۱۸ هزار خودرو جریمه کرونایی شدند

 

۱۸ هزار خودرو جریمه کرونایی شدند|خبر فوری

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی حدود ۱۸ هزار خودرو در طرح محدودیت تردد از/به ۲۵ استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به اتمام طرح محدودیت تردد از/به ۲۵ استان کشور، در این رابطه اظهار کرد: در ساعات ابتدای اجرایی طرح (ساعت ۱۲ روز دوشنبه (۱۲ آبان)، تراکمی را در نقاط اجرای محدودیت شاهد بودیم که بعضاً ناشی از عدم اطلاع برخی رانندگان بود و از آخرین نقطه و حدفاصل برای خروج، بی‌اطلاع بودند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: با همکاری مردم، وضعیت در محدوده‌های اعمال محدودیت نیز پس از ساعاتی از آغاز اجرای طرح به حالت عادی رسید که نشان‌دهنده همکاری مؤثر مردم است.

وی ضمن قدردانی از هموطنانی که به ضوابط و مقررات اعمال شده توجه کردند، تصریح کرد: همکاران بنده در نقاط اجرای طرح، تفکیک پلاک را انجام می‌دادند و به همین ترتیب، پلاکهای بومی اجازه خروج از استان و پلاکهای غیربومی نیز اجازه ورود را به ۲۵ استان نداشتند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برخی از رانندگان اصرار داشتند که با اعمال جریمه به حرکت خود ادامه دهند اما این رانندگان نیز به مبدأ خود بازگردانده شدند و بسیاری از رانندگان نیز به تذکرات پلیس توجه داشتند.

شیرانی متذکر شد: اینگونه نبود که راننده‌ای بتواند با قبول اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی توسط پلیس به تردد خود ادامه دهد البته خودروهای خدماتی، سوخت‌رسان، امدادی و ناوگان حمل و نقل عمومی محدودیتی در تردد نداشتند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور بیان کرد: در مدت اجرای طرح، به ۳۹۵ هزار خودرو تذکر دادیم که رانندگان این خودروها ضمن توجه به تذکرات پلیس، به مبدأ خود بازگشتند البته ۱۷ هزار و ۸۰۰ خودرو نیز که به تذکرات پلیس توجه نداشتند و به نوعی در طول مسیرهای دارای محدودیت، تردد داشتند، توسط تیمهای گشتی یا دوربینهای ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون شدند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در مدت اجرای طرح، در مسیرهای برون‌شهری تمام کشور شاهد کاهش تردد بودیم که البته در ۲۵ استان دارای محدودیت این کاهش تردد بیشتر بود و ترددها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.