احتمالاً آیفون ۱۸ نسخه ۲ ترابایتی هم دارد

گزارش‌های اخیر که در مورد پیشرفت فناوری در حافظه‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند منتشر شده نشان می‌دهد اپل قصد دارد در آیفون ۱۸ از ظرفیت‌های بیشتر از جمله نسخه ۲ ترابایتی استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارشی که اخیراً در مورد پیشرفت فناوری در حافظه‌های به کار رفته […]

احتمالاً آیفون ۱۸ نسخه ۲ ترابایتی هم دارد

گزارش‌های اخیر که در مورد پیشرفت فناوری در حافظه‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند منتشر شده نشان می‌دهد اپل قصد دارد در آیفون ۱۸ از ظرفیت‌های بیشتر از جمله نسخه ۲ ترابایتی استفاده کند.

به گزارش  تکنا، گزارشی که اخیراً در مورد پیشرفت فناوری در حافظه‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند به اشتراک گذاشته شد نشان می‌دهد احتمالاً در سال ۲۰۲۶ حافظه‌های دو ترابایتی در محصولات اپل به کار گرفته خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد آیفون ۱۸ اولین محصولی است که حافظه‌های جدید را عرضه می‌کند.

یک موسسه تایوانی به نام TrendForce اخیراً گزارشی در این مورد منتشر کرده است که در آن اعلام شد اپل تا سال ۲۰۲۶ از آیفون ۲ ترابایتی از نوع ۴ سلولی رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر گوشی‌های کنونی اپل دارای تراشه‌های حافظه سه سلولی هستند و حداکثر با ظرفیت یک ترابایت عرضه شدند. به کارگیری نسل جدید حافظه‌ها باعث افزایش چگالی ذخیره سازی در همان ابعاد قبلی خواهد شد. در نهایت نیز می‌تواند به افزایش حجم نهایی کمک کند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد احتمال اضافه شدن حافظه های پیشرفته‌تر ۴ سلولی در مدل‌های یک ترابایتی آیفون ۱۶ پرو و پرومکس منتشر شده بود. حافظه‌های سه سلولی دارای قیمت بالاتری بوده، پایداری و سرعت بیشتری را نیز ارائه می‌کنند. در حالی که حافظه‌های چهار سلولی پایداری و عمر کمتری داشته و قیمت آنها نیز ارزان‌تر است. این موضوع می‌تواند یکی از نگرانی‌ها در زمان استفاده از این حافظه در آیفون‌ها باشد. بنابراین در صورت به کارگیری در آیفون‌ها می‌تواند باعث عملکرد پایین یا مشکلات بلند مدت در این نوع گوشی‌ها شود.

این موسسه تایوانی در گزارش خود عنوان کرد نسل خاصی از آیفون برای ارائه حافظه دو ترابایتی استفاده خواهد شد. البته هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. بنابراین احتمال دارد این نسخه در آیفون ۱۶ یا ۱۷ نیز عرضه شود. در حال حاضر دیگر تولید کنندگان مانند آنر و هواوی نیز قصد دارند به سراغ این نوع حافظه‌ها رفته و گوشی‌هایی مجهز به حافظه‌های بیشتر در سال ۲۰۲۵ عرضه کنند.

نظرات بسته شده است.