آیا عطر ریلکس واقعا کشنده است؟

در همین زمینه واکنش پزشکیان به اظهارات نماینده اصفهان در مورد کسر جریمه بی حجابی از… ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ وزارت کشور درباره این شناسنامه ها توضیح قانع کننده بدهد ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونتهای غذا و داروی دانشگاهها اطلاع میدهیم تا موارد مشکوک را مورد […]

برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونتهای غذا و داروی دانشگاهها اطلاع میدهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح عرضه جمع آوری کنند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مطالبی که در اخبار رسمی و غیر رسمی در خصوص عطری بنام “ریلکس” که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می شود، گفت: برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح عرضه جمع آوری خواهد شد.
به گزارش بهداشت نیوز، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مطالبی که در اخبار رسمی و غیر رسمی در خصوص عطری بنام “ریلکس” که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می شود و در بازارهای برخی کشور های عربی از جمله عراق بفروش میرسد گفت: اگر چه انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود ۶ سال پیش نیز در باره عطری اسراییلی  به نام Lovely که از کربلا به کشور آورده می شد نیز مطرح بوده است.
دکتر مصطفی اسماعیلی با اشاره به عدم صدور مجوز  برای عطری تحت این نام و حتی مشابه آن در کشور تصریح کرد: برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونتهای غذا و داروی دانشگاهها اطلاع میدهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح عرضه جمع آوری کنند.
وی درباره دلایل و چگونگی آسیب رسانی این فراورده آرایشی عنوان کرد: تنها مطلب جدی که در اینباره وجود دارد هشدار وزارت بهداشت مصر و دستور جمع آوری آن است؛ اما اگر ما بخواهیم صحت و سقم موضوع را بدرستی بررسی کنیم لازم است محتوای آنرا مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن کسب اطلاع نمائیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوزش را شفارس دهیم.
دکتر اسماعیلی همچنین به مردمی که قصد مسافرت به کشورهایی مثل مصر، سودان، لبنان، بحرین و بویژه عراق را دارند؛ توصیه کرد: بدون دامن زدن به تشویش و نگرانیهای بیش از حد از خطر احتمالی پیشگیری کنند و ان اینکه در گام نخست از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطرها اجتناب نموده و در طول مسافرت با ماسک تردد نمایند.
وی در پایان،  شستشو صورت بویژه بینی و چشمها را با آب، بعنوان راهکاری دانست که در صورت بروز مشکلات از طریق فراورده هایی مثل عطر  می تواند راهگشا باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.