اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، این مقاله برای شماست!

اغلب افراد تصور می‌کنند مهاجرت فرایندی پیچیده، سخت و دست‌نیافتنی است. با توجه به تغییرات دائمی قوانین مهاجرتی این تصور تا حدودی درست به‌نظر می‌رسد. اگر مقصد مناسبی برای مهاجرت انتخاب کنید با ارسال به‌موقع تمام اسناد، شانس بالایی برای دریافت ویزا خواهید داشت. بهره‌مندی از تخصص وکیل مهاجرت به آلمان بزرگ‌ترین برگ برنده برای موفقیت در این مسیر خواهد بود.

وکیل مهاجرت به آلمان

وظایف وکیل مهاجرت در قبال موکل خود

بار‌ها با این سوال روبرو می‌شویم که آیا استفاده از وکیل مهاجرت ضروری است؟ بدون تردید پاسخ ما به این سؤال مثبت خواهد بود. یک متقاضی حتی با بررسی انواع سایت‌ها نمی‌تواند به‌تنهایی اطلاعات کافی درباره مدارک، زمان ارسال، هزینه ویزا، سرمایه موردنیاز و انواع روش‌های مهاجرتی پیدا کند.

وکیل مهاجرت از ارتباطات بسیار قوی برخوردار است که مسیر موفقیت را هموار و کوتاه می‌کند. اما یک وکیل مجرب چه وظایفی در قبال موکل خود دارد؟ وکیل مهاجرت باید با دلسوزی به تمام صحبت‌های موکل خود گوش دهد.

مشاوره‌های لازم برای انتخاب بهترین برنامه مهارت را انجام دهد. از ابزار مناسب برای کاهش استرس متقاضی برای شرکت در مصاحبه حضوری استفاده کند. لیست کاملی از تمام اسناد و مدارک موردنیاز در اختیار موکل قرار دهد.

تمام تلاش خود را برای تعیین بهترین زمان برای مصاحبه به‌کار بگیرد. از ارتباطات و دانش خود برای موفقیت متقاضی در این مسیر استفاده کند. ضمن آنکه در صورت ریجکت‌شدن درخواست یا بروز مشکل از تکنیک‌های مناسب برای حل مسأله و افزایش شانس دریافت ویزا بهره ببرد.

مشاوره تخصصی مهاجرت

چه نکاتی به وکیل مهاجرت بگوییم

اگر تصمیم شما برای مهاجرت به آلمان جدی است باید دقت فراوانی در انتخاب یک وکیل مهاجرتی داشته باشید. بدون استفاده از راهنمایی یک وکیل مجرب موفقیت ممکن نخواهد بود. با جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز وکیل، جلسه مشاوره شما مفیدتر خواهد بود. مهم‌ترین مواردی که باید با وکیل مهاجرت به آلمان درمیان بگذارید شامل موارد زیر است:

توضیح دقیق درباره هدف شما از مهاجرت

دلایل مختلفی وجود دارد که مهاجرت به کشور دیگر و تحمل غربت را توجیه می‌کند. اهداف تحصیلی، دستیابی به رفاه اجتماعی، تحصیل دانشگاه‌های برتر دنیا، اشتغال در جامعه‌ای پویا و دارای اقتصاد در حال رشد مهم‌ترین دلایل برای مهاجرت هستند.

دولت‌ها نیز در تدوین قوانین مهاجرتی به این موارد توجه داشته‌اند. پس، برای انتخاب بهترین برنامه برای کاهش زمان دریافت ویزا باید اطلاعات دقیقی درباره هدف و انگیزه اصلی خود درباره مهارت به وکیل بدهید.

صحبت با وکیل مهاجرت به آلمان درباره استرس‌ها

زندگی در کشوری که با فرهنگ و زبان آن‌ها بیگانه هستید بسیار چالش‌برانگیز است. کاملا طبیعی خواهد بود که قبل از سفر با ترس و دلهره‌های مختلفی روبرو شوید. درباره هر چیزی که ذهن شما را درگیر می‌کند با وکیل خود صحبت کنید.

اگر درباره از دست‌دادن شغل خود و چگونگی یافتن شغل مناسب نگران هستید حتما این مورد را به وکیل مهاجرت به آلمان بگویید. درباره ترس از دست‌دادن دوستان، سختی پیداکردن دوست مناسب در غربت یا دغدغه‌های اقامت دائم در آلمان و عدم بازگشت به ایران نیز با او صحبت کنید.

مقدار سرمایه

در اغلب برنامه‌های مهاجرتی اثبات تمکن مالی ضروری است. البته، میزان سرمایه موردنیاز برنامه‌های مهاجرتی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. برای انتخاب مناسب‌ترین روش مهاجرت باید لیست کاملی از دارایی خود را در اختیار وکیل قرار دهید.

اطلاعاتی درباره بودجه برای خرید یا اجاره خانه، تامین هزینه‌های زندگی و تحصیلی نیز سایر مواردی هستند که باید وکیل مهاجرت به آلمان از آن اطلاع داشته باشد.

سابقه کاری

دریافت پیشنهاد شغلی برای اخذ ویزای کاری آلمان و مهاجرت از این طریق ضروری است. دولت آلمان تنها به کارگران یا متخصصان بین‌المللی دارای تجربه کاری کافی، اجازه ورود به این کشور را می‌دهد. پس، با ارائه مدارک معتبر، اطلاعات دقیقی درباره سابقه کاری، بیمه و گواهینامه‌های خود به وکیل‌تان بدهید.

