جشنواره موسیقی فجر از فردا آغاز می‌شود

 

سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر از فردا سه شنبه ـ ۲۸ بهمن‌ ماه ـ به صورت مجازی کارش را آغاز می‌کند.

سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا ۴ اسفند به مدت هفت روز و هر شب در شش سانس برگزار خواهد شد و در مجموع ۴۲ گروه موسیقی شرکت دارند که کلیه اجراها از پیش ضبط شده‌اند.جشنواره موسیقی فجر از فردا آغاز می‌شود|خبر فوری

پس از چند دوره برگزاری، امسال بخش رقابتی به جشنواره موسیقی فجر برگردانده شده که شامل حال آلبوم ها و مجموعه های موسیقی می شود؛ بر این اساس، در بخش رقابتی در ۱۵ بخش، آلبوم های منتشر شده سال ۹۶ تا ۹۸ با ۱۴۸ اثر مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت ۵۲ کار به صورت کاندیدا معرفی خواهند شد.

فراخوان بخش غیررقابتی نیز برای اجرای گروه‌ها اعلام شد که تعدادی از گروه‌ها از بین شرکت کنندگان در فراخوان انتخاب شدند و گروه‌هایی به پیشنهاد هیات انتخاب آثار و گروه‌ها به جشنواره دعوت شدند.

جشنواره موسیقی فجر از فردا آغاز می‌شود|خبر فوری

اجراها در بخش‌های موسیقی دستگاهی، کلاسیک، نواحی، بین الملل، ارکسترها و استعدادهای جوان است.

در این دوره مجموعا ۵۷ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین المللی صورت گرفته است.

تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت محمدرضا اسحاقی گرجی، ملیحه سعیدی، حسن ناهید و زنده یاد احمدعلی راغب نیز برنامه دیگر این دوره جشنواره است.

در بخش اجرای صحنه ای دو اجرا نیز به یاد استاد محمدرضا شجریان و یک اجرا به یاد سردار قاسم سلیمانی در برنامه جشنواره دیده شده است.

همچنین در بخش گروه‌های خارجی، شش گروه از چهار کشور اتریش، آلمان، ایتالیا و کوبا در این دوره از جشنواره اجرا می‌کنند.

تکنوازی ویلنسل مارتین ملندز از کوبا، دوئت سان موس(دونوزای گیتار/ویلنسل از اتریش، دوئت ویلا مادلنا( دونوازی آکاردئون/ کلارینت/ ساکسفون) از اتریش، تریوی جز فولبرشت(سه نوازی ساکسفون/آوا و الکتریک/ گیتار) از آلمان، تکنوازی پیانو موریس ارنست از آلمان و دوئت فراتا دی پالما(دونوازی پیانو/ویلن) از ایتالیا اجراهای بخش بین الملل سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای اجراها به سایت‌ جشنواره، سایت انجمن موسیقی ایران و تیوال مراجعه کنند.

 

منبع خبرفوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.