بنیانگذار فیسبوک می‌خواهد ماهانه ۵۰۰ دلار به ۹۰ میلیون آمریکایی بدهد

پایگاه خبری رسا نشر، به گزارش دیجیاتو- اخیراً یکی از بنیانگذاران شبکه اجتماعی فیسبوک و پروژه امنیت اقتصادی، طرحی پیشنهاد داده که به باور وی می‌تواند مشکل نابرابری حقوق را برطرف کند. این سیستم بر این اساس طراحی خواهد شد که برای همه افراد حاضر در جامعه درآمدی استاندارد در نظر گرفته شده و این […]

پایگاه خبری رسا نشر، به گزارش دیجیاتو- اخیراً یکی از بنیانگذاران شبکه اجتماعی فیسبوک و پروژه امنیت اقتصادی، طرحی پیشنهاد داده که به باور وی می‌تواند مشکل نابرابری حقوق را برطرف کند. این سیستم بر این اساس طراحی خواهد شد که برای همه افراد حاضر در جامعه درآمدی استاندارد در نظر گرفته شده و این درآمد از مالیات اقلیت یک درصدی ثروتمندان آمریکا کسر گردد.

«کریس هیوز» که یکی از اولین افراد تاثیرگذار در فیسبوک بود، صبح روز گذشته طرحی درباره‌ی مبارزه با نابرابری حقوق پیشنهاد نمود و پیرامون چگونگی تامین بودجه برای این پروژه توضیحاتی ارائه داد.

او می‌خواهد به هر آمریکایی که حقوقی کمتر از پنجاه هزار دلار در سال (معادل دویست و بیست و پنج میلیون تومان) دریافت می‌کند، ماهانه پانصد دلار (معادل دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان) تقدیم کند. هیوز ادعا می‌کند که ۹۰ میلیون نفر آمریکایی از این پروژه سود خواهند برد و می‌گوید:

میدانیم که وقتی مردم حجم مطلوبی از پول را دریافت می‌کنند قادرند از آن هوشمندانه استفاده کنند. بچه‌های آنها بیشتر در مدرسه می‌مانند، سلامتشان بهتر می‌شود و خوشحال تر از قبل زندگی می‌کنند. از این رو می‌خواهیم از قدرت و ثروتمان برای متعادل کردن اقتصاد بهره گرفته و موقعیت‌های خوبی برای عموم مردم فراهم آوریم.

هیوز قصد دارد برای تامین هزینه این پروژه، مالیات اقلیت یک درصدی ثروتمندان آمریکا را به پنجاه درصد برساند که طبق آن، ثروتمندان مجبور خواهند بود نیمی از درآمد خود را به دولت بدهند.

در صورت قطعی شدن این طرح پیشنهادی، نرخ مالیات اقلیت یک درصد به بالاترین حد خود در تاریخ خواهد رسید. هرچند این مقدار اکنون نیز کم نبوده و به گزارش مؤسسه‌ی مالیات و سیاست‌های اقتصادی، ثروتمندان آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی تقریباً ۳۴ درصد از درآمد خود را تحت عنوان مالیات به دولت داده‌اند.

به باور هیوز این پروژه که احتمالا ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، می‌تواند بسیاری از مشکلات اقشار کم درآمد را حل کرده و در مسائل اجتماعی زیادی تاثیر بگذارد. به گفته‌ی او بهتر است مالیات گرفته شده از شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان در راستای بهبود وضعیت کارگران آمریکا صرف شود چرا که طی ده سال گذشته فکری به حالشان نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.