لیست گران‌ترین هنرمندان زنده دنیا جابه‌جا می‌شود؟

حراجی کریستیز به زودی تابلو نقاشی را به حراج خواهد گذاشت که می‌تواند رکورد فروش آثار «پیتر دویگ» یکی از بزرگترین هنرمندان معاصر را بشکند.

لیست گران‌ترین هنرمندان زنده دنیا جابه‌جا می‌شود؟

تابلو نقاشی «غرق‌شده» که در سال ۱۹۹۰ توسط «پیتر دویگ» نقاش بریتانیایی خلق شده است از جمله آثاری خواهد بود که در حراجی ماه آینده کریستیز به مزایده گذاشته می‌شود.

این تابلو نقاشی یک قایق سفید شناور در یک تالاب را به تصویر می‌کشد. انتظار می‌رود این اثر هنری در حراجی هنر معاصر ماه نوامبر کریستیز به قیمت ۳۵ میلیون دلار فروخته شود.

این نقاشی یکی از چندین اثر مجموعه نقاشی‌های «قایق» این هنرمند است که در فاصله ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ خلق شدند و در آن‌ها یک قایق تنها در پس‌زمینه نیمه انتزاعی به تصویر کشیده شده است. «دویگ» فضای وهم‌آور این مجموعه نقاشی‌ها را از پایان فیلم ترسناک «جمعه سیزدهم» الهام گرفته است. «غرق‌شده» از نخستین آثار این هنرمند در مجموعه «قایق‌» به شمار می‌رود.

ماه آینده این نقاشی برای سومین بار در یک حراجی به فروش گذاشته خواهد شد. در ماه می سال ۲۰۱۵، یک مجموعه‌دار اروپایی ناشناس این نقاشی را به قیمت ۲۶ میلیون دلار در حراجی نیویورک خرید تا در آن زمان رکورد فروش آثار این هنرمند شکسته شود.

در سال ۲۰۰۲ نیز این نقاشی در حراجی ساتبیز به قیمت ۴۵۵,۴۰۰ دلار فروخته شده بود.

در حال حاضر تابلو نقاشی «رزدال»(۱۹۹۱) که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۲۸.۸ در حراجی فیلیپس فروخته شد به عنوان گرانترین اثر «دویگ» شناخته می‌شود.

اگر «غرق‌شده» به قیمت پیش‌بینی‌شده فروخته شود، رکورد فروش آثار این هنرمند بار دیگر شکسته می‌شود و «دویگ» در فهرست گران‌ترین هنرمندان زنده دنیا قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، «جف کونز» هنرمند آمریکایی برای مجسمه «خرگوش» که در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۹۱.۱ میلیون دلار در حراجی کریستیز به فروش رفت به عنوان گرانترین هنرمند زنده جهان شناخته می‌شود. «دیوید هاکنی» هنرمند بریتانیایی در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.