آب پاکی وزیر کار روی دست کارگران، افزایش حقوق نه، کاهش تورم آری

افزایش همه روزه ی قیمت ها در بازارهای کشور باعث نگرانی قشر عظیمی از مردم ایران شده است که این قشر عظیم را کارگران و بازنشستگان تشکیل می دهند. وزیر کار جدید در دولت سیزدهم با اعلام اینکه از حقوق کارگران و بازنشستگان آگاه است اعلام می کند که اگر بخواهیم سفره این عزیزان رنگین شود و خرج آن ها متعادل گردد باید تورم را کنترل کرد.

 

آب پاکی وزیر کار روی دست کارگران، افزایش حقوق نه، کاهش تورم آری

طبق گفته ی وزیر کار، سیاست های کلان و بزرگ کشور باید در راستای کنترل و اصلاح تورم موجود باشد زیرا تا زمانی که این چرخه ی ایجاد تورم های سنگین و بالا ادامه پیدا کند اقشار مختلف و دهک های پائین در جامعه دچار خلل در خرج و مخارج خواهند شد و تقاضای افزایش درآمد و حقوق را خواهند داشت.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران آقای هادی ابوی در خصوص صحبت های وزیر کار در ارتباط با دستمزد های کارگران این گونه می گوید:« جامعه کارگری بارها اعلام کرده که دنبال افزایش دستمزد نبوده و نیست بلکه خواستار تثبیت قیمت ها و کنترل تورم است و تا زمانی که دستمزد افزایش یابد ولی هیچ خروجی نداشته باشد کارگران ضرر کرده اند. خانوارهای کارگری در حال حاضر در دو حوزه مشکل دارند؛ یکی بحث امنیت شغلی و یکی معیشت و اگر بتوانیم معیشت کارگری را تامین کنیم، هم یارانه ها را هدفمند کرده ایم و هم برای میزان درآمد کارگران که بتوانند با آن ها زندگی خود را بچرخاند، ارزش قائل شده ایم.»

هادی ابوی که دغدغه معیشت کارگران را دارد می گوید:« اگر مدام به جامعه پول تزریق کنیم ولی تورم را مهار نکنیم در جامعه انتظار ایجاد کرده ایم و افزایش رقم دستمزد بدون کاهش و مهار تورم هم دردی از کارگر دوا نمی کند لذا اگر بخواهیم در حوزه معیشت به کارگران در این شرایط کمک کنیم ناچاریم به جای سیستم کوپنی قدیم کالای ارزان قیمت به کارگران اختصاص بدهیم.»

به گفته این مقام مسئول کارگری، وزیر کار برای بهتر شدن وضعیت زندگی کارگران باید دو عمل را در دستور کار قرار دهد که یکی سیستم بن کارگری را دوباره فعال نماید یا کالاهای وارداتی مانند برنج و روغن را با قیمت دولتی در اختیار کارگران قرار دهد.

ابوی راه اندازی مجدد کوپن الکترونیکی، افزایش یارانه های کارگران و اختصاص کالای ارزان قیمت را در بهتر شدن زندگی خانواده های کارگری موثر دانسته و امیدوار است با تجربه ای که وزیر کار در کمیته امداد امام داشته است وضعیت معیشت کارگران بهتر شود.

حجت عبدالملکی وزیر جدید اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از به دست گرفتن سکان این وزارت خانه در اولین نشست خود با اعضای شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی، از بهتر شدن زندگی کارگران و بازنشستگان و همچنین برنامه ریزی برای بهبود وضعیت آن ها صحبت کرد.

وزیر کار توسعه مشاغل خانگی با روش های نوین، ایجاد سامانه اشتغال ایرانیان با همکاری معاونت اشتغال، راه اندازی نهضت آموزش های مهارتی برای توسعه اشتغال و ترویج فرهنگ تعاون و آموزش تعاونی ها را به عنوان مسائل مهمی یاد کرد که باید بررسی آن ها در اولویت قرار گیرد و مورد بررسی واقع شود.

عبدالملکی، بر تکمیل زیر سامانه های جامع روابط کار تاکید نموده و کامل نمودن آن را موجب بهره مندی ۱۳ میلیون کارگر ایرانی از خدمات این زیر سامانه ها می داند. از دیگر تاکیدات و اولویت هایی که وزیر کار به آن اشاره داشت: افزایش سهم بخش تعاون و تقویت بانک توسعه تعاون و تعریف شاخص کسب و کار تعاونی ها بود.

این مطلب توسط تیم لحظه اخر نوشته شده و اگر خرید تور های مسافری از جمله تور استانبول Lahzeakhar را دارید میتوانید به این صفحه مراجعه کرده و آماده سفر شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.