وزیر مسکن: گرانی مسکن منتفی است / قیمت اوراق پایین می آید / ۱۱۷ هزار مسکن مهر بدون متقاتضی است

در همین زمینه رتبه‌ جدید پاسپورت‌ های جهان اعلام شد ۴ مرداد ۱۴۰۳ هوای ایران ۶ برابر آلوده‌تر از حد استاندارد! مرگ ۲۶ هزار نفر در سال به… ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان با اتصال به فرودگاه امام. وزیر راه و شهرسازی از افزایش عرضه اوراق حق تقدم […]

تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان با اتصال به فرودگاه امام.
وزیر راه و شهرسازی از افزایش عرضه اوراق حق تقدم مسکن تا یک هفته آینده برای کاهش قیمت آن خبر داد و با اشاره به این‌که ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته افزایش قیمتی در مسکن پیش‌بینی نمی‌شود.

عباس آخوندی در برنامه پیک بامدادی در خصوص مصوبه دولت برای فروش واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به پیمانکاران توضیحاتی ارائه کرد که مهمترین بخش های سخنان وی به این شرح است:

–  حدود ۱۱۷ هزار مسکن مهر بدون متقاتضی را برای فروش عرضه کرده‌ایم. اعلام کرده‌ایم هر کسی متقاضی است برای هر منظور دیگری بتوانیم این واحدها را واگذار کنیم و دولت هم این مجوز را داده است. وی با بیان این‌که فروش این واحدها خیلی مشکل است،

– حدود ۲۰۰ هزار مسکن مهر باقیمانده که عمدتا در مرحله سفتکاری یا نازک‌کاری قرار دارند که به زودی به اتمام می‌رسد.

– درباره اوراق نیز به دنبال آن هستیم که میزان عرضه را افزایش دهیم که فکر می‌کنم تا یک هفته آینده با افزایش عرضه قیمتها کاهش می‌یابد.

– در تهران حدود ۳۰۰ هزار خانه خالی داریم و امکان عرضه وجود دارد و بر اساس برآوردهای صورت گرفته فعلا افزایش قیمتی را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان با اتصال به فرودگاه امام

وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌آهن سریع السیر تهران- قم – اصفهان اولین پروژه راه‌آهن سریع‌السیر است که وارد ایران شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی گفت: پس از توافق برجام پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان عملیاتی و چینی‌ها نیز وارد این پروژه شدند  و پس از گشایش اسناد اعتباری با توجه به افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه‌ها در بخش اول قرارداد ۲.۲ میلیارد دلار برای این پروژه درنظر گرفته شد.

وی افزود: در طراحی‌های جدید در نظر داریم پس از انتقال ایستگاه‌های واقع در خارج از شهر به داخل شهر، ایستگاه‌های مورد نظر را به وسیله مترو با ایستگاه‌های متروی داخل شهرهای قم و اصفهان تلفیق کنیم.

همچنین بحث مفصلی برای اتصال این خط به راه‌آهن اصفهان- شیراز داشته‌ایم که نیازمند هماهنگی با نهادهای دست اندرکار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.