خروپف، زنگ خطری برای فشار خون بالا

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب خروپف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.

خروپف، زنگ خطری برای فشار خون بالا

تحقیقات محققان استرالیایی ارتباط بین خروپف و افزایش فشار خون را نشان می دهد.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، تحقیقات محققان استرالیایی ارتباط بین خروپف و افزایش فشار خون را نشان می‌دهد.

بر اساس مطالعه دانشمندان علوم خواب از دانشگاه فلیندرز در استرالیای جنوبی، افرادی که همواره در شب خروپف می‌کنند بیشتر در معرض فشار خون بالا و فشار خون بالا کنترل نشده هستند.

پرفشاری خون زمانی رخ می‌دهد که فشار در رگ‌های خونی فرد بیش از حد بالا باشد. می‌تواند آسیب جدی به قلب وارد کند و منجر به حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و بیماری قلبی شود.

فشار خون بر حسب میلی متر جیوه (mmHg) به صورت دو عدد مانند ۱۲۰/۸۰ ثبت می‌شود. عدد اول- فشار خون سیستولیک- فشار در شریان‌ها را هنگامی که قلب خون را پمپ می‌کند و دومی- فشار خون دیاستولیک- فشاری را که قلب قبل از ضربان بعدی شل می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند.

این مطالعه نشان داد که ۱۵ درصد از ۱۲۲۸۷ شرکت‌کننده به‌طور میانگین بیش از ۲۰ درصد از شب را در یک دوره نظارتی شش ماهه خروپف می‌کردند و آن‌هایی که سطح خروپف بالایی داشتند، ۳.۸ میلی‌متر جیوه فشار خون سیستولیک و ۴.۵ میلی‌متر جیوه فشار خون دیاستولیک بالاتری نسبت به شرکت کنندگانی که خروپف نمی‌کردند داشتند.

«باستین لچات»، نویسنده ارشد این تحقیق از کالج پزشکی و بهداشت عمومی در دانشگاه فلیندرز، گفت: «برای اولین بار، می‌توانیم به طور عینی بگوییم که ارتباط قابل توجهی بین خروپف منظم شبانه و فشار خون بالا وجود دارد.»

این نتایج بر اهمیت در نظر گرفتن خروپف به عنوان عاملی در مراقبت‌های بهداشتی و درمان مسائل مربوط به خواب، به ویژه در زمینه مدیریت فشار خون بالا تاکید می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که ۱.۲۸ میلیارد بزرگسال ۳۰ تا ۷۹ ساله در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و ۴۶ درصد از بزرگسالان مبتلا به فشار خون از ابتلاء به این بیماری اطلاعی ندارند.

نظرات بسته شده است.