اسماعیل حلالی: کنار تیمم جادوگر ببینم گردنش را می زنم

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: تیم ملی ما با ۱۸ تا لژیونر، اصلا نیازی به رمالی و جادوگری ندارد. این تیم حتی بدون سرمربی هم به جام جهانی می‌رود.

تیم فوتبال امید پرسپولیس با هدایت اسماعیل حلالی پیشکسوت این باشگاه ، صدرنشین لیگ برتر است و برخلاف سایر رده‌های سنی این باشگاه نتایج بسیار خوبی گرفته… با حلالی در خصوص صدرنشینی تیمش، شرایط پرسپولیس و تیم ملی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

از شرایط تیمتان در لیگ برتر امیدها بفرمایید.

خب خدا را شکر تیم به لحاظ فنی و کسب نتایج خوب، شرایط مناسبی دارد و فعلا صدرنشین هستیم. نباید در باد این صدرنشینی بخوابیم و باید روز به روز تلاشمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم همین روند را ادامه دهیم. مشکلات تیم ما آنقدر زیاد است که اگر بخواهم حرف بزنم اتفاقات بدی می‌افتد. واقعا با بدبختی کار می‌کنیم و از حداقل امکانات محرومیم. ۸ ماه است یک ریال پول نگرفتیم و مدیران باشگاه اصلا به ما نگاه نمی‌کنند. یعنی اصلا برایشان مهم نیست تیم‌های پایه نه پولی گرفتند و نه امکانات دارند.چطور می‌شود انتظار کار خوب داشت ولی هیچ حمایتی نکرد. من نه اهل زد و بند هستم و نه بازیکن سفارشی می‌گیرم. چطور باید هزینه خودم و خانواده ام را بدهم وقتی ماه‌هاست که پولی نگرفتم. پرسپولیس خانه من است و این باشگاه جزوی از زندگی من شده است. نمی‌توانم نسبت به آن بی تفاوت باشم. ۲ سال قبل در همین تیم امیدها کار می‌کردم و هنوز از آن زمان طلب دارم. وقتی به باشگاه مراجعه کردم به من گفتند برو شکایت کن تا به پولت برسی. واقعا قلبم آن زمان شکست چون من عاشق پرسپولیس هستم و نمی‌توانم این کار را بکنم. شاید بتوانم از خودم شکایت کنم ولی از پرسپولیس نه. همه ما می‌دانیم که خیلی‌ها در تیم‌های پایه بازیکن پولی می‌گیرند و پول‌های آنچنانی به جیب می‌زنند ولی من اینکاره نیستم. به خاطر همین موضوع خیلی از دوستانم هم با من سرشاخ شدند؛ چون می‌خواستند بازیکن بنجل و به درد نخور به من معرفی کنند. شاید باورتان نشود؛ طرف آمد و به من گفت بازیکنی را انتخاب کنم که چند بار جراحی کرده بود و حتی به زور راه می‌رفت. من هم همه آن‌ها را بیرون کردم و گفتم نه من اینکاره هستم و نه پرسپولیس جای چنین بازیکنانی است.

اوضاع پرسپولیس را تا اینجای فصل چطور دیدید؟

به نظرم به لحاظ بدنی کمی‌مشکل دارد و خبری از آن پرفشار همیشگی نیست. البته کادرفنی چاره ای نداشت و نمی‌توانست خیلی به تیم فشار بیاورد. از طرف دیگر جدایی چند بازیکن کلیدی و اینکه بازیکنان جدید هنوز در تیم جا نیفتادند هم باعث شد اوضاع به شکل دلخواه پیش نرود. در بعضی از بازی‌ها مثل دیدار مقابل فولاد تیم خیلی خوب بازی کرد ولی در چند بازی آخر، همان پرسپولیس همیشگی نبود و این موضوعی چیزی نیست که بشود انکار کرد. در چند وقت اخیر شما ببینید چند بازیکن تاپ از پرسپولیس جدا شدند و همین موضوع کار را سخت می‌کند. من فکر می‌کنم قهرمانی در این فصل به مراتب سخت تر از سال‌های قبل است و این نیازمند کار و تلاش بیشتر است تا نتایج قبل تکرار شود.

