فیلم عروسی دختر شمخانی؛ هجمه شبکههای اجتماعی به روایت آمار
به گزارش رسا نشر، آمار و ارقام حکایت از آن دارد که در گوگل، عبارت «عروسی دختر شمخانی» و موارد مشابه، بیش از صد هزار بار در یک روز جستجو شدهاند و تنها پس از نام ناصر تقوایی، جایگاه دوم پرجستجوی گوگل را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در توئیتر، بیش از ۵۴ هزار توییت و ریتوییت با ۴۴۲ هزار لایک و ۱۴.۵ میلیون بازدید مرتبط با این مراسم ثبت شده است؛ رقمی که دو برابر واکنشهای به درگذشت ناصر تقوایی است.
در تلگرام نیز، اخبار و مطالب مربوط به عروسی دختر شمخانی، ۲۶ میلیون بازدید در مجموع کانالها داشته است. اگرچه در اینستاگرام، درگذشت ناصر تقوایی همچنان پیشتاز است و بیش از ۱۸۰ میلیون بازدید داشته، اما در پلتفرم ایتا، واکنشها به عروسی دختر شمخانی با بیش از ۴ میلیون بازدید، چهار برابر بیشتر از اخبار مربوط به تقوایی بوده است. این تفاوت چشمگیر، نشاندهنده پویایی و سرعت انتشار اخبار در این شبکههای اجتماعی است.
قیمت لحظه ای طلا، سکه و ارز
البته، باید در نظر داشت که در مقایسه این آمار، یک هفته از درگذشت ناصر تقوایی میگذرد، در حالی که ویدئوهای عروسی دختر شمخانی تنها دو روز است که منتشر شدهاند. به همین دلیل، انتظار میرود آمار مربوط به عروسی در روزهای آتی با افزایش چشمگیری مواجه شود. تحلیلگران شبکههای اجتماعی در حال بررسی الگوهای بازنشر توییتها نیز هستند که نتایج آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد.
در مجموع، دادهها نشان میدهند که این مراسم، در هفته جاری به یکی از دو موضوع اصلی مورد توجه افکار عمومی تبدیل شده و فراتر از درگذشت هنرمند نامی، بر ذهنیت مخاطبان تاثیرگذار بوده. این جریانی که همزمان با بحثهای سیاسی و اجتماعی، در بطن خود پیامدهای قابل تأملی را جای داده است.
اینکه آیا این حجم از توجه رسانهای و اجتماعی، صرفا بازتابی از کنجکاوی عمومی است یا نشانگر مسائل عمیقتری در جامعه، سوالی است که پاسخ آن در گذر زمان و با بررسی دقیقتر رفتارهای اجتماعی آشکار خواهد شد. به نظر میرسد در دوران حاضر، مرز بین حریم خصوصی افراد و فضای عمومی بهطور فزایندهای در حال محوشدن است و این موضوع، میتواند تأثیرات بلندمدتی بر روابط اجتماعی و فرهنگی در جامعه به جای بگذارد.
نظرات (0)
در حال بارگذاری نظرات...