افزایش هزینه دلیل بیمه نکردن کافرما

وکیل بیمه با راهنمایی بیمه‌گذار خود برای چگونگی تنظیم متن لایحه دفاعیه نحوه شرکت در جلسات حل اختلاف به وی می آموزد که چگونه بتواند حق وحقوق خود را تمام و کمال پس بگیرد.

افزایش هزینه دلیل بیمه نکردن کافرما

بهتر است بدانید بسیارند کسانی که با وجود دارا بودن حق، به دلیل تنظیم لایحه نادرست و عدم آگاهی در زمینه چگونگی شرکت در جلسات حل اختلاف با شکست مواجهه شده‌اند .پس بهتر است بی گدار به آب نزده و کار را به کاردان بسپارید تا از این گونه خطاها جلوگیری به عمل آید.

دریافت مشاوره از مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار و یا وکیل بیمه در چنین مواقعی امری مهم و ضروری است؛ زیرا جدیدترن مصوبات قوانین و مقررات بیمه توسط شورای عالی بیمه در سایت تامین اجتماعی یا اداره کار انتشار می یابد و نحوه طراحی سایت ها نیز به گونه‌ای است که دسترسی به این قوانین ساده نیست؛ لذا اغلب افراد از آن آگاه نیستند.

منظور از لایحه چیست؟

لایحه در لغت به معنای نوشته و مکتوب است. و لایحه دفاعیه به معنی دادخواست و توضیحات خاصی است که یکی از طرفین دعوی برای دفاع از خویش به مراجع قضایی ذیربط ارائه می‌دهد. اما لایحه دفاعیه فقط به این معنا نیست که شما دفاعیات خود را مطرح کنید بلکه باید به فن لایحه نویسی و مصوبات جدید تسلط کامل داشته باشید. گاهی اوقات تنها با نوشتن یک لایحه اصولی و درست می‌توان رای دادگاه را به نفع خود تمام کرد. در این میان بودند کسانی که با وجود اینکه در یک شکایت حق با آنها بود به دلیل تحویل لایحه ضعیف از حق قانونی خود محروم شده و نتوانستند از خود دفاع نمایند. لذا یکی از مزایایی وکالت بیمه نوشتن لاحیه اصولی و کامل است.خود محر

چگونه یک لایحه دفاعیه کامل تنظیم کنیم؟

از آنجا که یکی از ارکان اصلی نوشتن لایحه داشتن اطلاعات کامل از قوانین جدید بیمه می‌باشد بنابراین اکثر اشخاص تنظیم لایحه را به شرکت‌هایی که در این زمینه از مهارت کافی برخوردارند واگذار می نمایند. زیرا کارشناسان این شرکت‌ها متناسب با موضوعی که مطرح می گردد به بررسی قوانین مربوطه می‌پردازند تا بتوانند طبق قانون حق و حقوق موکلان خود را مطالبه کنند.

اگر کارفرما به میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی اعتراض داشته باشد تا یک ماه بعد از تاریخ ابلاغیه سازمان فرصت اعتراض داشته و می تواند پس از تنظیم فرم اعتراض آن را به شعبه و نمایندگی‌های مربوطه تحویل دهد. این شعبه و نمایندگی‌ها باید اعتراض وی را ثبت نموده و زمانی برای رسیدگی به آن تعیین نمایند و کارفرما می‌تواند به تنهایی و یا با وکیل بیمه تامین اجتماعی در این جلسات حضور داشته باشد.

شکایت از کارفرما

ابتدا به ساکن کارگر باید با مراجعه به شعب یا نمایندگی بیمه، سوابق بیمه خود را جمع آوری کرده و پس از آن در اداره کار فرم درخواست را دریافت و مشخصات و دلایل اعتراض خود را ذکر و مدارک شناسایی و پرینت سوابق بیمه و قراردادکار را همراه درخواست به اداره کار ارائه نماید. در آنجا جلسه سازش تشکیل شده و اگر کارگر وکارفرما به توافق نرسیدند دو هفته بعد جلسه تشخیص تشکیل شده و در صورت اعتراض هر کدام از طرفین پرونده به جلسه حل اختلاف ارجاع داده و در آنجا رأی نهایی صادر می گردد.

افزایش هزینه دلیل بیمه نکردن کافرما

نحوه شرکت در جلسات حل اختلاف بیمه

افراد می‌توانند به جای آنکه شخصا در جلسات حضور داشته باشند، با وکالت بیمه نماینده‌ی آن‌ها در این جلسات حضور پیدا کند و مراحل رسیدگی به پرونده توسط هیأت حل اختلاف با احراز هویت آن‌ها صورت می پذیرد. مشروط به این‌که وکیل بیمه دارای وکالتنامه و یا برگه نمایندگی باشد. در صورتی که شخص ذیحق شناخته ‌شود باید همه حق‌الزحمه رسیدگی به حساب پرداخت حق بیمه وی مطالبه گردد.

بیشتر بخوانید : چند نکته انتخاب وکیل آنلاین در اصفهان

سازمان نیز ‌با ارایه دلایل خود در این جلسات شرکت کرده و در فرم دلایل خود را به طور کامل شرح می دهد و در صورت مخالفت می تواند به رأی هیأت حل اختلاف اعتراض نماید. مدت نمایندگی اعضای هیأت حل اختلاف سه سال یک‌بار بوده و می‌توان بعد از سه سال دوباره به عنوان اعضای هیأت انتخاب شد. تعداد جلسات بدوی و تجدیدنظر را رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل تعیین می نماید.

نظرات بسته شده است.