رئیسی رسما رئیس جمهور ایران شد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز سوگند ریاست جمهوری خود را قرائت کرد.

رئیسی رسما رئیس جمهور ایران شد

به گزارش خبر فوری، مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی قرار است ساعت ۱۷:۱۰ در محل مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از ۱۰۰ میهمانان از بیش از ۷۳ کشور برگزار شود.

همچنین در این مراسم علاوه بر روسای قوا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان و جمعی از مقامات و مسئولین کشور حضور خواهند داشت.

همچنین از ساعت ۱۳ امروز در پی تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده برای برگزاری این مراسم تمام مسیرهای منتهی به مجلس مسدود شد.

آغاز جلسه با نواختن سرود ایران، خوش آمدگویی رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنرانی رئیس قوه قضاییه، برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید و در نهایت سخنرانی وی از بخش‌های مهم این مراسم خواهد بود.

ورود میهمانان مراسم تحلیف به مجلس

میهمانان مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از دقایقی پیش در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی مستقر شدند. محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ورودی مجلس از مهمانان استقبال می کند.

همچنین خبرنگاران و تصویربرداران که برای پوشش مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی حضور دارند از دقایقی پیش وارد جایگاه تماشاچیان صحن علنی شدند.

استقبال قالیباف از رئیسی

سیدابراهیم رییسی برای انجام دادن مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد مجلس شورای اسلامی شد. قالیباف از او استقبال کرد.

تکرار غیبت چهره های منتقد؛ از نتفیذ تا تحلیف رئیسی/ احمدی نژاد، خاتمی و برادران لاریجانی حضور ندارند

به گزارش خبر فوری، در میان روسای قوای سابق زنده و حاضر در کشور، محمود احمدی نژاد و سید محمد خاتمی روسای جمهور پیشین و همچنین علی و صادق لاریجانی، روسای پیشین مجلس و قوه قضائیه حضور ندارند. مهدی کروبی نیز امکان حضور ندارد.

در  مراسم امروز بر خلاف مراسم تنفیذ، ناطق نوری، رئیس مجلس اسبق در جلسه حاضر است. غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس سابق دیگری است که در جلسه تحلیف حاضر شده است.

مهمانان مراسم تحلیف با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران عکس یادگاری گرفتند.

مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رسما آغاز شد

با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و اعلام رئیس‌ مجلس مرایم تحلیف رییس جمهور منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس آغاز شد.

جلسه علنی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف با حضور ۲۶۵ نماینده برای برگزاری مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور رییس قوه قضائیه، مقامات ارشد کشور و روسا و نمایندگان برخی کشورهای خارجی برگزار شد.

این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از قرآن رسما آغاز شد.

پس از آن رییس مجلس شورای اسلامی با خیر مقدم به مهمانان سخنانی را مطرح کرد.

قالیباف در مراسم تحلیف رئیسی: دوره جدید مدیریتی کشور باید دوره «کارآمدی و پاسخ گویی» باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود کشور به دورۀ جدید مدیریتی، گفت: دوره جدید مدیریتی کشور باید دوره «کارامدی و پاسخ گویی» باشد و در این دوره بدون بهانه تراشی باید مشکلات مردم را حل کنیم.

تشکر رئیس قوه قضائیه از مردم به خاطر حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به رور انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از مردم بصیر و زمان شناس تشکر می‌کنم که در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ به پای صندوق رأی آمدند و بار دیگر برگ ذرینی را بر تاریخ جمهوری اسلامی افزودند و با انتخاب فردی شایسته برای اجرای یک دوره چهار ساله تلاش کردند. از خداوند برای این مردم عزت را خواستارم.

حجت‌الاسلام رئیسی سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران در نشست علنی امروز (پنجشنبه، ۱۴ مرداد ماه) با استناد به اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند ریاست جمهوری خود را قرائت کرد.

متن سوگند رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم‏‌الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‏‌جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏‌کنم‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را در راه‏ ایفای‏ مسئولیت‌هایی‏ که‏ برعهده‏ گرفته‏‌ام‏ به‏ کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏، پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هرگونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم‏ و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏، حمایت‏ کنم‏. در حراست‏ از مرزها و استقلال‏ سیاسی‏ و اقتصادی‏ و فرهنگی‏ کشور از هیچ‏ اقدامی‏ دریغ نورزم‏ و با استعانت‏ از خداوند و پیروی‏ از پیامبر اسلام‏ و ائمه‏ اطهار علیهم‏ السلام‏ قدرتی‏ را که‏ ملت‏ به‏ عنوان‏ امانتی‏ مقدس‏ به‏ من‏ سپرده‏ است‏ همچون‏ امینی‏ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‏ و آن‏ را به‏ منتخب‏ ملت‏ پس‏ از خود بسپارم‏.»

بنابر اصل ۱۲۱ قانون اساسی، رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می‌شود، سوگند خود را قرائت و سوگندنامه را امضا می‌کند.

رئیسی: از هر طرح دیپلماتیک که باعث لغو تحریم‌ها شود استقبال می‌کنم 

رییس جمهوری در مراسم تحلیف گفت که تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند.

رئیسی افزود: اراده مردم به تحقق عدالت، پیشرفت، آزادی است.

سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی زنجیر زورگویان را پاره کرد و بر سرنوشت خود حاکم شد و ثابت کرد که مردم‌سالاری دینی می‌تواند نوع جدیدی از حکومت باشد.

پایان جلسه علنی ۱۴ مردادماه مجلس

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (پنجشنبه، ۱۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت ۱۸ و ۲۴ دقیقه به صدا درآورد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری به عنوان کرد: معرفی کابینه در اول هفته آینده انجام می‌شود.

منبع: خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.