پس لرزه های ادامه دار حملات مداحان به ظریف

 

وزیر دولت دوران جنگ گفت: بهتر است که مداح مداحی کند و روضه بخواند، چرا مداح وارد سیاست شود که حتی بخش قابل توجهی از مردم مذهبی کشور از این شرایط ناراحت هستند.

سید کاظم اکرمی، در رابطه با حملات اخیر مداحان به وزیر امور خارجه، گفت: چنین رفتارهایی دو نوع بازتاب دارد، سطح اول بازتاب آن در میان نزدیکان این افراد و طرفداران آن‌ها است که در افکار و رفتار خود تند و رادیکال می‌شوند. اما بازتاب دوم آن در میان مردم است، به ویژه مردمی که آنگونه فکر نمی‌کنند و با آن‌ها هم‌نظر نیستند؛ لذا وقتی این نوع مداحی غالب می‌شود، نتیجه‌اش بدبینی این قشر نسبت به مداحی، روحانیت و مراسمات مذهبی خواهد بود.

وی افزود: مردم با مشاهده این رفتارها با خود می‌گویند قرار است در شب شهادت امیرالمومنین(ع)، اشعار و مداحی بخوانید، خب بخوانید اما مسائل سیاسی را وارد این موضعات نکنید. در مجموع می‌خواهم بگویم تاثیر خوبی در میان مردم ندارد، چون جمعیت کثیری از مردم به این اختلافات سیاسی بی‌توجه هستند و از گرانی، فقر، تبعیض و فساد رنج می‌برند. لذا بهتر است که مداح مداحی کند و روضه بخواند، آخر چرا مداح وارد سیاست شود که حتی بخش قابل توجهی از مردم مذهبی کشور از این شرایط ناراحت هستند.پس لرزه های ادامه دار حملات مداحان به ظریف|خبر فوری

وی ادامه داد: ضمن اینکه باید توجه داشت که این مداحی‌ها سوژه و بهانه به رسانه‌های خارجی می‌دهد تا میان مسئولان اختلاف افکنی کرده و مردم را نیز دلسرد و بی‌اعتماد کنند. متاسفانه آقایان مداح اکثراً افراد کم‌دانش و کم‌مایه‌ای هستند که یا خودشان این کارها را می‌کنند یا گاهی به آن‌ها گفته می‌شود که اینکار را انجام دهند تا همفکران گروه سیاسی خود را تحت تاثیر قرار دهند.

اکرمی در رابطه با کمرنگ شدن نقش روحانیت در مراسمات مذهبی و پررنگ شدن مداحان، بیان داشت: یکی از اشکالاتی که در جامعه به وجود آمده، همین است. حاصل این فرآیند این می‌شود که اکثریت مردم از این نوع رفتارها از روضه و مراسم مذهبی فاصله بگیرند.

هدف از افشای فایل صوتی ظریف خنثی کردن تلاش‌های در حال انجام بود 

همچنین ۱۹ دی نوشت؛

آیت الله سید محمد غروی، در مورد هجمه‌های اخیر بر وزیر امور خارجه در پی افشای فایل صوتی، اظهار داشت: حفظ مصالح کلی نظام مهم‌ترین اولویت است؛ به مصلحت نظام نیست که در هر موقعیتی سوژه‌ای پیدا کنیم و مسئولانی را که برای حل مشکلات کلان کشور ولو در زمینه دیپلماسی، در میدان هستند تضعیف و با فضاسازی پشت آن‌ها را خالی کنیم.

وی افزود: متأسفانه فضایی درست شده که حضرت آقا به هر نحوی که به قضایا ورود پیدا کنند عده‌ای نکته‌ای را برمی‌دارند و علیه مسئولی به کار می‌گیرند که این اقدامات درست نیست.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این باره اظهارات نادرستی داشتند؛ من در یک اظهار نظر سه چهار خطی از یک فردی دیدم که وی سه تا چهار اهانت، توهین و تهمت غیرقابل اثبات را بیان کرده؛ تعبیرات تند و بد و اتهام اصحاب معاویه بودن چه نوع برخوردی است؟ مظلوم گیر آوردند که این‌گونه عمل می‌کنند؟

وی تأکید کرد: برخی از اظهار نظرها علیه مسئولان از نظر شرعی و اخلاقی قابل قبول و قابل دفاع نیست و آثار منفی بر جامعه دارد و این‌ها که با بی‌تقوایی اخلاق، شرع و حرمت افراد را رعایت نمی‌کنند، چطور می‌توانند حرمت و آۤبروی بیش از ۸۰ میلیون نفر را حفظ کنند؟

پس لرزه های ادامه دار حملات مداحان به ظریف|خبر فوری

آیت الله غروی گفت:‌ سخنان مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و اگر صلاح بدانند در مسائل مختلف ورود پیدا می‌کنند اما نباید بچه‌ها هم زبان باز کنند و حتی به آنچه را که رهبری در آن ورود پیدا نکرده، ورود پیدا کنند و مسئولان را به خصوص آن‌ها که در میدان هستند، تضعیف کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید مصالح کلی نظام را فدای مقاصد و اهداف انتخاباتی و جناحی کنیم، گفت: متأسفانه این امر مهم امروز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ من نمی‌دانم ماها نمی‌خواهیم بمیریم؟! این نسبت دادن‌ها خاطر مردم را آزرده می‌کند و روحشان را به هم می‌ریزد و باعث شده کسی تمایلی به ورود در این فضا نداشته باشد.

وی بیان کرد: این سخنان جنبه انتخاباتی دارد و می‌خواهند به هر نحوی رقیب را از میدان بیرون کنند آن هم رقیب احتمالی.

آیت الله غروی گفت: اگر خودشان بودند معلوم نبود وضعیت دیپلماسی کشور بهتر از این باشد؛ وزیر امور خارجه هم آن مقدار که تشخیص داده و تصمیم نظام بوده وظایف خود را انجام داده؛ آقای ظریف می‌توانست بعد از یکسری اتفاقاتی که به دنبال برجام آمد با استعفا موقعیت خود را حفظ کند اما پای نظام ایستاد؛ چرا ما باید نخبگان کشورمان را که چنین نقشی را می‌توانند در زمینه‌های دیپلماسی ایفا کنند و قد بلندی در نظام ما دارند، اینگونه مورد اهانت قرار دهیم؟

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.