سورپرایز تلگرام برای کاربرانش در آپدیت جدید

اولین قابلیت جدید این آپدیت امکان محدود کردن فوروارد شدن پست‌ها در کانال‌های خصوصی است.

بدین صورت وقتی این گزینه توسط ادمین کانال فعال شود، ممبرها نه می‌توانند پست‌های کانال را فوروارد کنند، نه می‌توانند انها را ذخیره کنند و نه می‌توانند از انها اسکرین شات بگیرند

چنین قابلیتی به خصوص برای کانال‌هایی که دارای محتوای اختصاصی یا پولی هستند می‌تواند بسیار جذاب باشد و تلگرام سعی کرده تا جای ممکن جلوی انتشار محتوای این کانال‌ها به خارج از کانال را بگیرد.

قابلیت بزرگ بعدی امکان پیام دادن در گروه‌ها و کامنت گذاشتن در کانال‌ها با ایدی و عکس یکی از کانال‌های عمومیتان است که حریم شخصی کاربران را بسیار افزایش می‌دهد و در صورت نیاز کاربران می‌توانند به طور کامل ناشناس بمانند و اثری از خودشان به جا نگذارند.

این قابلیت همچنین باعث می‌شود تا کاربران نیازی به معرفی کانالشان در گروه‌های مختلف نداشته باشد و بقیه افراد گروه تنها با کلیک کردن روی عکس ان شخص می‌توانند به کانالش هدایت شوند.

قابلیت بعدی امکان حذف پیام‌های یک چت در بازه زمانی خاصی است. مثلا اگر طی هفته گذشته حرفای ناخوشایندی زدید، به جای حذف کامل پیام‌ها یا انتخاب تک تک انها به طور دستی، حالا می‌توانید بازه زمانی خاصی را انتخاب کنید تا پیام‌های ان بازه پاک شود.

تلگرام برای کاربران iOS قابلیت تشخیص متن عکس‌ها را اضافه کرده و کاربران حالا به راحتی میتوانند متن موجود در عکس‌هایی که در تلگرام برایشان ارسال میشود را استخراج کنند.

این قابلیت برخلاف قابلیت Live Text اپل، محدود به iOS 15 و ایفون‌های خاصی نیست و تمام دستگاه های اپلی که از iOS 13 به بالا پشتیبانی میکنند می‌توانند از ان استفاده کنند. این قابلیت اما در حال حاضر محدود به زبان انگلیسی و چند زبان دیگه است.

از حالا در منوی Devices می‌شود تعیین کرد که هر دستگاهی که برای مدت خاصی فعالیتی نداشت، به طور اتوماتیک از لیست دستگاه‌های وصل شده به اکانت شما حذف شود

همچنین در هنگام دریافت کد ورود به تلگرام با استفاده از تماس صوتی، کدی که باید برای ورود وارد کنید در واقع همان شماره‌ای است که با شما تماس گرفته!

علاوه بر این از حالا در گروه‌هایی که نیاز به تایید ادمین برای ورود کاربران دارند، ربات‌های مدیریت گروه می‌توانند به کاربرانی که درخواست ورود دادند، پیام شخصی دهند و آنها را از قوانین گروه قبل از ورود آگاه کنند یا به انها کپچا نشان دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.