن کم کرده و به همین دلیل ضعیف شده است. او تاکید کرد: «شاید خیلی ها نخواهند من را ببینند اما من برای این مبارزه از جان و خونم گذشتم. من ۳۵ کیلو وزن کم کردم و این چیز کمی نیست. برای ورزشکاری که باید در مبارزه ای به این مهمی حضور پیدا کند ۳۵ کیلو وزن کم کردن اتفاقی بسیار بد و غیرقابل باور است.»

تئوری «خود را بکُش و پول بگیر»/ چرا سجاد حاضر به مبارزه شده است؟

هالک ایرانی یا رستم دستان؛ سجاد غریبی چطور توجه عمومی را به خود جلب کرد؟/ داستان زندگی پسر اهوازی که شایعاتش از خودش بزرگتر است

برخی معتقدند جریان مسابقه با فورد از ابتدا مشکوک بوده است. آنها تاکید دارند سود سرشاری که مبارزه با مارتین فورد دارد، باعث شده سجاد (علی رغم تفاوت فیزیکی اش با فورد) پا به میدان مبارزه بگذارد.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به این موضوع پرداخت و در این ‌باره نوشت: «برای مسابقه دوم آوریل سجادغریبی و مارتین فورد از مدتی پیش بلیت‌فروشی شروع شده که قیمت پایه هر بلیت ۴۰ پوند معادل یک ‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار تومان است. محل برگزاری این مبارزه یعنی سالن حدود ۲۰ هزار نفر ظرفیت دارد و با فرض پر شدن تمام صندلی‌ها، ۳۰ میلیارد تومان بلیت‌فروشی انجام می‌ شود. حتما درصدی از عواید حاصل از برگزاری این مبارزه نصیب او و اسپانسرهایش می‌شود. ضمن اینکه صفحه اینستاگرام او هم به همین بهانه رونق بیشتری گرفته است.» این در حالی است که برخی ادعاها می ‌گوید او صرفا به واسطه حضور در این رقابت پولی معادل ۳۰۰ هزاردلار دریافت می‌ کند.

با این حال، همه اینها تحلیل پیش از واقعه است. ۱۳ فروردین ماه مشخص می شود که آیا واقعا شرایط باعث افت سجاد شده و اتفاقات دبی صرفا حادثه و بد شانسی بوده یا نه؛ سجاد از ابتدا حریف قدری برای غول انگلیسی نبوده و خودش هم این را می دانسته است و فقط به خاطر دلارهای سبز رنگ حاضر شده وارد میدان شود.

منبع: خبر فوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.