تبلیغات ضد واکسن بر میزان واکسیناسیون در گناباد تأثیر گذاشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در زمینه واکسیناسیون هیچ‌گونه مشکلی در شهرستان نداریم اما تبلیغات ضد واکسن بر ذهنیت مردم و به خصوص والدین دانش‌آموزان تأثیر گذاشته و استقبال از واکسیناسیون تا حدودی کم شده است.

تبلیغات ضد واکسن بر میزان واکسیناسیون در گناباد تأثیر گذاشته است

جواد باذلی عنوان کرد: در زمینه واکسیناسیون در شهرستان گناباد هیچ‌گونه کمبودی نداریم و واکسیناسیون در شهرستان از طریق مراکز تجمیعی و مراکز جامع سلامت در حال انجام است همچنین  به منظور سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون، تیم‌های سیار واکسیناسیون هم از چند روز قبل در مرکز شهر مستقر شده‌اند.

باذلی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در بحث واکسیناسیون با آن روبه‌رو هستیم، تبلیغات ضد واکسن است که از سوی افرادی با اهداف نامشخص مطرح می‌شود و متاسفانه این تبلیغات تا حدودی بر ذهنیت مردم و به خصوص والدین دانش‌آموزان تأثیر گذاشته و استقبال از واکسیناسیون کمتر شده است.

وی افزود: تا تاریخ ۲۷ مهر ماه حدود ۱۰۷ هزار دوز واکسن در شهرستان گناباد تزریق شده است که از این تعداد حدود ۳۵ هزار نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

باذلی با بیان اینکه تا کنون حدود ۴۹ درصد از افراد رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال شهرستان واکسینه شده‌اند، تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای بازگشایی مدارس در روزهای آینده شده، توصیه ما به والدین این است که واکسیناسیون دانش‌آموزان را جدی بگیرند و تحت تأثیر تبلیغات ضد واکسن قرار نگیرند و چنانچه تا کنون برای واکسن مراجعه نکرده‌اند هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واکسن در شهرستان به اندازه کافی وجود دارد و پاسخگوی مراجعه حداکثری همشهریان  هستیم و چنانچه لازم باشد قادر به افزایش ظرفیت‌های واکسیناسیون نیز هستیم.

نگران پیک ششم نیستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ادامه از آمادگی شهرستان برای مواجهه با پیک ششم خبر داد و گفت: امیدواریم پیک ششم اتفاق نیفتد اما در صورت احتمال وقوع پیک ششم، آمادگی لازم برای رویارویی با آن را داریم.

وی یادآور شد: پیک پنجم یکی از سخت‌ترین پیک‌های شیوع کرونا در بسیاری از نقاط کشور بود اما خوشبختانه در شهرستان گناباد خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی این پیک را رد کردیم.

باذلی افزود: با توجه به تجربه‌هایی  که از پیک پنجم داریم و با  آمادگی‌هایی که خواهیم داشت نگران موج ششم نیستیم مگر اینکه شرایط خیلی متفاوت از قبل باشد.

او در رابطه با وضعیت فعلی شهرستان به لحاظ شیوع کرونا گفت: تا چند روز قبل آمارها روند کاهشی داشتند اما یکی دو روز است که آمارها ثابت شده و با توجه به عادی‌انگاری‌هایی که اخیرا صورت گرفته افزایش آمار مبتلایان در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در حال حاضر تنها راه پیشگیری و مقابله با بیماری واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و نادیده گرفتن هر یک از این موارد زمینه‌ساز اوج‌گیری مجدد بیماری در جامعه خواهد شد.

گفتنی است بنا بر آخرین به روزرسانی نرم‌افزار ماسک در تاریخ ۲۴ مهر ماه، شهرستان گناباد به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد و براساس آمار منتشر شده از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در تاریخ ۲۸ مهر ماه، در حال حاضر ۱۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گناباد بستری هستند و از ابتداء شیوع بیماری تا کنون ۳۵۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به  کرونا از دست داده‌اند.

 

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.