مرگ همستر کامبت، واقعیت یا یک دروغ کثیف!!

یک خبر باعث شد تا کاربران میلیونی همستر کامبت نگران شوند. آیا همستر لیست می شود؟ یا در نهایت اسکم خواهد شد؟

مرگ همستر کامبت

پایگاه خبری رسا نشر – مهدی سوری: همستر کامبت یکی از بزرگترین بازی‌های وب تلگرامی است که پس از نات کوین وارد بازار بازی‌های کریپتویی-تلگرامی شد. تفاوت این بازی با نات کوین و بازی‌های مشابه و همچنین سرخوردگی یا پشیمانی جاماندگان از نات کوین باعث شده افراد بسیاری این اپ تلگرامی را به امید جبران ضرر عدم اعتماد به نات کوین بازی کنند. اکنون اما یک کانال تلگرامی متعلق به مالک یک بازی دیگر مشابه به نام پیکسل در پستی اعلام کرده است که همستر اسکم (کلاهبرداری) شده و هرگز لیست نخواهد شد. کاربر الکس مدعی شده مالکان همستر با شرکا و سرمایه‌گذاران به مشکل خورده‌اند و قرار است تیم سرمایه‌گذاری از این پروژه رمزارزی شکایت کنند. بنابراین منتظر لیست شدن همستر کامبت نباشید.

مرگ همستر کامبت، واقعیت یا یک دروغ کثیف!!

رویای رسیدن به توکن‌های همستر کامبت در واقع یکی دو ماهی است که کمرنگ شده و روز به روز بر ناامیدی بازیکنان این برنامه تلگرامی افزوده می‌شود. بازی‌ای که قرار بود اوایل جولای یعنی ۱۳ تیر ۱۴۰۳ لیست شود، اما با تغییر برنامه‌ها و افزودن بخش‌های سردرگم‌کننده به بازی تاکنون روند لیست شدن این توکن را به تأخیر انداخته است. همستر در واقع پس از دیدن سود میلیون دلاری یوتیوب تپ سواپ، پروژه مشابهی که همین وضعیت را دارد، با تغییر روند بازی و کش دادن آن مخاطبان را به سمت یوتیوب هل داد تا از بازدیدها پول بیشتری به جیب بزند. اما به این راضی نشدند و به تازگی بخش دیگری به نام کلید را اضافه کردند. کاربران برای دریافت کلید مجبورند بازی‌های اندرویدی بی‌سروته و پر از تبلیغات را بازی کنند تا شاید یک کلید بگیرند. ترس و شک اهمیت سکه یا پروفیت کم بود، حالا غصه گرفتن کلید هم به آن اضافه شده است.

پروژه‌ای پرقدرت که رکورددار بیشترین عضو در بازی، کانال تلگرام و یوتیوب است، حالا دچار مشکل شده است. چند وقت پیش در یک پست اعلام کرد که به همه توکن خواهد داد و مراحل در حال انجام است. کار سنگین است و ۲۵۰ میلیون کاربر داریم. در واقع این ۲۵۰ میلیون کاربر واقعیت ندارد. من به تنهایی ۶ اکانت دارم و این یعنی به طور میانگین هر کاربر می‌تواند ۴ اکانت داشته باشد و در نهایت همستر رکورد ۱۰۰ میلیون کاربر واقعی را هم نمی‌تواند ثابت کند. حالا هر چقدر کاربر هم که باشد، فعلاً با این خبرها که نه تکذیب شدند و نه تأیید، پروژه همستر روی هواست. با اینکه روند فعالیت آن همچنان مانند روزهای قبل است. خیلی‌ها معتقدند این خبر دروغ بزرگ و کثیف مدیر بازی پیکسل است که به دنبال محبوب کردن این بازی و تخریب همستر بوده است. در واقع بلاتکلیفی کاربران، بدعهدی همستر و نداشتن یک نقشه راه مناسب باعث شده تا این فرد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. نکته جالب بازتاب این خبر در میان رسانه ها، به خصوص رسانه ها و واینرهای ایرانی است. یک بررسی ساده نشان می دهد، رسانه ها و افرادی که به این خبر بازتاب داده اند، در واقع اکثراً همانهایی هستند که به نات کوین بد بین بودند و در اوایل شروع بازی همستر نیز واکنش منفی زیادی نشان دادند. و حالا بر اساس این خبر غیر مستند، در صدد تخریب منتقدان خود برآمده اند و تلاش می کنند بگویند “دیدید همستر کلاهبرداری بود و سرانجام نداشت. ما که گفته بودیم و …”.

همستر کامبت، تپ سواپ، دات کوین و یس کوین پروژه‌های قدیمی‌تری هستند که در صورت تداوم روند فعلی، به زودی دچار ریزش شده و منجر به بی‌اعتمادی کاربران به این نوع بازی‌ها و پیام‌رسان تلگرام می‌شوند. چراکه تلگرام با دادن تیک آبی به این برنامه‌ها در واقع تضمین کرده که برنامه اسکم نیست! و پاول دوروف نیز باید خیلی صریح و قاطع پیگیر این اپ‌ها باشد. اگر همستر لیست نشود قطعاً خاطره خوش کسب درآمد از تلگرام و نات کوین خراب خواهد شد و کام بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر همستر تلخ می‌گردد. البته در چند روز آینده پروژه بسیار قوی داگز لیست می‌شود و شاید بتواند به طور موقت اعتماد رفته را بازگرداند.

منبع رسا نشر
از طريق مهدی سوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.