چرا “عصر جدید” به قولش وفا نکرد؟

 

چرا "عصر جدید" به قولش وفا نکرد؟چندی پیش برنامه عصر جدید فراخوان فصل سوم را منتشر کرد ولی بحرانی شدن شرایط کرونا مانع شده که حتی فصل دوم این برنامه استعدادیابی به پایان برسد.

آبان رو به پایان است و برخلاف وعده قبلی، “عصر جدید” روی آنتن نرفت. قرار بود مرحله نیمه‌نهایی این برنامه ابتدای آبان پخش شود، اما این اتفاق رخ نداد. زمان ازسرگیری تولید برنامه نامشخص است.

دلیل اصلی توقف عصر جدید، نگرانی احسان علیخانی برای سلامتی گروه برنامه‌ساز و شرکت‌کننده‌هاست. شرایط “عصر جدید” مثل برنامه‌های دیگر نیست که بتوان شرکت‌کننده‌ها را صرفا از میان تهرانی‌ها انتخاب کرد. ۹۰ درصد شرکت‌کننده‌هایی که به مرحله نیمه‌نهایی مسابقه “عصر جدید” رسیده‌اند، شهرستانی هستند.تازه در میان آنها گروه‌هایی با اعضای زیاد دیده می‌شود. از آن‌سو خود برنامه هم دارای عوامل زیادی است. بیش از ۶۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم با “عصر جدید” همکاری دارند و همین نگرانی دیگر علیخانی و همکاران است

 

عدم ضبط “عصر جدید” نه‌تنها ضرر مالی برای سازندگان به همراه داشته که هزینه اجاره دکور،‌ ال‌ای‌دی و دیگر امکانات لوکیشن، خرجی مضاعف روی دست آنها گذاشته است. با این‌حال، انتظار برای بهبود شرایط مهم‌ترین تصمیم احسان علیخانی تا این لحظه بوده است. نکته دیگر اینکه نظر احسان علیخانی این بوده که مرحله نیمه‌نهایی و فینال با حضور تماشاچی ضبط شود. شرایط اما به حالت عادی بازنگشته و این عامل دیگری است که ضبط برنامه عقب افتاده.

 

یکی از عوامل “عصر جدید” درباره سرنوشت این برنامه می‌گوید: “تصمیم این است که ادامه برنامه تا پایان سال ۹۹ ضبط شود.” او اما تاکید می‌کند وقتی “عصر جدید” از سرگرفته می‌شود که تیم برنامه‌ساز خیالشان راحت باشد که سلامتی حتی یک نفر به خطر نمی‌افتد. پیرو همین تصمیم است که هنوز دکور برنامه پابرجاست و اجاره آن پرداخت می‌شود. در چنین شرایطی مهم‌ترین پرسش این است که تکلیف فصل سوم “عصر جدید” چه می‌شود. مدتی پیش فراخوان سری جدید منتشر شد، اما فعلا در تلویزیون خبری از فراخوان نیست و چه‌بسا با تداوم کرونا، احسان علیخانی به سراغ فصل سوم عصر جدید نرود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.