انتقاد از خریدهای جدید زیاد شده و بعضی‌ها می‌گویند این بازیکنان در حد پرسپولیس نیستند. خودت این موضوع را قبول داری؟

ببینید هر مربی بر اساس بودجه باشگاهی که در آن کار می‌کند بازیکن می‌خرد. یحیی گل محمدی هم همین کار را انجام داد و بعد از رفتن چند ستاره ، با توجه به بودجه و نفراتی که در بازار بودند توانست این بازیکنان را به خدمت بگیرد. به نظرم بازیکنان جدید همگی با کیفیت هستند ولی نیاز به زمان دارند. بازی در پرسپولیس سخت است و نیاز به زمان وجود دارد که این نفرات در تیم جا بیفتند. به نظرم در دیدارهای بعدی نمایش بهتری از خریدهای جدید پرسپولیس خواهیم دید.

در مورد اختلاف طارمی و اسکوچیچ نظر شما چیست؟

ببینید من حرف‌های اسکوچیچ را قبول دارم؛ چون خیلی از بازیکنان ایرانی در کودکی آموزش خوبی ندیدند و این به خاطر شرایط بد فوتبال پایه ما است. ولی سرمربی تیم ملی نباید این حرف‌ها را مطرح می‌کرد. به خصوص اینکه تیم ملی بازی‌های حساسی پیش رو داشت و ممکن بود تیم به حاشیه برود که همینطور هم شد. از آن طرف طارمی تحت هیچ شرایطی حق نداشت علیه سرمربی تیم ملی حرف بزند. می‌خواهم بدانم مگر اسکوچیچ خطاب به طارمی آن حرف‌ها را زد که او اینگونه واکنش نشان داد. طارمی فوتبالیست با کیفیتی است و تیم ملی به او نیاز دارد؛ ولی بهتر بود این صحبت‌ها را انجام نمی‌داد. در کنار این صحبت‌ها، اسکوچیچ بایید طارمی را دعوت می‌کرد تا تیم ملی ضرر نکند ولی فدراسیون باید این بازیکن را با جریمه سنگین مالی تنبیه می‌کرد.

ولی مهدی جواب سرمربی و مربیان تیم ملی را نداد.

این که سرمربی تیم ملی به بازیکن زنگ بزند و بخواهد توضیح بدهد فاجعه است و نشان می‌دهد اسکوچیچ برای نیمکت تیم ملی کوچک است. من متوجه این کار نمی‌شوم؛ چرا سرمربی و مربیان تیم ملی باید به یک بازیکن زنگ بزنند و به او توضیح بدهند.

به نظر شما اسکوچیچ در صورت صعود به جام جهانی هم سرمربی تیم ملی باقی می‌ماند؟

اسکوچیچ با تیم ملی بسیار خوب نتیجه گرفته و کسی نمی‌تواند منکر این قضیه شود و یا نتایج او را زیر سوال ببرد. ولی من فکر می‌کنم او را  در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نخواهیم دید. شاید هم یکی از دلایلش به همین مسائل حاشیه ای و عدم مدیریت او برگردد.

در چند وقت اخیر صحبت‌های زیادی در خصوص حضور جادوگر یا رمال در اطراف تیم ملی و فدراسیون فوتبال مطرح شد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

من که چشم دیدن این چیزها را ندارم. اگر جادوگر یا رمالی دور خودم یا تیمم ببینم گردنش را می‌زنم. تیم ملی ما با ۱۸ تا لژیونر، اصلا نیازی به رمالی و جادوگری ندارد. این تیم حتی بدون سرمربی هم به جام جهانی می‌رود. برای آن‌هایی که دنبال این مسائل هستند؛ واقعا متاسفم.

شما در طول دوران فوتبالتان با چنین چیزهایی مواجه شدید؟

نه اصلا زمان چنین چیزهایی وجود نداشت. این موضوعات تازه مد شده است و دلیلش هم ورود پول زیاد به فوتبال است. این افراد برای کلاهبرداری و پول گرفتن به فوتبالی‌ها نزدیک می‌شوند. در دوران ما خبری از این پول‌ها نبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.