زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲

با وجود باقی ماندن تنها یک روز به پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست آخرین یارانه نقدی امسال چه زمانی واریز می شود.

یارانه نقدیپایگاه خبری رسا نشر- با وجود باقی ماندن تنها یک روز به پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست آخرین یارانه نقدی امسال چه زمانی واریز می شود. بر اساس تصمیم جدید دولت مبنی بر تغییر زمان واریز یارانه ها و تقسیم بندی بر اساس دهک ها، از بهمن ماه گذشته یارانه های نقدی دیگر در یک زمان مشخص و برای همه واریز نمی شود. واریز یارانه نقدی در ۲ مقطع مجزا و برای دهک های ۱ تا ۳ بیست و پنجم هر ماه و مابقی دهک ها سی ام هر ماه اعلام شده است. این رویه در ماه گذشته اجرا شد. این ماه نیز گروه اول یعنی دهک های ۱ تا ۳ ، چند روز پیش یارانه خود را دریافت کردند. اما در اسفند ماه امسال که تنها ۲۹ روز دارد مشخص نیست که یارانه نقدی گروه دوم چه زمانی واریز خواهد شد. امروز ۲۹ اسفند یا فردا ۱ فروردین ۱۴۰۳؟

به گفته برخی کارشناسان اینکه دولت تصمیم گرفته پرداخت یارانه ها را با نظم و زمانبندی مشخصی انجام دهد به نفسه می تواند خوب باشد. اما درست ۲ ماه مانده به آخر سال و بدون هیچ اعلام قبلی و به یکباره نزدیک به زمان واریز در بهمن، اعلام شد که یارانه ها بیستم ماه پرداخت نخواهد شد. همین امر برای افرادی که روی این زمانبندی حساب کرده بودند، مشکلاتی را به وجود آورد. مخصوصاً در ماه اسفند که آخرین ماه سال و نزدیک به نوروز است، واریز یارانه نقدی در آخرین روز سال قطعاً خوشایند یارانه بگیران نیست. چراکه می توانستند در این ده روز آخر ماه از این پول برای خریدهای شب عیدشان استفاده کنند، اما اکنون باید در بلاتکلیفی بسر ببرند که آیا امروز پرداخت می شود یا یک فروردین سال بعد؟

نمی دانم دولتی ها می دانند که خیلی از خانوارهای ایرانی در تنگنا زندگی می کنند و همین میلغ اندک یارانه کارگشای بسیاری از مشکلاتشان است. شاید می خواستند با آن برای سفره هفت سین و شب عید خرید کنند. شاید می شد با این پول بساط سفره شب عیدشان را مهیا کنند. اما احتمالاً با نداری ساختند و قید سبزی پلو با ماهی را زدند. آقای رئیس سازمان برنامه و بودجه حتماً نمی داند. رئیس جمهور و وزاری محترمشان هم حتماً خبر ندارند. من خانواده هایی را می شناسم که تنها درآمد مشخص و ثابت دریافتی شان همین یارانه نقدی ماهانه است. و اگر کار کنند و چیزی بفروشند شاید درامدی داشته باشند که ثابت و مشخص نیست. برای همین است که روی این واریزی حساب می کردند. البته تا ماه پیش، که دولت برنامه شان را به هم ریخت. این ماه هم که بلاتکلیف هستند.

امیدوارم حداقل امروز این یارانه ناچیز واریز شود تا شاید سرپرست خانواده ای که احتمالاً در تگنا قرار دارد دست کم بتواند کمی شیرنی و میوه در پای سفره هفت سین برای اهل و عیالش تهیه کند. چراکه در صورت پرداخت یارانه نقدی این ماه در اول فروردین سال بعد، حتی اگر ده برابر هم باشد شاید به اندازه امروز با ارزش نباشد و برای یارانه بگیر نیازمند تفاوتی نکند…

نظرات بسته شده است.