بررسی شیوه های برگزاری مراسم محرم

5f1d1a7967118_2020-07-26_10-24

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم، گفت: برگزاری مراسم عزاداری در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است با تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته همراه باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم، گفت: برگزاری مراسم عزاداری در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است با تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته همراه باشد. اکنون پیشنهادها در زمینه شیوه‌های برگزاری در حال طرح است و همه این موارد با همکاری بین بخشی بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.
دکتر سیما سادات لاری درباره تصمیمات وزارت بهداشت در زمینه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، گفت: باید توجه کرد که مراسم عزاداری ماه محرم یکی از آیین‌های مذهبی و عاطفی است و همه مردم ایران دل در گرو عشق سید الشهدا (ع) دارند. البته برگزاری مراسم عزاداری در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است با تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته همراه باشد که این موارد عمدتا در زمینه رعایت بهداشت خواهد بود.
وی افزود: مواردی مانند رعایت فاصله گذاری فیزیکی، برگزاری مراسم در فضاهای سرباز، کوتاه شدن زمان مراسم و استفاده از ماسک از موارد قابل توجه در برگزاری مراسم عزاداری امسال خواهد بود.
لاری ادامه داد: تدوین پروتکل‌های مربوط به مراسم محرم به در حال انجام است و با توجه به شرایط خاص امسال از نظر شیوع ویروس کرونا باید این پروتکل‌ها با دقت و همکاری بین بخشی و البته توجه در زمینه برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین (ع) تدوین و ابلاغ شود.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: پس از تدوین این پروتکل‌های بهداشتی حتما در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: در عین حال امیدواریم مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر با ایمن‌ترین شیوه از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود. البته پیشنهادها در زمینه شیوه‌های برگزاری در حال طرح است و همه این موارد با همکاری بین بخشی بررسی شده و اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.