پوتین قرنطینه در روسیه را ۱۱ روز دیگر تمدید کرد

رئیس جمهوری روسیه با اعلام اینکه با پایان یافتن ماه جاری میلادی قرنطینه روسیه به دلیل کرونا تمام نمی‌شود، اعلام کرد: روسیه تا یازدهمین روز ماه بعد تعطیل خواهد بود.
به گزارش ایرنا؛ ولادیمیر پوتین در نشست ویدئویی با سران مناطق روسیه گفت: از اول تا ۱۱ ماه می (۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه) در روسیه تعطیل عمومی اعلام می‌شود.
گفتنی است، به دستور پوتین از روز دوم ماه آوریل تا ۳۰ ماه آوریل (روز پنجشنبه) تعطیل عمومی در راستای مقابله با شیوع کرونا اعلام شده بود.
رئیس جمهوری روسیه همچنین دولت روسیه را موظف کرد که مجموعه‌ای از تدابیر برای بهبودی وضع اقتصاد و حمایت از اقشار آسیب پذیر این کشور اتخاذ کند.
پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: ما توانستیم اپیدمی کرونا را متوقف کنیم و این نتیجه کار گروهی همه و کادر پزشکی بود اما نباید فکر کنیم همه چیز تمام شده است.
به گفته وی، وضعیت کرونا بسیار دشوار و ریسک مرگ بسیار بالا است و این مربوط به هر نفر می شود و این نشان می دهد که ما باید با هم بر این مشکل چیره شویم.
رئیس جمهوری روسیه گفت: باید کاری کنیم که موج اپیدمی کرونا ازبین برود. هر قدر قرنطینه از طرف مردم بیشتر رعایت شود زودتر کرونا از بین خواهد رفت.
وی همچنین گفت که روسیه توانست امکانات صنعتی را برای مقابله با کرونا منسجم کند.
به گفته پوتین، تولید دستگاه‌های تهویه شش‌ها به دوهزار و ۵۰۰ دستگاه در ماه رسیده است. تولید ماسک طبی هم از ۸۰۰ هزار ماسک در روز به دو میلیون و۵۰۰ هزار عدد افزایش یافته است.
رئیس جمهوری روسیه همچنین درباره تست های کرونا گفت که ۱۰ برابر افزایش یافته و روزانه ۳۵۰ هزار تست در روز انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین کمتر از یک ماه قبل اعلام کرد که طرح قرنطینه یا به گفته روس‌ها خود انزوایی خانگی برای حفاظت از مردم به اجرا درخواهد آمد و تا پایان ماه آوریل ادامه می یابد و در صورتی که دولت متوجه شود روند بیماری رو به کاهش است امکان برداشته شدن محدودیت ها وجود دارد.
با این وجود، آمار مبتلایان به کرونا در روسیه هر روز بیشتر شد به شکلی که اکنون روزانه بیش از شش هزار نفر در پهناورترین کشور جهان به کرونا مبتلا می‌شوند و روسیه در بسیاری از روزها رکورددار بیشترین ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته از نظر سازمان بهداشت جهانی است.
تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور اکنون از چین و ایران هم فراتر رفته است.
بیش از نیمی از مبتلایان هم افرادی هستند که در مسکو پایتخت روسیه زندگی می‌کنند.
تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از ۹۳ هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است و تاکنون بیش از ۸۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از روز ۲۵ فروردین ماه خروج ساکنان پایتخت بدون دریافت مجوز الکترونیکی ممنوع شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.