ایرج نوذری «صندلی داغ» پدر را ادامه می دهد

 

«صندلی داغ» یک برنامهٔ تلویزیونی گفتگومحور بود که از نوروز ۱۳۸۳ پخش می‌شد و به دلیل پرسش‌های صریح میزبان، جنجال‌برانگیز بود.

نشست خبری ویژه برنامه‌های نوروزی رادیو نمایش ظهر شنبه ـ ۲۳ اسفند ماه ـ  با حضور محسن سوهانی، مدیر رادیو نمایش و همچنین ایرج نوذری و امین زندگانی در ساختمان روابط عمومی معاونت صدا برگزار شد.

محسن سوهانی، مدیر رادیو نمایش در این نشست با تاکید بر لزوم ایجاد انقلابی جدی در حوزه محتوا و برنامه سازی، در این زمینه گفت: ما در حوزه‌های فنی بسیار پیشرفته‌ایم اما در حوزه برنامه سازی و فرهنگ لازم است تا فرهنگ اصیلمان را با ابزرا نوظ هور تطبیق دهیم. بنده سکان یکی از ارزشمندترین حوزه‌های صداوسیما را بر عهده گرفتم. تعداد زیادی از هنرمندان شاخص مملکت اینجا کار می‌کنند. این گنجینه‌ها را باید به روز کنیم و ما در همین راستا برنامه‌هایی را طراحی کرده‌ایم.ایرج نوذری «صندلی داغ» پدر را ادامه می دهد|خبر فوری

او درباره برنامه‌های نوروزی رادیو نمایش توضیح داد: ما از امشب سریال «چه کسی از آخوندها می‌ترسد» را داریم. نقدی به ما مدیران صداوسیما وارد است و آن اینکه یکسری تابوها داریم که درست نیست. نگاه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب هم همینطور است. در صحبت‌های ایشان که از شبکه یک پخش شد نگاه والای ایشان به فرهنگ و هنر را دیدیم. فیلمنامه این نمایش را در سال ۸۹ پیرو شرایطی که در کشور ایجاد شد نوشتم که پاسخی به فیلمی در هالیوود است. در این نمایش فریدون محرابی، صفا آقاجانی و جواد پیشگر بازی کرده‌اند.

سوهانی با بیان اینکه جای خالی کارهای استراتژیک و طنز به معنای واقعی کلمه دیده می شود، تایکد کرد: می‌خواهیم رادیو نمایش را یک رسانه به روز کنیم.

صندلی داغ در رادیو

سوهانی درباره همکاری با ایرج نوذری برای تولید برنامه رادیویی‌ صندلی داغ، گفت: دیروز در اینستاگرام بخشی از صحبت‌های مرحوم منوچهر نوذری را می‌دیدم؛ نبوغ و استعداد هنری ژنتیکی است. آقای ایرج نوذری واقعا فرزند خلفی هستند و باعث افتخار ماست که برنامه چالشی «صندلی داغ» را با حضور ایشان داریم. در این برنامه که از اول فروردین ماه هر روز ساعت ۵ عصر پخش می‌شود، چهره‌های هنری مقابل آقای ایرج نوذری نشسته اند و گفت‌وگوهای جذابی شکل گرفته که در ایام نوروز پخش می‌شود. این برنامه بعد از نوروز هم ادامه خواهد داشت.

«شب آرام» رادیو با امین زندگانی

مدیر رادیو نمایش درباره برنامه امین زندگانی نیز توضیح داد: امین زندگانی شخصی متواضع و بسیار باسواد است. ایشان برنامه «شب آرام» را از اول نوروز هر روز ساعت ۲۳ اجرا می‌کند. این برنامه گشت و گذاری در فرهنگ و هنر ادبیات است که مخاطبان می‌توانند همراه شوند و لذت ببرند.

تولید نمایش رادیویی اینتراکتیو

مدیر رادیو نمایش در ادامه با اشاره به کلیپ ساسی مانکن و واکنش هایی که نسبت به آن انجام شد، تصریح کرد: الان دوره‌ای نیست که صورت مساله را پاک کنیم. باید بتوانیم در این رقابت تنگاتنگ به روز باشیم و حرف نو بزنیم. یکی از کارهایی که برای اولین بار انجام دادیم، یک نمایش رادیویی اینتراکتیو راه انداختیم. حوزه اینتراکتیو و تعاملی را در تئاتر و سینما داشتیم اما در رادیو برای اولین بار است که این اتفاق می‌افتد. در عصر حاضر باید جنبه‌های تعاملی را رعایت کرد. ما بررسی کردیم که چطور در نمایش رادیویی این تعامل را داشته باشیم. اسم این نمایش «تخت تورنا» است.

سوهانی تصریح کرد: یک انتقاد جدی من به همکارانم این است که ما باید از تقلید دوری کنیم. ما در رسانه و هنر به جای آفرینش تقلید کردیم. تورنا بازی قدیمی ایرانی است. در هر قسمت یک مهمان از چهره‌های محبوب داریم که وارد یک نمایش می‌شود که در دوران پهلوی اول می‌گذرد. قصه معمایی است و در ادامه، ما پایان نمایش را بر عهده مخاطب می‌گذاریم که می‌تواند از طریق درگاه‌های ارتباطی حدس بزند و برنده جایزه شود. ما طبق چیزی که بیشترین رای را آورده است پایان را رقم می‌زنیم.

او همچنین از تولید و پخش نمایش «مضحکه‌های اهل طرب» با فضایی آیینی نوروزی خبر داد که فضای بانشاط را برای ایام نوروز ایجاد می کند.

این مدیر رادیو افزود: سعی می‌کنیم کنداکتوری چند سونگر داشته باشیم و سلیقه‌های مختلف را پوشش دهیم. ما نگاهمان به کنداکتور یک پازل یا جعبه مدادرنگی متشکل از رنگ‌های مختلف است. ما بعضا از کارهای جهانی یا ادبیات خودمان غافل شدیم. یکی از کارهای ما احیای دفتر ادبیات نمایشی بود. سعی می‌کنیم در ژانرهای مختلف پلی میان پیشکسوتان و جوانان ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم به روز باشیم. این مزیت رقابتی ما نسبت به موضوعات تلویزیونی است که می توانیم با هنرمندان درجه یک و توانمند برنامه‌هایمان را بسازیم. من با سیاهنمایی مخالفم. هنر باید جنبه تعالی بخش داشته باشد. بخش عمده‌ای از کار ما اقتباس از ادبیات ایران و جهان است. گاهی یک پیله خودسانسوری میان ما مدیران رسانه بوده است اما سعی می‌کنیم نگاهمان از این جنس نباشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.