چه سوالاتی در جلسه مشاوره از وکیل مهاجرت به آلمان بپرسیم؟

بعد از اینکه اطلاعات کاملی درباره هدف و سرمایه خود به وکیل دادید نوبت به بررسی روند دریافت ویزا می‌رسد. باید درباره انواع روش‌های مهاجرت و میزان سرمایه موردنیاز برای موفقیت در هر مسیر سوال بپرسید.

اطلاعات کافی درباره هزینه زندگی، آداب‌ورسوم، میزان تسلط به زبان آلمانی، سیستم حمل‌ونقل، میزان مالیات و نحوه پرداخت آن و شرایط جذب به بازار کار به‌دست آورید. سایر مواردی که باید در جلسه مشاوره روی آن متمرکز شوید عبارت است از:

مدت زمان بررسی درخواست ویزا

زمان لازم برای بررسی درخواست متقاضی به نوع روش مهاجرت او وابسته است. اما، برای پیشگیری از استرس باید درباره زمان رسیدگی به پرونده خود اطلاعات کافی داشته باشید. در برخی موارد رسیدگی به درخواست متقاضیان تا چهار سال طول می‌کشد. تنها یک وکیل مهاجرت به آلمان بسیار کاربلد قادر به کاهش زمان رسیدگی به پرونده خواهد بود.

صحبت درباره شانس موفقیت در پرونده

عوامل مختلفی مانند سن، میزان تحصیلات، تمکن مالی، بیمه و سابقه کار در موفقیت متقاضی برای مهاجرت نقش مهمی دارند. یک وکیل مهاجرت در عمر کاری خود پرونده‌های فراوانی مشابه شما داشته است. پس، اطلاعات او در بررسی شانس موفقیت شما مفید خواهد بود. به‌علاوه، او می‌تواند ابزاری مناسب برای افزایش احتمال موفقیت شما انتخاب کند.

انتخاب بهترین برنامه مهاجرتی با کمک وکیل مهاجرت به آلمان

درباره انواع روش‌های مهاجرت، مدارک و سرمایه موردنیاز هر یک از آن‌ها با وکیل مهاجرت به آلمان صحبت کنید. مهاجرت کاری و تحصیلی به دلیل اینکه به سرمایه کمی نیاز دارد بهترین گزینه برای ایرانیان محسوب می‌شود. اگر هدف شما از تحصیل یا کار در آلمان دستیابی به مجوز اقامت دائم و شهروندی است باید بهترین برنامه کاری را انتخاب کنید.

به‌علاوه، باید از روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و نحوه دسترسی به شهروندی آگاهی داشته باشید. با بررسی این موارد تا حدودی به پیچیدگی‌های مهاجرت آشنا شدید. انتخاب یک دفتر مهاجرتی تنها راه مطمئن برای دریافت ویزای آلمان است.

اما تبلیغات بی‌اساس شبکه‌های مجازی و کلاهبرداری‌های متعدد اعتماد را سخت می‌کند. موسسه کاربین یکی از مجموعه‌های معتبر داخلی است که تجربه فراوانی در حوزه خدمات مهاجرت به آلمان دارد. کارشناسان این موسسه اطلاعات کافی درباره تمام قوانین و برنامه‌های مهاجرتی دارند.

آن‌ها در تمام مسیر ثبت درخواست، ارسال مدارک، دریافت ویزا، سفر و اقامت دائم در آلمان کنار شما خواهند بود. اگر، تصمیم شما قطعی است، استفاده از خدمات مهاجرتی موسسه کاربین را در اولویت قرار دهید. چراکه کارشناسان مجرب مجموعه، در تمام مسیر پرپیچ و خم مهاجرت همراه شما خواهند بود.

کاریابی کاربین

جمع‌بندی

وکیل مهاجرت به آلمان وظایف مختلفی مانند ثبت درخواست، ارسال مدارک، تعیین وقت مصاحبه، مدیریت چالش‌ها و کمک کاهش استرس متقاضی را بر عهده دارد. برای تسهیل روند رسیدگی به پرونده باید اطلاعات کافی درباره هدف از مهاجرت، میزان سرمایه، مدرک تحصیلی و تجربه کاری خود در اختیار او قرار دهید. علاوه بر این، این امکان را دارید درباره تمام استرس‌های خود با او صحبت کنید.

سوالات متداول

  1. وکیل مهاجرت چه وظیفه‌ای در قبال شما دارد؟

ارائه لیست کامل اسناد و مدارک، ثبت درخواست، ارسال مدارک، دریافت وقت مصاحبه، پیگیری پرونده و کمک به حل مشکلات قانونی وظیفه اصلی وکیل مهاجرت است.

  1. چه اطلاعاتی باید به وکیل مهاجرت به آلمان بدهیم؟

ارائه اطلاعاتی درباره هدف از مهاجرت، میزان تحصیلات و سرمایه به وکیل ضروری است. این امکان را دارید تا درباره نگرانی‌های خود با او مشورت کنید.

  1. در جلسه مشاوره چه سوالاتی از وکیل مهاجرتی بپرسیم؟

بررسی برنامه مهاجرتی، انتخاب بهترین روش بر اساس نیاز و شرایط متقاضی، مدت زمان رسیدگی به پرونده، هزینه زندگی در آلمان از مهم‌ترین موارد در جلسه مشاوره هستند.

 

نظرات بسته شده است.