رپورتاژ آگهی ، تاثیر گذار و پر فایده!
رپورتاژ آگهی چیست؟
یکی از روشهای تبلیغاتی جدید که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است رپورتاژ آگهی است. این نوع از تبلیغات در گذشته هم انجام میشد با این تفاوت که انتشار آن در روزنامهها، مجلات و بروشورها اتفاق میافتاد اما این روزها با گسترش استفاده از اینترنت، رپورتاژها به صورت یک پست در سایتهای مختلف منتشر میشوند.
اگر بخواهیم یک تعریف ساده از رپورتاژ داشته باشیم باید بگوییم که رپورتاژ آگهی در واقع نوعی گزارش بی طرفانه است که درباره یک موضوع، برند، محصول و … نوشته شده و در اختیار کاربران قرار میگیرد. تبلیغات معمولی فاقد اطلاعات سودمند برای کارمندان هستند، اما رپورتاژهای آگهی دارای نکات سودمند زیادی برای کاربران هستند و اطلاعات زیادی را در اختیارشان قرار میدهد به همین خاطر است که افراد در مقابل خواندن رپورتاژها واکنش مثبتی دارند و اغلب تا پایان آن را مطالعه میکنند. همچنین در رپورتاژهای آگهی میتوان از تصاویر، ویدئو کلیپ های جالب، نمودارها و … استفاده کرد تا انتقال مفهوم به کاربر بهتر انجام شود. همچنین شما باید حتما در ابتدا یا انتهای مطلب خود به این موضوع اشاره کنید که این مطلب یک رپورتاژ آگهی است. زیرا این موضوع از لحاظ اخلاقی مهم است و هم این که با جریمه گوگل مواجه نمیشوید. زیرا گوگل تاکید کرده است که اگر مطلبی را به صورت رپورتاژ آگهی در سایت خود منتشر میکنید حتما باید به رپورتاژ بودن آن در نوشته اشاره شود.
در نوشتن یک رپورتاژ آگهی همواره سعی کنید که آن را به صورت ساده و قابل فهم بنویسید. شما باید رپورتاژ خود را در سایت های معتبر قرار دهید اما چرا؟
چرا باید رپورتاژ آگهی را در سایت های معتبر و شاخص قرار دهیم؟
همانطور که پیشتر گفتیم انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش ها برای دیده شدن در فضای بزرگ مجازی است. در واقع رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری توضیحی درباره کسب و کار، محصول یا سایت شماست که به بیان نقاط مثبت و قوت آن میپردازد. هنگامی که شما رپورتاژ آگهی سفارش میدهید، تعدادی بک لینک نیز دریافت میکنید. یعنی با یک تیر دو نشان میزنید. علاوه بر این که با نوشتن یک محتوای مناسب باعث شناسانده شدن برند، محصول، سایت و کسب و کار خود به مخاطب میشوید، با دریافت چند بک لینک، رتبه شما در گوگل هم افزایش چشمگیری خواهد داشت. البته اگر رپورتاژ خود را در سایت های معروف و شناخته شده انجام دهید.
لینک سازی یکی از نکات بسیار مهم در بهینه سازی سایت است. یکی از نکاتی که در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی باید به آنها توجه کنیم، این است که صفحات هدف باید با انکرتکست های مناسب لینک شوند. همین موضوع سبب میشود که ربات های گوگل در حین خزیدن مطالب برای شما و وبسایت شما امتیاز در نظر بگیرند. البته این که شما باید از چه کلماتی برای لینک سازی استفاده کنید نیاز به تحقیق و توجه دارد.
چه کسی میتواند همه این کار ها را برای من انجام دهد؟
پروسه انتخاب موضوع برای رپورتاژ، نوشتن رپورتاژ اگهی، قرار دادن بک لینک، یافتن وبسایت های شاخص برای انتشار و تولید محتوای تخصصی و مناسب برای بهره گیری حد اکثری همه نیاز به داشتن تخصص دارند. به همین خاطر مجموعههایی به وجود آمدند که تمام این کارها را به صورت یکجا انجام میدهند. یکی از این سایتها رپورتاژ آگهی انیکا است.
پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید از رپورتاژ آگهی استفاده حداکثری داشته باشید، به صورتی که تاثیر مثبت و چشمگیری را بر سایت شما داشته باشد، بهتر است که انجام این کار را به شرکت ها و افراد متخصص بسپارید. به این دلیل که این سایت ها با برگزاری جلساتی با مدیران کسب و کارها، هدف آنان را مشخص کرده و آن ها را در زمینه تبلیغات به وسیله رپورتاژ راهنمایی میکنند.
همانطور که پیشتر گفتیم شما باید فرایند انتشار رپورتاژ آگهی را با دقت زیاد انجام دهید. زیرا ممکن است برخی از وبسایت ها با کلاهبرداری لینک های شما را از حالت فالو به نوفالو تغییر دهند. لذا باید شما به طریقی این کار را انجام دهید که از صحت آن مطمئن باشید. شما باید انتشار رپورتاژ خبری را با استفاده از مجموعههای مخصوص این کار انجام دهید تا علاوه بر نظارت کامل بر پروسه انتشار رپورتاژ، از مزایا و تخفیفات آن هم بهره مند شوید.