خرید پژو ۲۰۶ کارشناسی شده

خرید خودروی کارکرده، در عین اقتصادی بودن و تنوع انتخاب بیشتر، ریسک‌های خاص خودش را نیز دارد که اگر به بازار و شرایط فنی خودرو آشنا نباشیم، ممکن است بیشتر ضرر و زیاد داشته باشد تا یک معامله پرسود. یکی از خودروهای پرطرفدار و پرتعداد در بازار خودروهای صفر و کارکرده ایران، پژو ۲۰۶ است.

خودرویی که بیش از یک دهه در خیابان‌های کشورمان جولان می‌دهد و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. اما خرید مدل کارکرده این خودرو به دلیل زیاد بودن تعداد تیپ‌ها و کیفیت متفاوت هر کدام از آنها، کاری نسبتا سخت است که باید با مشورت با افراد متخصص این کار اقدام به خرید کرد. سایت کارنامه با راه‌اندازی بخش خرید خودروهای کارشناسی شده در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

خرید پژو ۲۰۶ کارشناسی شده

کدام تیپ پژو ۲۰۶ ارزش خرید بیشتری دارد؟

پژو ۲۰۶، در ایران در ۶ تیپ هاچ‌بک و یک تیپ سدان عرضه شده است. این تنوع باعث شده که خرید این خودرو ریسک‌های زیادی داشته باشد. آنچه که باعث شده ما خرید ۲۰۶ کارشناسی شده کارنامه  را به شما پیشنهاد دهیم، همین تنوع بازار این خودرو است.  اولین تیپ این خودرو، مدل وارداتی آن است که از سال ۸۰ وارد بازار ایران شده است. بعد از راه‌اندازی خط تولید و مونتاژ این خودرو، تیپ ۲ با همان پیشرانه قدیمی TU3 و بدون هیچ آپشن رفاهی و ایمنی تولید شد. بعد از آن تیپ ۳ این خودرو معرفی شد که این مدل هم تفاوت چندانی با مدل قبلی نداشت. تیپ ۴ پژو ۲۰۶ هم مدلی وارداتی بود که فقط برای عرضه به معلولان و جانبازان عرضه شد که امکاناتی مانند سنسور باران، مه شکن و دو کیسه هوا هم داشت. اما با عرضه تیپ ۵ پژو ۲۰۶، این خودرو تبدیل به همان هاچ‌بک شهری شد که از آن انتظار می‎‌رفت. در این تیپ پیشرانه TU5 ارائه شد که هم قدرت بیشتری داشت و هم با گیربکس دستی این خودرو هماهنگی بیشتری داشت. تیپ ۵، دو کیسه هوا دارد که تیپ ۲ و ۳ فاقد آن است. اما به جز برقی شدن شیشه‌های عقب و جلو، چراغ‌های مه شکن و سیستم تهویه اتوماتیک آپشن خاص دیگری ندارد. تیپ ۶ هم تیپ اتوماتیک این خودرو بود که خیلی زود و با مشکلات مربوط به گیربکس توقف تولید خود. این تنوع موجود در تیپ‌ها، لزوم بررسی دقیق و حرفه‌ای مدل‌های کارکرده این خودرو را بیشتر نشان می‌دهد. در حال حاضر ایران خودرو فقط تیپ ۵ این خودرو را تولید می‌کند و باقی مدل‌ها فقط در مدل کارکرده موجود است.

چه عواملی بر قیمت پژو ۲۰۶ کارکرده تاثیر میگذارد

آنچه که باعث شده ما خرید خودرو از کارنامه  را پیشنهاد دهیم، کارشناسی و بررسی دقیق خودروهاست. برای نمونه، پژو ۲۰۶ بدنه چندان محکمی ندارد. همین موضوع باعث شده که در هنگام تصادف از جلو، علاوه بر بدنه، از نظر فنی هم  آسیب زیادی به خودرو وارد شود. به همین دلیل بررسی کارشناسانه این خودرو اهمیت زیادی دارد. از طرفی ۲۰۶ در بسیاری موارد مشکلات تسمه تایم یا واشر سرسیلندر دارد که اگر به موقع شناسایی نشود، هزینه اضافی برای خریدار به همراه دارد. نمونه‌های بسیار زیادی از پژو ۲۰۶ توسط جوانان تیونینگ شده و همین باعث فشارهای مختلف به خودرو می‌شود. پژو ۲۰۶ خودروی ظریفی است که باید همه جوانب آن را مورد بررسی قرار داد. نکته بعدی بحث پیشرانه و گیربکس این خودرو است. بسیاری از افراد تفاوت فنی بین دو پیشرانه به کار رفته در این خودرو را نمی‌دانند. اما واقعیت این جاست که پیشرانه جدید TU5، قدرتی کاملا متفاوت با پیشرانه اصلی پژو دارد. به علاوه ضعف گیربکس در نسخه اتوماتیک هم نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر کسی قصد خرید مدل اتوماتیک پژو ۲۰۶ را دارد، باید از سلامت کامل گیربکس اطمینان حاصل کند که عموما هم احتمال پیدا کردن مدل تمیز بسیار کم است چون از تولید آخرین مدل این خودرو سال‌ها می‌گذرد. تمامی این عوامل، تاثیر زیادی بر قیمت این خودرو دارد. به همین دلیل بحث کارشناسی قیمت ماشین خودروکارکرده اهمیت پیدا می‌کند. به این دلیل که قیمت بر اساس شرایط فنی و بدنه خودرو تعیین می‌شود و فقط به ظاهر تمیز یا سرحال خودرو نگاه نخواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.