۷ مزیت بی نظیر ویتامین B6

 

۷ مزیت بی نظیر ویتامین B6|خبر فوریاز آنجا که ویتامین B6 محلول در آب است و محلول در چربی نیست، به طور منظم از بدن خارج می شود و بنابراین باید روزانه مصرف شود.

ویتامین B6 یکی از هشت ویتامین B است که برای سوخت و ساز بدن، سلامت قلب و عروق و موارد دیگر ضروری است. اما از آنجا که ویتامین B6 محلول در آب است و محلول در چربی نیست، به طور منظم از بدن خارج می شود و بنابراین باید روزانه مصرف شود.

در اینجا هفت فایده ویتامین B6 برای سلامتی در رژیم غذایی آورده شده است.

۱- ویتامین B6 به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند

در کنار سایر ویتامین های گروه B ، بدن در تبدیل غذا به انرژی به بدن کمک می کند. این ماده به سوخت و ساز کربوهیدرات کمک کرده و با آنزیم ها برای تجزیه پروتئین ها به اسیدهای آمینه کار می کند – ترکیباتی که به رشد و عملکرد صحیح بدن ما کمک می کنند.

۲- ویتامین B6 از سلامت قلب پشتیبانی می کند

ویتامین B6 با دو ویتامین B دیگر – B12 و اسید فولیک کار می کند تا سطح هموسیستئین را کاهش دهد.

هیپرهوموسیستئینمی هنگامی رخ می دهد که سطح بالایی از اسید آمینه هموسیستئین در خون وجود داشته باشد. مقادیر زیاد هموسیستئین می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی، سکته های مغزی و تصلب شرایین شود، بیماری که باعث جمع شدن پلاک در عروق می شود.

طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۵ در مجله تغذیه منتشر شد، هیپرهوموسیستئینمی می تواند در صورت کمبود ویتامین B6 در بدن رخ دهد. اما ، با سطح مناسب B6 در ترکیب با B12 و اسید فولیک (B9) ، سطح هموسیستئین می تواند تا یک سوم کاهش یابد. توجه به این نکته مهم است که با وجود کاهش سطح هموسیستئین ، بیماران تاثیری بر نتایج عروقی نمی بینند. بنابراین ، ویتامین های گروه B ممکن است نقش پیشگیرانه تری در سلامت قلب داشته باشند.

۳- ویتامین B6 باعث عملکرد سالم مغز می شود

افزایش سطح هموسیستئین همچنین می تواند زوال شناختی را تسریع کند. این جذب می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های عصبی مانند زوال عقل شود.

علاوه بر تنظیم سطح هموسیستئین ، B6 در سنتز انتقال دهنده های عصبی مهم – پیام رسان های شیمیایی مورد استفاده مغز و سیستم عصبی – نقش دارد.

۴- ویتامین B6 ممکن است به رفع حالت تهوع صبح کمک کند

در دوران بارداری، هر کسی که دچار تهوع صبحگاهی است، اغلب یک قرص ترکیبی از داکسی لامین – آنتی هیستامین – و ویتامین B6 برای او تجویز می شود.

۵-ویتامین B6 ممکن است تشنج را در نوزادان درمان کند

کودکانی که مبتلا به صرع وابسته به پیریدوکسین هستند (PDE) برای مادام العمر روزانه بین ۱۵ تا ۵۰۰ میلی گرم ویتامین B6 نیاز دارند. PDE یک بیماری نادر و ژنتیکی است که در طی چند روز پس از تولد اتفاق می افتد و با تشنج های قابل کنترل مشخص می شود. اما ویتامین B6 می تواند به کنترل وضعیت کمک کند.

۶- ویتامین B6 یک سیستم ایمنی سالم را پرورش می دهد

“B6 ارتباط سلول های” پیام رسان “به نام کموکین ها را بهبود می بخشد ، که سلول های سفید خون را به مناطق آلوده یا آسیب رسانده است. “کمبود ویتامین B6 می تواند رشد و تولید بازیگران اصلی سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد: لنفوسیت ها و آنتی بادی ها.”

۷- ویتامین B6 به جلوگیری از کم خونی کمک می کند

ویتامین B6 در تولید هموگلوبین نقش دارد – پروتئینی که سلول ها را با اکسیژن تأمین می کند.

سطح هموگلوبین کمتر از حد طبیعی یکی از دلایل کم خونی است، وضعیتی که با سطح پایین گلبول های قرمز مشخص می شود. گلبول های قرمز خون اکسیژن را به بدن منتقل می کنند، بنابراین بدون گلبول های قرمز کافی می توان احساس ضعف و خستگی کرد.

نظرات بسته شده است.