مهریه معمول در کشورهای دیگر چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشورهای دیگر عرف مهریه به چه صورت است، پس در این قسمت همراه ما باشید.

مهریه معمول در کشورهای دیگر چیست؟

در عربستان، عرف مهریه ۱۴ هزار دلار در جمهوری آذربایجان، میانگین نرخ مهریه در حدود ۲۰۰۰ منات برآورد می‌شود.

میانگین نرخ مهریه در میان اقوام مختلف کشور هند در حدود ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار روپیه تعیین می‌شود.

در ترکیه نیز نرخ مهریه به طور متوسط ۳۵ هزار لیر است.

در مناطق مختلف چین در میان اقوام مختلف، نرخ مهریه حدود ۱۰۰ هزار یوان تخمین زده می‌شود.

در عمان نرخ مهریه در حدود ۱۰ هزار ریال عمان است.

در این راستا مریم صدرایی کارشناس مسائل خانواده معتقد است که در جامعه‌ای که زندگی از حالت سنتی آن خارج شده و زندگی‌های شهری توسعه زیادی پیدا کرده است، معضلی به نام «چشم و هم‌چشمی» رشد کرده، بنابراین دختران برای این‌که در مقایسه با رقبای خود کمبودی احساس نکنند، تلاش می‌کنند بیشترین رقم مهریه را بر شوهران خود تحمیل کنند و این تلاش‌ها سبب شد که نرخ مهریه‌های سرسام‌آور، هر روز در حال افزایش باشد؛ تعیین مهریه سنگین نمی‌تواند ضامن خوشبختی زندگی زناشویی یک زوج شود.

این‌روزها با توجه به شرایط اقتصادی بهتر است جوانان ما برای ازدواج کمی با دید بازتری نسبت به تعیین مهریه خودشان نگاه کنند و از آن طرف بر اساس یک سری معیارهای خاص و به نوعی بچه‌گانه، مهریه‌هایی عجیب و غریب و غیرقابل تحقق مشخص نکنند زیرا همان طور که در بالا گفته شد، مهریه ضامن خوشبختی نیست چه برسد به مهریه‌هایی که به قیمت جان انسان تمام می‌شود.

همچنین اگر کمی به گذشته بازگردیم می‌بینیم که مهریه‌ها کم اما دوام زندگی‌ها بیشتر بوده است و با افزایش میزان مهریه مسائل و معضلات اجتماعی نیز افزایش یافته است.

حال منظور از مهریه به لحاظ روانشناسی از دید مثبت آن ایمنی روانی، عاطفی و هیجانی است که سبب پایداری در رابطه زوجین می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.