آیا پسران جذاب خوشبختی می‌آورند؟

5f1c26c9db23a_2020-07-25_17-04

مردانی که می‌توانند یک خانواده را خوشبخت کننده لزوماً جذاب و خوش‌سیما نیستند و افرادی که جذابیت و زیبایی کمتری دارند بیشتر برای تحقق خوشبختی خانواده و به خصوص شریک زندگی خواهند کوشید.

برخلاف آنچه که در فیلم‌های سینمایی طی سالیان دراز به تصویر کشیده شده است، مردانی که می‌توانند یک خانواده را خوشبخت کننده لزوماً جذاب و خوش‌سیما نیستند و افرادی که جذابیت و زیبایی کمتری دارند بیشتر برای تحقق خوشبختی خانواده و به خصوص شریک زندگی خواهند کوشید.

مجله آلمانی «Männersache» با استناد به تحقیقی که پژوهشگران دانشگاه فلوریدای آمریکا انجام دادند، نوشت: مردانی که جذابیت کمتر دارند می‌توانند شریک زندگی خود را بیشتر از مردان خوش‌سیما و جذاب خوشبخت کنند.

گروه تحقیقاتی دانشگاه فلوریدا در پژوهشی که روی نمونه آماری متشکل از ۱۱۳ زوج ۲۵ تا ۲۹ساله انجام داده به نتایج قابل توجهی در این زمینه رسیده است.

در این تحقیق که از طریق پرسشنامه و ارزیابی میزان جذابیت هر یک از زوجین نسبت به دیگری صورت گرفته مشخص شد زوج‌هایی که جذابیت‌شان با یکدیگر مساوی یا زن جذاب‌تر از مرد بوده زندگی خوشبخت‌تری داشته‌اند.

بر اساس این پژوهش، ظاهراً مردانی که جذابیت کمتری دارند تلاش بیشتری برای خوشبخت کردن همسران‌شان از خود نشان می‌دهند و این مساله هم از احساس یا نگرانی از دست دادن شریک زندگی نشأت می‌گیرد.

طبق نتایج تحقیقات دانشگاه فلوریدا، در مقابل زنانی که همسران‌شان را زیباتر و جذاب‌تر از خودشان انتخاب می‌کنند رفتارهای ناصحیحی همچون رژیم‌های بسیار سخت را در پیش می‌گیرند تا شوهرشان را برای خود حفظ کنند و این فشار به خودی خود کافی است تا باعث شود دیگر احساس خوشبختی نداشته باشند.

منبع: اعتمادآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.