سامانه شاد و مشکلاتی که اکثر مردم با آن روبه‌رو هستند

یک نماینده مجلس به تشریح مشکلات سامانه شاد و مشکلاتی که اکثر مردم با آن روبه‌رو هستند، پرداخت.
سامانه شاد و مشکلاتی که اکثر مردم با آن روبه‌رو هستند
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان با توجه به استمرار آموزش مجازی دانش آموزان در سامانه شاد و محرومیت بسیاری از فرزندان خانواده‌ها به خاطر مشکلات مالی گفت: سال تحصیلی جدید با استمرار شیوع بیماری کرونا مواجه شده است و با توجه به اینکه مجبوریم به خاطر حفاظت از جان فرزندان مردم این مساله را به طور مجازی به پیش ببریم، اما این مساله با مشکلات مالی و فناوری و دانش تکنولوژی همراه است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید قبول کنیم که اکثریت مردم این امکانات را در اختیار ندارند که برای فرزندانشان گوشی، تبلت یا اینترنت پرسرعت تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای بسیاری از خانواده‌ها تهیه وسایل آموزشی و اتصال به اینترنت برای برخورداری از آموزه‌های معلمان کار راحتی نیست و اعتقاد دارم که در وهله اول باید اینترنت مورد استفاده از این سامانه رایگان باشد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در این زمینه نهایت مساعدت خود ر ا با خانواده دانش آموزان به کار بگیرد.
حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: از طرفی آموزش و پرورش هم باید مقدمات آموزش از راه دور را برای دانش آموزان فراهم کند و در اینجا باید تسهیلات کمکی در نظر گرفته شود تا خانواده‌ها بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در معیشت خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و در این شرایط واقعا برای آنان مقدور نیست که بتوانند هزینه معیشتی خود را برای خرید تبلت، گوشی یا اینترنت پرسرعت به کار گیرند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: من به طور قطعیت می‌دانم که نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه ما امکان خرید چنین فناوری‌ها و دستگاه‌هایی را ندارند و دولت باید فکر اساسی در این زمینه برای تسهیل آموزش و پرورش انجام دهد.
وی ادامه داد: دولت باید از منابع در اختیار دارد و تسهیلات کرونایی برای کمک به خانواده‌های دانش آموزان مناطق محروم استفاده کنند و یا بنگاه‌هایی را معرفی کنند که با قیمت پایین اقلام را تامین کنند در غیر اینصورت در زمینه آموزش از راه دور با مشکل مواجه می‌شویم و بسیاری از خانواده‌ها و دانش آموزان با مشکل مواجه می‌شوند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که آموزش از راه دور به کاهش کیفیت آموزش منجر شود، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته شاهد بودیم که بسیاری از دانش آموزان به خاطر آموزش از راه دور نتوانستند از آموزه‌های علمی به خوبی بهره‌مند شود در نتیجه این مساله نباید با مشکلات همراه شود.
حجت‌الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و آموزش و پرورش باید تسهیلاتی را به این منظور درنظر بگیرند و ما هم در مجلس هر کمکی را از دست ما بربیاد انجام می‌دهیم تا دولت مجاب شود با وجود همه مشکلات به این مساله رسیدگی کند چراکه مردم در این زمینه مستاصل هستند و مردم قدرت خرید اقلام فناوری را برای آموزش از طریق فناوری و تکنولوژی را ندارند.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.