شارژ کپسول آتش نشانی بیوورسال و نکات مهم

شارژ کپسول آتش نشانی توسط کارگاه های کوچک و بزرگ انجام می شود. اما کیفیت و کارایی پس از شارژ هر یک متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات شارژ کپسول آتش نشانی و کپسول بیوورسال آشنا کنیم.

شارژ کپسول آتش نشانی بیوورسال و نکات مهم

تمامی کپسول های آتش نشانی بصورت دوره ای بایستی شارژ شوند، اما با چه مواد و روشی انجام شوند متفاوت خواهد بود. قبل از هر اقدامی باید از نوع و وزن کپسول خود اطمینان داشته باشید. بر روی کپسول ها هم لیبل خود سیلندر و هم کارت شارژ آن، وزن و نوع کپسول نوشته شده است. در غیر اینصورت ما در زیر توضیحاتی در مورد انواع کپسول آتش نشانی می دهیم که از نظر ظاهری هم بتوانید تشخیص دهید.

جهت خرید و یا شارژ کپسول آتش نشانی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۹۷۱۲۹۵ و ۰۲۱۳۶۶۵۹۰۲۴ تماس بگیرید.

انواع کپسول آتش نشانی

عموما کپسول های آتش نشانی به چهار دسته کلی تقسیم می شوند. این تقسیم بندی از نظر نوع مواد تشکیل دهنده انجام شده است.

  1. کپسول آتش نشانی پودر و گاز : این نوع به رنگ قرمز و دارای مانومتر هستند. مواد تشکیل دهنده آنها پودر آتش نشانی به همراه گاز ازت می باشد. وزن های موجود درون بازار از ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۶ و ۱۲ و ۲۵ و ۵۰ کیلوگرم هستند. وزن های ۲۵ و ۵۰ کیلوگرم چرخ دارند و به راحتی قابل حمل می باشند. مناسب حریق های گروه B و C هستند.
  2. کپسول آتش نشانی CO2 : این نوع کپسول ها به زنگ قرمز و فاقد مانومتر یا درجه می باشند. بدنه آن بصورت یک تکه ساخته می شود و فاقد هرگونه جوش هستند. مواد تشکیل دهنده آن گاز دی اکسید کربن یا همان Co2 است. در وزن های ۲ و ۳ و ۴ و ۶ و ۱۲ و ۳۰ در بازار موجود می باشند. وزن های ۱۲ و ۳۰ کیلوگرم آنها چرخدار هستند. و مناسب حریق های برقی می باشند.
  3. کپسول آتش نشانی آب وگاز : این نوع کپسول ها همانند کپسول پودر و گاز هستند اما به رنگ آبی ساخته می شوند. در ضمن درجه هم نیز دارند. مواد تشکیل دهنده آن از آب و گاز ازت و ماده آتش نشانی فوم می باشد. در وزن های ۱۰ و ۲۵ و ۵۰ لیتری موجود هستند و وزن ۲۵ و ۵۰ لیتری آن چرخدار هستند. مناسب حریق هایی هست گه درون سوز هستند مانند چوب و کارتن.
  4. کپسول آتش نشانی بیوورسال : این نوع کپسول از مواد خارجی که بصورت مایع می باشد و دوستدار محیط زیست است تشکیل شده است. رنگ سیلندر آن سبز و دارای مانومتر می باشد. برند های ایرانی و خارجی این محصول در بازار موجود است و عموما برای تمامی حریق ها بجز برق کاربرد دارد.

خب حالا که انواع کپسول ها شناختیم روش شارژ را به اختصار توضیح می دهیم. ابتدا بایستی مواد قبلی از درون سیلندر بطور کامل خارج گردد پس از آن با مواد جدید و استاندارد پر شود. پس از تعویض واشر ها و سرویس شیر، کپسول آماده تزریق گاز ازت می شود. پس از آن سیندر برای تست نشتی درون تشت پر از آب قرار داده می شود و پس از اتمام تست کارت شارژ و پلمپ انجام می شود. حالا آماده استفاده می باشد.

کپسول آتش نشانی بیوورسال چیست ؟

نوع جدیدی از کپسول ها ابداع شدند که بنام بیوورسال نام گرفتند. کپسول های آتش نشانی bioversal با ماده ای به همین نام دردون بازار جای خوبی را از آن خود کردند. این کپسول ها بر خلاف دیگر کپسول ها که نیاز به یکسال شارژ دارند، با یکبار شارژ به مدت ۵ سال اعتبار خواهند داشت.

شارژ کپسول آتش نشانی بیوورسال و نکات مهم

این محصول دوستدار محیط زیست است و برای تمامی حریق ها بجز برق کابرد دارد. همانطور که گفته شد کپسول آتش نشانی بیوورسال به زرنگ سبز می باشد و دارای مانومتر است.

جهت خرید و یا شارژ کپسول آتش نشانی می توانید با شماره

۰۹۱۲۰۹۷۱۲۹۵

۰۲۱۳۶۶۵۹۰۲۴

تماس بگیرید.

کلیپ آموزشی شارژ کپسول آتش نشانی در ادامه آورده شده است.

نظرات بسته شده است.