فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ بر همگان مبارک …

بوی باران بوی سبزه بوی خاک
شاخه های شسته باران خورده پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس رقص باد
نغمه شوق پرستو های شاد
خلوت گرم کبوترهای مست
نرم نرمک می رسد اینک بهار
خوش به حال روزگار

فرا رسیدن نوروز 1400 بر همگان مبارک ...

آخرین روزهای سال گذشته بود و دل نگران سال جدید بودیم. آرزو می کردیم که کرونا بلا نشود، کسی گرفتارش نشود و زود برود. اما نه تنها نرفت ، بلکه این میهمان ناخوانده تا هم اکنون در ایران ما جولان می دهد و جان بسیاری از هموطنان ما را گرفته است.

در لحظات عرفانی تحویل سال ۹۹ از خدا خواستیم که حالمان را خوب کند. روزگار سختمان را آسان سازد و آرامشِ سفرکرده از دیارمان را باز گرداند. اما انگار ما در معرض یک امتحان الهی قرار گرفته بودیم و خبر نداشتیم. آزمونی سخت با سؤالات بی جواب بسیار. سال ۹۹ به راستی بدترین سال در حافظه تاریخی مردم ایران است. مشکلات معیشتی و ناکارامدی سیاست های اقتصادی دوران تحریم، قرنطینه، تعطیلی کسب و کارها و بیکاری و به تبع آن فقیر تر شدن مردم ایران، گرانی و کمبود مایحتاج اولیه زندگی و از همه بدتر سایه شوم مرگ! سال ۹۹ خیلی ها را از ما گرفت. از من مادربزرگم را. از دیگری پدر و مادر، فرزند ، همسر. و از ایران ، استاد شجریان، علی انصاریان ، مهرداد میناوند و ….

اکنون در آستانه ورود به قرنی نو دلمان می خواهد برای لحظاتی هم که شده از غمها، مشکلات و دغدغه های روزمره  فاصله بگیریم.بهار در راه است. زمستان سرد رو به افول است و خورشید گرم بهاری بر زمین می تابد تا سبزی  و روشنی . تا امید و زندگی. اولین بهار از قرن جدید می تواند ما را همراه با خودش از نو بسازد. گویی که دوباره متولد شده ایم. باید که با امید و اتکاء به پروردگار مهربان در لحظه تحویل سال با صدایی رسا حوّل حالنا را بخوانیم تا مقلّب القلوب شویم. برای یکدیگر خوبی و سلامتی بخواهیم. کینه ها را از روح و جسممان بزداییم و به آینده خوشبین باشیم. برای کرونا واکسن ساختند. دیر یا زود می رود. شاید زخمی که بر پیکره جامعه زده است به این زودی ها درمان نشود، اما حتی این ویروس هم نتوانست در مقابل عشق و احساس مسئولیت خالصانه کادر درمان مقاومت کند. بدون شک خوب بودن، انسان بودن را باید که از پرستاران و پزشکان آموخت.

فرا رسیدن نوروز 1400 بر همگان مبارک ...

با سپاس فراوان از مجموعه  شریف پزشکان و پرستاران عزیز در خط مقدم مقابله با بیماری کووید ۱۹ و آرزوی ریشه کن شدن این ویروس در سرتا سر جهان وآرزوی  صبر برای خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده اند؛ باز هم با امید به روزهای بهتر به استقبال سالی جدید و قرنی نو می رویم.

آرزو می کنم که زندگی و جهانمان به سوی سبز شدن متحول شود و حال دلهایمان به زیباترین حال‌ها برسد. روزهای سختی و تنگدستی پایان پذیرد . عدالت ،  رفاه و آرامش در جامعه برقرار شود و سال ۱۴۰۰ آغازگر دورانی باشد که مردم این دیاربه اصالت گذشته خود باز گردند. آرزو می‌کنم امسال سال ما باشد، سال همه‌ی ما…

سال نو مبارک

شبنم حاجی اسفندیاری

مدیرمسئول پایگاه خبری رسا نشر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.